Page 114 of 141

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 10 Apr 2018 15:10
by den Bullet
Muug wrote: 10 Apr 2018 15:05 gij wou iets zeggen Bullet? :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(oops; 't moest dus een verrassing blijven ... :peepwall: )

Maar da ligt er ten huize Bullet & Zoon ook 8-)

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 10 Apr 2018 20:33
by diskeletlietje
die Tools zijn heel goed zo lang het goed gaat ;-)
ik heb een technieker van MEA uitgenodigd om eens te laten zien hoe je 2 geborgde buslagers die na elkaar zitten in een langs 1 kant gesloten bus en langs de andere kant een sirclips en een massa borgings-lijm ... die tool zorgt er voor dat ik alles er uit kan krijgen behalve de buiten schaal van die lager . en dan begin ik dremel schijfkes te verbruiken gelijk zot :cry:
maar bij balhoofd van een moto zou het simpel moeten zijn :whip:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 11 Apr 2018 08:17
by Koeno
The saga continues,
gisteren aan spotprijs een originele uitlaat kunnen kopen in quasi nieuwstaat...
de mijne zat vol gaatjes, en deukjes...

De nieuwe heeft zelfs nog de originele zilververf op de collector...
en dat alles voor 200euro..

op cmsnl kan je de nieuwe uitlaat nog kopen voor 1300euro...

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 11 Apr 2018 20:18
by Davy78
er nekeer scheef gaan opzitten ...
scheef.jpg
(314.92 KiB) Downloaded 914 times

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 12 Apr 2018 10:57
by Muug
Davy78 wrote: 11 Apr 2018 20:18 er nekeer scheef gaan opzitten ...
scheef.jpg
Aha ! Nu nog al rijdend ! :thumbsup:

Ik heb het afgelopen jaartje ook youtube-filmpjes bestudeerd, en wat de mannen van MotoGP doen. Om te snappen wanneer je moet gaan verzitten en zo, en hoe je je bovenlichaam moet houden etc. Wel interessant. En tot op heden heb ik nog geen boek gevonden waarin dat duidelijk omschreven wordt.
Verder vind ik Mettet geen gepast circuit om die techniek aan te leren, omdat ik het gevoel heb dat ik geen tijd genoeg heb om er eens goed voor te gaan zitten. Alle bochten zijn behoorlijk scherpe knijpers, behalve de driedubbele linkse dan na het rechte stuk. Maar dan heb je de knijper naar rechts voor de bergaf-chicane, en dan een knijper naar ilnks, en dan een laaaange rappe linkerbocht met een scherpe knijper naar links om 't recht stuk op te rijden. Afin, da's mijn gedacht eh, toen ik daar met een R6 en een CBR1000RR ben langs geweest.
Daarom was het zalig rijden in Valencia. Ge kon daar op de rechte stukken tussen de bochten echt uw tijd nemen om u goed te zetten/leggen/hangen. Ge kon u daar focussen op het verzitten (doe ik het voor, tijdens of na het aanremmen); op uw voeten (hoe ver laat ik mijn tenen uitsteken? Hoe plaats ik de buitenvoet als ik zo scheef hang?); op uw bovenlichaam (hoe hou ik het tijdens het aanremmen, tijdens het insturen, midden in de bocht, tijdens het uitaccelereren); op uw stuur (knijp ik niet te hard, ben ik mezelf niet aan het tegenwerken) en zo meer. En ge kon daar ook foutjes maken, omdat er heel veel uitloopzones waren.
Na een tweetal dagen waren er meerdere bochten waar ik echt geheel op mijn gemak was: ik hing in alle rust naast de moto - voeten ok, kont ok, armen ok, hoofd ok, snelheid ok - terwijl de knie mooi over het asfalt schaatste zonder de boel te forceren. :thumbsup:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 12 Apr 2018 13:34
by Davy78
Ik heb het een ganse dag geprobeerd, maar ben er nog niet in geslaagd. Het rijden zelf eist ook teveel concentratie om echt goed op uw zithouding te letten. Binnen een paar dagen heb ik de fotos, dat is altijd wel goed om eens te zien hoe ge nu eigenlijk echt op uwe moto zit.

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 12 Apr 2018 15:51
by Muug
Ge moogt er eigenlijk als ware niet naar streven. Ge wilt gewoon zo rap mogelijk door de bochten gaan, en op den duur gaat er vanalles schuren, of ge gaat gewoon vanzelf scheef gaan zitten. Bij mijn TRX zat ik redelijk rap in linkerbochten met het antenneke van de voetsteun tegen de grond. Dus ik moest nevest de moto gaan hangen om zo weinig mogelijk met dat antenneke tegen de grond te schrapen. Maar de knie wou niet tegen de grond, dat lukt niet. Tegen het einde van de eerste dag toucheerde het antenneke ook in rechterbochten. Dan begin van de 2de dag de antennekes eraf. Een hele tijd raakte niks de grond, en ik hing er maar te hangen. Maar de gewenning trad in, en de bochten gingen steeds een heel klein beetje rapper, en op een gegeven moment toucheerde mijn linkerknie heel efkes de grond. En gek genoeg gaf dat een boost van zelfvertrouwen. :thumbsup:

En het vraagt inderdaad veel concentratie, en veel zweten, en spierpijn ook, omdat ge de hele tijd aan het verzitten bent. Ik had mijn momenten mét concentratie - toen was ik luidop aan 't zeggen wat ik moest doen: "nu verzitten, let op uw voeten, nu remmen, nu insturen, nu goed afhangen, nu schakelen" ronde na ronde. En ook mijn momenten zonder concentratie, da'k voelde dat het niet de moment was om grenzen op te zoeken.

