Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Niets aan de moto maar wel voor de moto. Bij Top sellerie in frankrijk nieuw zadel besteld voor't Wingeske. Pfff... nu nog een dikke maand wachten !
Once you ride a Wing, you never want another thing !
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Begint terug op ne volwaardige gemotoriseerde loopfiets te trekken...
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zitten geelogen op nen XT660R met veel opties.....
Zitten nadenken hoe ik die ouwe TA in mijn kot naar mijn hand ga zetten....
Zitten dromen van een BMW R80/7 of R100/7, liefst in een schoon kleurke, bvb goudgeel of zo ...
Zitten nadenken hoe ik die ouwe TA in mijn kot naar mijn hand ga zetten....
Zitten dromen van een BMW R80/7 of R100/7, liefst in een schoon kleurke, bvb goudgeel of zo ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
den taaienberg, den koppenberg,den kapelleberg, den patersberg, den stationsberg, den kwaremont af gedodderd ....Dààr mogen ze nu eens staan flitsen se, mijn nr plaat gaan ze toch niet kunnen lezen zo trillen (volgens de achterrijder, alsof ze d'r wel eens gaat af liggen )
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Mijnen boxer eens aan de twinmax gehangen om te synchroniseren. Had mijn nieuwe gaskabels raprap op de lossen boef geïnstalleerd wat zorgde voor een nogal mottige draaicultuur. loopt nu weer netjes zonder al te veel te ploffen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
nieuwe afspraak voor de varadero,
dichting van de uitlaat vervangen (vandaar de backfires) en kettingset vervangen...
dan mag de varadero wel eens klaar zijn zenne...
Al komen mijn 1000-bochten-weekend wel in gevaar...
13e binnendoen, 17e 1000 bochten...
dichting van de uitlaat vervangen (vandaar de backfires) en kettingset vervangen...
dan mag de varadero wel eens klaar zijn zenne...
Al komen mijn 1000-bochten-weekend wel in gevaar...
13e binnendoen, 17e 1000 bochten...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
graaicultuur : dat zijn venten die naar de borsten grijpen
hangcultuur : dat doen de borsten van oudere vrouwen
draaicultuur : dat doen de jongere vrouwen met hun borsten
hangcultuur : dat doen de borsten van oudere vrouwen
draaicultuur : dat doen de jongere vrouwen met hun borsten
- den Bullet
- Posts: 1482
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Maandag nog een Skytrack dagske gedaan. Carburateur en kabels terug in orde gezet en op slot (kloeke ketting) op den trottoir gezet zodat den eigenaar hem kon komen oppikken (was zelf daarna naar Herne gebold). Foontje van de eigenaar enkele uurtjes daarna: "Heu Jean, 't stuur draait wel, maar 't voorwiel volgt ni"
Hebben ze dus een half daarvoor Da spel willen pikken
Stuurstang kapot
Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...
Hebben ze dus een half daarvoor Da spel willen pikken
Stuurstang kapot
Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
den Bullet wrote: ↑07 Jun 2017 20:01 Maandag : "Heu Jean, 't stuur draait wel, maar 't voorwiel volgt ni"
Hebben ze dus een half [uur (?)] daarvoor Da spel willen pikken
Stuurstang kapot
Rinkytoys al gecontacteerd voor een nieuw T-stuk ...
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Beetje olie bijgevuld. En ook nog is volgetankt. En gisteren de banden op de juiste druk gezet.
- den Bullet
- Posts: 1482
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
O ik heb iets gemist... je bent overkop gegaan ?
Was Lietjen zijn achterbrug een tijd terug ook niet zo scheef ?
Last edited by petervdc on 16 Jun 2017 11:10, edited 1 time in total.
Keep going
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Tja Pa, wat verwacht ge nu eigenlijk? Een object dat 250kg weegt bij stilstand, en dat in beweging nog wat kilo's bij krijgt (kinetische energie weet je wel) en dat eigenlijk maar uit plastiek en wat aluminium is opgebouwd, dat zal sowieso zwaar beschadigd geraken bij een koprol. Mijn allereerste stuik met mijn Bol d'Or was een koprol, op kiezeltjes in de bergen achter Nice. Die bolide is met de kamion naar huis gebracht moeten worden hoor.
Schuiven is van tijd nog ça va, maar rollen, tollen en botsen is heel erg slecht voor moto's.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Het zal wel een hangstaas-reactie zijn maar:
Het frame is al eens verbogen, nu ga je het nog eens recht buigen... Geen schrik dat het daardoor teveel verzwakt?
Uiteindelijk moet je daar wel je gewicht op zetten, en komen daar toch wat krachten op terecht...
Het frame is al eens verbogen, nu ga je het nog eens recht buigen... Geen schrik dat het daardoor teveel verzwakt?
Uiteindelijk moet je daar wel je gewicht op zetten, en komen daar toch wat krachten op terecht...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
@Petervdc : 't is maar ergens tussen de lijnen door vermeld (vooral ook om het feit dat het enige gevolg voor bibi een dikke rechtervoet was )
Ikzelf had niet dat gevoel, maar mijn compagnon op die rit vertelde dus dat het ne zuivere overkop was eerst nen doenk op de voorpartij en dan geland op de topkoffer. Zal dus best wel zo zijn, Muug, dat zelfs ook een nog echte ijzeren GSA daar nie zo goed tegen kan Nochthans zou ik hem naar huis hebben gereden als de koppeling niet wat lucht had gahapt en dus pas na wat pompwerk ontkoppelde. Voor de rest draaide en reed da spel normaal.
Daarstraks wat teruggeplooid en dat ging eigenlijk wel redelijk goed met OsMaa als tegengewicht : staat weer achter weer waterpas en "in het midden" maar als ge dan één en ander weer provisoir monteert (zadel, kofferdragers, achterlicht ...) blijft het toch wringen. Blijkt bovendien dat de achterkant nog zo'n dikke 2cm lager staat dan zou moeten. Denk dus dat met 150€ voor een okkazie subframe de achterkant rapper en beter weer toonbaar is
@Koeno : alst een subframe is valt dat wel mee denk ik ... eigenlijk hangen daar alleen de koffers en de passagierszit met voetsteunen aan.
Bij een GS vormt het blok eigenlijk het dragend gedeelte ... extreem uitgedrukt zou je zo'n GS zelfs zonder achterframe kunnen rijden
Ikzelf had niet dat gevoel, maar mijn compagnon op die rit vertelde dus dat het ne zuivere overkop was eerst nen doenk op de voorpartij en dan geland op de topkoffer. Zal dus best wel zo zijn, Muug, dat zelfs ook een nog echte ijzeren GSA daar nie zo goed tegen kan Nochthans zou ik hem naar huis hebben gereden als de koppeling niet wat lucht had gahapt en dus pas na wat pompwerk ontkoppelde. Voor de rest draaide en reed da spel normaal.
Daarstraks wat teruggeplooid en dat ging eigenlijk wel redelijk goed met OsMaa als tegengewicht : staat weer achter weer waterpas en "in het midden" maar als ge dan één en ander weer provisoir monteert (zadel, kofferdragers, achterlicht ...) blijft het toch wringen. Blijkt bovendien dat de achterkant nog zo'n dikke 2cm lager staat dan zou moeten. Denk dus dat met 150€ voor een okkazie subframe de achterkant rapper en beter weer toonbaar is
@Koeno : alst een subframe is valt dat wel mee denk ik ... eigenlijk hangen daar alleen de koffers en de passagierszit met voetsteunen aan.
Bij een GS vormt het blok eigenlijk het dragend gedeelte ... extreem uitgedrukt zou je zo'n GS zelfs zonder achterframe kunnen rijden
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Is goed kijken waar het juist geplooid is , en dan een baar of buis maken met een paar stukken op op de juiste plaatsOzzePaa wrote: ↑15 Jun 2017 21:50 Gertruud uitgekleed ...
Ze staat achter een beetje scheef en ik hoop dus dat subframe met wat gericht geweld te kunnen terugplooien naar de originele stand . Iemand ervaring mee Eerst goed heet stoken
Vooraan ook heel de santaboetiek eraf gehaald en vastgesteld dat kwaazie alle plastiek en ABS gebarsten/gescheurd/afgebroken is ... dat worden dus allemaal nief (of 2de hands) stukken.
Die laatste totter overkop heeft dus toch wel wat meer aangericht dan eerst gedacht
om het terug te plooien , dan nakijken of het nergens gescheurd is en anders terug lassen, maar ik zou dat niet warm stoken. Bvb zoiets maar dan met de stukken op de juiste plaats https://lh3.googleusercontent.com/o6YWV ... 64-h498-no deze baar was om een paar latten van mijn zelf gemaakte tuinschermen recht te vringen toen ik ze ineen vees .
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De 35k streep overschreden ...
Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ... ipv ne fly-by .
Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ... ipv ne fly-by .
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...