ABS - zin en onzin

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ABS - zin en onzin

Post by Stefke »

Stoffel wrote: 14 Feb 2022 20:36
Stefke wrote: 14 Feb 2022 20:20


Probeer het eens, eenvoudiger kan het niet. :dontknow:
Doe ik wel eens meerdere keren per maand, met passagier. Gelijk een rund de remmen dichthakken op een grindparkingske. Hoeft niet snel te gebeuren, tegen 45km/u is voldoende. Ik laat vooraf wel even weten wat het plan is, kwestie van de volgende weken niet met een veel te hoog stemmetje verder te moeten... :ricky:
Mijn ervaring, Jep…met als gevolg 3 maanden revalidatie. Snelheid was ergens tussen de 70-80km, motor was een blackbird met abs & dcbs, asfaltweg met zo heel fijne asfaltkiezel, in een lichte bocht… van het verschieten alles dicht gegooid en los de grond op, en dan tegen een verlichtingspaal geschoven :thumbsdown:
Ja maar ge moet wel eerst zeker zijn dat er ABS opstaat hé. De Blackbird is nooit met ABS uitgebracht, daar stond volgens mij alleen DCBS op.

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: ABS - zin en onzin

Post by Stoffel »

Lap, dat in wel zijn, dan ben ik de mist ingegaan met dcbs :oops:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ABS - zin en onzin

Post by OzzePaa »

Stoffel wrote: 14 Feb 2022 21:25 Lap, dat in wel zijn, dan ben ik de mist ingegaan met dcbs :oops:
... en tegen die verlichtingspaal :stars: :shock: ... want die staan op zo'n moment inderdaad ALTIJD op de verkeerde plek ... heb er ooit eens eentje op halve beenlengte gemist : wel ferm tegen gesjot met gekneusde dikke teen als gevolg. Dat had gelukkig geen 3 maand revalidatie tot gevolg, maar vandaag toch nog een "numb" feeling in die bepaalde extremiteit :?
On topic test ik de goeie werking toch ook nu en dan zoals Stef aangeeft ... ik lees her en der dat dat ook niet slecht zou zijn voor de pomp an sich om af en toe eens serieus te moeten werken :grin: En zin heeft de feature wel degelijk amoonavis :headbang:

En over het heroprakelen van het topic : nu dacht ik héééééél efkes dat het FM te doen was om Bas noggis uit z'n tent te lokken ;) :mrgreen: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ABS - zin en onzin

Post by F M »

OzzePaa wrote: 14 Feb 2022 23:16 En over het heroprakelen van het topic : nu dacht ik héééééél efkes dat het FM te doen was om Bas noggis uit z'n tent te lokken ;) :mrgreen: :lol: :lol:
:shock:
Holy sh*t, no. Stel je voor dat die zich begint te moeien in het toogpraatdebat... :w00t:



Die wil ook geen vaccin want die doet zijn motorexamen in de sneeuw en hij heeft gele koplampen
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ABS - zin en onzin

Post by Stefke »

F M wrote: 15 Feb 2022 09:07 Die wil ook geen vaccin want die doet zijn motorexamen in de sneeuw en hij heeft gele koplampen
:laugh3:
maar geen examen met een VFR1200

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ABS - zin en onzin

Post by Koeno »

Zo met dieje mens lachen... allemaal jaloers omdat jullie niet kunnen wat hij & zij & nageslacht kunnen op een duust met aggresieve racetrack mapping...
'k Heb van horen zeggen dat elke GP-racer bij hem op cursus ging... maar dat ze allemaal naar huis gingen teleurgesteld omdat ze zijn talent niet konden evenaren...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ABS - zin en onzin

Post by Blackbert »

Kijk, 't is met zo'n uitspraken te doen op tinternet zonder smilies dat de wereld stillekesaan in 2 kampen verdeeld geraakt met niks in het midden.
:ugeek: :twisted: :mrgreen: 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ABS - zin en onzin

Post by F M »

Tuttut, Bas heeft daarvoor geen internet nodig. En smileys zouden hem niet helpen. :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ABS - zin en onzin

Post by Koeno »

Jullie vergeten dat Hij wel het internet heeft uitgevonden he... Nog voordat er computers ontwikkeld waren.
Ik ben zelfs overtuigd dat Tim Berner Lee & Robert Calliau nog bij Hem op bijles zijn geweest.

Verklaart ook waarom Hij, Zij & Nageslacht geheel onvindbaar zijn op het WWW, ze hebben Tim & Robert, niet alles geleerd wat ze wisten...

'k heb onlangs ook gelezen dat Bosch hun abs systeem gebaseerd heeft op de techniek van Hem, Haar en Hen om zo een werkbaar abs te ontwikkelen.
Honda daarentegen heeft de VFR 1200 uit hun gamma genomen omdat ze beseften dat er 1 man ter wereld niet gelukkig was, spijtig genoeg was die 1 man een soort van motorgod

oh god, ik laat me weer gaan.... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ABS - zin en onzin

Post by Muug »

Als ge ooit een boek schrijft, stuur mij zeker een exemplaar. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ABS - zin en onzin

Post by F M »

Koeno wrote: 15 Feb 2022 14:24 Jullie vergeten dat Hij wel het internet heeft uitgevonden he... Nog voordat er computers ontwikkeld waren.
Ik ben zelfs overtuigd dat Tim Berner Lee & Robert Calliau nog bij Hem op bijles zijn geweest.

Verklaart ook waarom Hij, Zij & Nageslacht geheel onvindbaar zijn op het WWW, ze hebben Tim & Robert, niet alles geleerd wat ze wisten...

'k heb onlangs ook gelezen dat Bosch hun abs systeem gebaseerd heeft op de techniek van Hem, Haar en Hen om zo een werkbaar abs te ontwikkelen.
Honda daarentegen heeft de VFR 1200 uit hun gamma genomen omdat ze beseften dat er 1 man ter wereld niet gelukkig was, spijtig genoeg was die 1 man een soort van motorgod

oh god, ik laat me weer gaan.... :peepwall:
Was hij ook niet de uitvinder van de oogkleppen?
:lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ABS - zin en onzin

Post by Koeno »

Neen dat had hij niet nodig, hij was daarentegen wel de uitvinder van het paard.
Het werd mij verteld dat hij de eerste paardekop ter wereld was... maar dat kan ook foutieve informatie zijn...

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: ABS - zin en onzin

Post by Werner »

Koeno wrote: 15 Feb 2022 15:54 Neen dat had hij niet nodig, hij was daarentegen wel de uitvinder van het paard.
Het werd mij verteld dat hij de eerste paardekop ter wereld was... maar dat kan ook foutieve informatie zijn...
Kan allemaal best zijn maar hij is gewoon over het paard getild :laughing:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: ABS - zin en onzin

Post by Schussboelie »

Volgens mij is hij terug online, op een bevriend forum...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ABS - zin en onzin

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 01 Apr 2021 09:01
Bas wrote: 31 Mar 2021 17:27

Ik zou jou moeten kennen?
Heb nooit hulp gehad bij trillende spiegels. Op welke motor zou dat dan geweest zijn?
Oei, ik dacht een Suzuki GSX-F maar ben niet meer zeker.
We hebben toen wat rubber tussen de kuip en de spiegelpoten gestoken.
Was dat toen op deze GSX-F?
:peepwall:
https://www.motor-forum.nl/media/albums ... hb.118553/
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ABS - zin en onzin

Post by Muug »

Allez gastjes, gaan we er nu ook weer een gewoonte maken van te gaan bashen op afwezigen? :roll: Hou de Facebook-gewoontes voor ginder, dankuwel.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ABS - zin en onzin

Post by F M »

Bwa, zolang de praatadmin geen bezwaar maakt?

:peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ABS - zin en onzin

Post by Stefke »

Stefke wrote: 14 Feb 2022 20:20
F M wrote: 14 Feb 2022 10:35 En daar is dan mijn vraag: gaat ABS wel toestaan dat de rem ineens wordt aangetrokken? Gaat ABS je dus redden van een val bij paniekremmen?
Probeer het eens, eenvoudiger kan het niet. :dontknow:
Dus, wat snelheid maken en dan de remmen dichthakken. En hopen dat de techniek u niet in de steek laat... :ricky:


Post Reply