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 12 Apr 2018 22:00
by Blackbert


Nen alternator ingebouwd uit 2012, ziet er, inclusief stekker, uit als nieuw.
Vol vertrouwen alles wat er sinds augustus naast lag er weer aangeschroefd, en gestart: 14.6V op ralenti. :thumbsup:
Naar de benzinepomp, want het lampje flikkerde. Ook in totaal 2.9bar extra lucht in de bandjes gepompt.
Ja, dat paste maar juist, die grijns in die helm. :mrgreen:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 12 Apr 2018 22:24
by zappa
Blackbert wrote: 12 Apr 2018 22:00 want het lampje flikkerde.
:mrgreen:

olala

high voltage

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 13 Apr 2018 21:38
by Blackbert
:krabje:




:mrgreen:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 18 Apr 2018 14:07
by Koeno
Keihard gevloekt, mijn strakke planning voor de CB valt in het water...... doordat de post hun kantoor moet verbouwen...
normaal werden maandag mijn lagers geleverd voor het balhoofd...
briefje in de bus omdat we niet thuis waren...

Pakket is vanaf 07/05 af te halen...
das verdekke 3 weken wachten... :pillepalle:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 18 Apr 2018 14:51
by Muug
hmmmmm
't moet toch mogelijk zijn om dat te laten afleveren in een ander postkantoor?
Staat er geen telefoonnummer op dat briefke? Of anders eens zoeken op internet?
'k zou toch eens in detail zoeken hoor.

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 18 Apr 2018 15:06
by Koeno
Schoonmoeder werkt bij de post, die ging eens kijken...
Maar is toch maar een rare redenering van de post, en verre van klantvriendelijk toch? :whip:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 18 Apr 2018 23:21
by Stefke
Aan mijn motoke niks gedaan, wel eentje schoon gemaakt en binnen gedaan voor zijn 1000km onderhoudje. 8-)

Image

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 19 Apr 2018 13:18
by Koeno
Alleh, de kegellagers zijn binnen, beetje rondgebel en 't is in orde...
Meneer fakteur heeft gewoon met mijn kl*ten gerammeld, want pakske lag gewoon klaar in het voorlopige postkantoor...
blijkbaar heeft meneer gene seks meer gehad thuis, want hij heeft dat grapke bij meerdere mensen uitgehaald...

opgelijst heeft de CB volgende onderdelen al ontvangen :
Engine paint (2 bussen, 1 over)
Hammerite zwart glanzend
Remrevisie (voor + achter)
Vervang uitlaat
Carburator (reinigen + revisie).
Balhoofdlagers
Remleidingen
Cockpit Chrome achterkant
Remvloeistof & Lagervet

Zo'n light-restauratie krijgt plots een gans ander prijskaartje...
en den heb ik sjans dat ik nen uitlaat voor 200euro kon kopen ipv ne nieuwe voor 800euro...
Afhankelijk van de kosten van de carburator is dit nu al een +500euro grapje :D

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 19 Apr 2018 13:31
by Davy78
Davy78 wrote: 08 Apr 2018 08:50 Heb op een triumph spareparts website alle beschadigde onderdelen gevonden voor 112 euro ... valt dus wel mee
Gisteren alles gemonteerd ... doet deugd om hem terug in "mint condition" te zien staan :grin:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 22 Apr 2018 00:27
by zappa
...gestart, na een half jaar winterslaap, mijn Prudence in gang gekregen, ze had wat drukken op haar knop nodig, en de chokeu vollenbak open, maar toen was ze er ineens :grin:
't was te warm om in de hof te werken, dus dan maar toerke gaan rijden...

't verkeerde baantje genomen ( note to mijzelf : als die ardeense mensen in hunnen hof staan te kijken van wat komt die moto hier langs doen = keer terug) :?

den asfalt werd gravel, de gravel werd sporen in 't gras, en de sporen werden diepe geulen waar er geen mogelijkheid was om te keren, en d'r niet vast te zitten...
Rechtdoor was de enige optie, soms al mee peddelend, mocht er een "ik sta op mijn strepen" boswachter langs gekomen hebben, ik kon nog zeggen dat ik aan 't wandelen was met mijn moto :mrgreen:

Maar toch was het leuk :lol:
Die gravel zag er nog aanlokkelijk uit

Image

de stevige afdaling en daarop volgende klim al achter de rug, pas kunnen stoppen en fotoke nemen waar 't terug beter lag (en 't was dan nog droog)

Image

Via een oude romeinse weg en oude brug terug gekeerd

Image

Prudence viel soms stil, ne keer eind een straatje tijdens afremmen, wat niet zo erg was, maar ook tijdens het moeilijke stuk, vond ik net iets minder. Misschien van 't stilstaan vuiltjes in de naft??

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 22 Apr 2018 16:17
by OzzePaa
Ik heb zo'n gedacht dat Prudence en Gertruud het best met mekaar zouden kunnen vinden ;) :thumbsup: :rayof:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 22 Apr 2018 18:40
by Blackbert
Dat brugske zegt mij precies iets ... :mrgreen:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 22 Apr 2018 22:48
by Wipr
Blackbert wrote: 22 Apr 2018 18:40 Dat brugske zegt mij precies iets ... :mrgreen:
Ge bedoelt onder de brug? :mrgreen:

Bestaat daar geen fotooke van, van een spook op nen blauwe moto met “GO” op? :whistling: