Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
pingu

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu » 14 Aug 2018 22:21

De standaard BattleWings, die in de regen toch niet echt veel vertrouwen uitstraalden, laten vervangen door een setje Road 5.
Daarbij opgemerkt dat de achterband nog een 4-tal mm profiel overhad, maar de voorband slechts 1mm? :dontknow:

Stefke

Post by Stefke » 15 Aug 2018 15:56

Dat is niet zo abnormaal dat een voorband sneller slijt dan een achterband. Ze zijn soms wat zachter van compound en worden doorgaans meer belast door sturen en remmen. En dan zijn er nog zoveel andere dingen die invloed hebben op de slijtage zoals uiteraard rijstijl, instelling vering, bandenspanning, type motor, speling balhoofdlagers,....
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Koeno

Post by Koeno » 24 Aug 2018 19:43

Koeno wrote:
04 Aug 2018 17:34
Image

Ondertussen kleine kilometer testrit, en verrassend leuk rijden :)
gemerkt dat ik in mijn todos van gisteren nog wat dingen vergeten ben:

1. banden zijn 6 & 7 jaar oud met wat scheurtjes en beschadingskes, die gaan we toch vervangen.
2. kettingset moet vervangen worden, verroeste ketting is ni echt ideaal lijkt mij .
3. remmen verder ontluchten die waren toch wat sponzig :)
4. Goedkoopste verzekering vinden voor dat kreng :D
1. is nog steeds te doen, maar voor korte ritjes zullen ze nog even voldoen.
2. Done (thx Bullet), nu een schone goude ketting eriop.
3. Ook al done ondertussen.
4. Uiteindelijk komt dit ook in orde, GS is iets goedkoper geworden, en ze gaan met hoofdkantoor overleggen voor korting... dus toch bij KBC gebleven :p (easiest way out). Wel lachen als dat mens de papieren moest invullen voor een nummerplaat aan te vragen, op dat vorige inschrijvingsbewijs stond met moeite iets ingevuld, vermogen niet, aantal zitplaatsen niet en wat nog allemaal...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Wipr

Post by Wipr » 24 Aug 2018 23:25

Koeno wrote:
24 Aug 2018 19:43
Koeno wrote:
04 Aug 2018 17:34
Image

Ondertussen kleine kilometer testrit, en verrassend leuk rijden :)
gemerkt dat ik in mijn todos van gisteren nog wat dingen vergeten ben:

1. banden zijn 6 & 7 jaar oud met wat scheurtjes en beschadingskes, die gaan we toch vervangen.
2. kettingset moet vervangen worden, verroeste ketting is ni echt ideaal lijkt mij .
3. remmen verder ontluchten die waren toch wat sponzig :)
4. Goedkoopste verzekering vinden voor dat kreng :D
1. is nog steeds te doen, maar voor korte ritjes zullen ze nog even voldoen.

2. Done (thx Bullet), nu een schone goude ketting eriop.
3. Ook al done ondertussen.
4. Uiteindelijk komt dit ook in orde, GS is iets goedkoper geworden, en ze gaan met hoofdkantoor overleggen voor korting... dus toch bij KBC gebleven :p (easiest way out). Wel lachen als dat mens de papieren moest invullen voor een nummerplaat aan te vragen, op dat vorige inschrijvingsbewijs stond met moeite iets ingevuld, vermogen niet, aantal zitplaatsen niet en wat nog allemaal...
Hij ziet er heel goed uit! Well done! :thumbsup:

Gunter

Post by Gunter » 26 Aug 2018 20:24

Nieuw voorbandje op de K gelegd, zonde dat ik geen remblokken had liggen want die mochten echt wel vervangen worden :oops:
allé de pistonnekes toch al eens proper gemaakt dus de blokken kunnen er vlot in.

den Bullet

Post by den Bullet » 26 Aug 2018 21:43

In Gedinne mijn nummerplaat vastgesjord met Colsonkes van de Colruyt (merci stefke). Anders ging ik die geheid verliezen na een prachtweekendje ouwe motorkoersen!
De sidecarraces worden straffer met de jaren 😮

Stefke

Post by Stefke » 19 Sep 2018 14:55

Mijn moto's nekeer vanonder het stof gehaald en buiten in de zon gezet omdat ik wat plaats nodig had om aan een auto te werken. Nog eens een vierwieler gestart maar die valt weer stil bij gas geven... :furious3: En ik kan het niet direct vinden. En om die vierwieler te starten had ik eerst nog verse naft nodig. Dus naar de naftpomp met een bidonneke. Terwijl ik toch op stap was dan ook maar mijn boodschappen gedaan. Dus een uur later pas terug thuisgekomen om dan te zien dat die moto's nog altijd buiten stonden... netjes naast elkaar, sleutels op het contact... :roll: :whistling:
En verder is 105m2 garage is wel handig, maar evengoed staat dat vol en is het zoeken naar mijn spullen... :furious3:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr

Post by Wipr » 19 Sep 2018 22:36

Dit weekend de motor genomen en de zitpositie is nog niet helemaal zoals gewenst. Hoger stuur? Kost veel geld, stuurrisers had ik al en wil het stuur dichter naar me toe. Dus gezocht naar andere stuurrisers die en naar voor jje toe komen en hoger staan. De oplossing stuurrisers op stuurrisers. Gevonden via officiële weg voor weer teveel geld en ook gevonden (exact dezelfde via aliexpres voor 26,13€ incl verzending. Besteld en binnen enkele weken het verdict. Dan klaag ik wellicht weer dat er nog meer wind gevechten ontstaan en dan een polyester windkuip maken he :mrgreen:

Blackbert

Post by Blackbert » 20 Sep 2018 07:17

Wipr wrote:
19 Sep 2018 22:36
Dit weekend de motor genomen en de zitpositie is nog niet helemaal zoals gewenst. Hoger stuur? Kost veel geld, stuurrisers had ik al en wil het stuur dichter naar me toe. Dus gezocht naar andere stuurrisers die en naar voor jje toe komen en hoger staan. De oplossing stuurrisers op stuurrisers. Gevonden via officiële weg voor weer teveel geld en ook gevonden (exact dezelfde via aliexpres voor 26,13€ incl verzending. Besteld en binnen enkele weken het verdict. Dan klaag ik wellicht weer dat er nog meer wind gevechten ontstaan en dan een polyester windkuip maken he :mrgreen:
Inruilen voor een kleinere motorfiets. Het stuur staat dan vanzelf dichterbij. Veel goedkoper ook. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

Muug

Post by Muug » 20 Sep 2018 07:28

MT-07 of 09 kopen. Dat zit bijna als een crossmotor: heel dicht op het stuur.

Post Reply