Page 3 of 141

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 15:55
by OzzePaa
the riding man wrote:
OzzePaa wrote:
KlaasN wrote:Schaamrandjes proberen af te rijden, niet eenvoudig in dit verkeer!
De grote uitdaging, Klaas, is om met zo breed mogelijke schaamrandjes even hard de [strike]hoek[/strike] bocht om te gaan als de manne die naast hunnen brommer hangen.
Volgens mij klopt er hier iets niet. Om met de breedste schaamranden toch even hard de bocht om te gaan, moet je volgens mij toch echt naast uwe moto gaan hangen. Niet dat ik wil zeggen dat dit "normaal" motorrijden is op den openbare weg (ik vind dat een stelletje pummels die zo rijden in het gewone verkeer) maar als je dan toch dat vergelijk wil aangaan... bij normaal sportief rijden gaan je schaamranden toch echt sneller opgebruikt zijn wanneer je gewoon op uwe moto blijft zitten.

De echte uitdaging is geen uitdagingen aangaan! Je niet laten opjutten en je eigen comfortabele snelheid blijven rijden. Dan blijf je langer leven :thumbsup:
Get wel gelijk natuurlijk... maar, als het je lukt, ben je in mijn stelling dus n?g straffer bezig :P :silly:
En af en toe een uitdaging(ske) aangaan is soms (mijgedacht h?) toch niet echt verwerpelijk voor uw levenservaring ...

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 16:48
by karel-p
insektenlijken van de twee motortoertochten van 't lang weekend eraf kuisen
en nog een keer "simoniseren" :sweeet: :sweeet: :sweeet:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 17:27
by bompa
Vandaag mijne guzzi nog is gestart, en een beetje gaan rijden ,zo een klein toerke gemaakt hierachter :grin:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 17:49
by kirikoe
niets :devil: onkruid uit gedaan

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 18:47
by zappa
Muug wrote:ik zou kunnen zeggen wat ik overmorgen met de KTM ga doen, maar omdat dat niet vandaag is, ga ik nikske zeggen :P
ik had gehoopt op, noppenbandjes leggen :bleiten:

@ Ozzappapaa :mrgreen: ons voadre dus :wink: wat is het eerst op uw schaamrandje of uw voetsteun knobbelkeu ?

Als ik achter uwen blauwe geschelpte rij op een rond punt denk ik iedere keer dat een landbouwer zijn aanhangsel landbewerk-machine van zijn tractor aan 't vallen is :sterrekes:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 19:41
by Koeno
Ikke vandaag onderhoudje vastgelegd voor de vfr...
meneer Benny gaat volgende week ne keer kijken of onze luchtiflter in orde is, ons remmekes vervangen en wat sappekes arrangeren...

terwijl aant rondkijken of ik nergens "goeikoop" een type airhawk kussen vind, om zo voorlopig het zadel van de vfr te verhogen en eens te kijken of mijn scharnieren daar beter tegen kunnen..
anders overweeg ik vetnippels op mijn kniekes te monteren zodat ik die af en toe van vers vet kan voorzien :p

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 20:27
by the riding man
Koeno wrote:
terwijl aant rondkijken of ik nergens "goeikoop" een type airhawk kussen vind, om zo voorlopig het zadel van de vfr te verhogen en eens te kijken of mijn scharnieren daar beter tegen kunnen..
.
Ik had er ??n gekocht voor mijn integra vroeger, op een paar dagen proefrijden na, nooit gebruikt (ik zat er niet goed op). Weet wel dat het niet de bedoeling is om daar lucht in te blazen om je zithouding te verhogen, eigenlijk moet er net zoveel lucht in dat je net wel/net niet je zadel voelt en absoluut niet meer dan dat. Resultaat is wel dat je een goeie cm tot anderhalve cm hoger zit bij correct gebruik, je kan dat nog puchen tot 2cm maar daar eindigd het toch echt wel.

Dat gezegd zijnde, het ligt hier splinternieuw in de verpakking wezen wachten op iemand die er iets kan mee doen. Tis voor alle duidelijkheid nen echt airhawk en geen imitatie.

Voor die vetnippels in uw knie te monteren heb ik ook wel gerief liggen. Maar daarvoor zou je eens moeten langskomen want ik moet er een gaatje voor boren.

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 21:35
by diskeletlietje
Koeno wrote:
aant rondkijken of ik nergens "goeikoop" een type airhawk kussen vind, om zo voorlopig het zadel van de vfr te verhogen en eens te kijken of mijn scharnieren daar beter tegen kunnen..
bij juist gebruik van een airhawk ga je niet hoger zitten :ermm:
vergeet het zoek iets anders om er voorlopig op te leggen als test :wink:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 21:43
by diskeletlietje
Muug wrote:
OzzePaa wrote:
KlaasN wrote:Schaamrandjes proberen af te rijden, niet eenvoudig in dit verkeer!
De grote uitdaging, Klaas, is om met zo breed mogelijke schaamrandjes even hard de [strike]hoek[/strike] bocht om te gaan als de manne die naast hunnen brommer hangen.
ge moet nie rap gaan om geen schaamrandjes te hebben :mrgreen: Moto plat drukken tijdens achtjes kan al helpen. :thumbsup:
een warmteluchtblazer en schuurpapier :rayof:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 21:45
by Koeno
diskeletlietje wrote:
Koeno wrote:
aant rondkijken of ik nergens "goeikoop" een type airhawk kussen vind, om zo voorlopig het zadel van de vfr te verhogen en eens te kijken of mijn scharnieren daar beter tegen kunnen..
bij juist gebruik van een airhawk ga je niet hoger zitten :ermm:
vergeet het zoek iets anders om er voorlopig op te leggen als test :wink:
Hmmm, 'k dacht dat het toch hoger ging zijn....
dan iets anders proberen,
misschien gewoon wat handdoeken erop binden :D

@TRM: toch merci ;)

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 21:56
by the riding man
Koeno wrote:
Hmmm, 'k dacht dat het toch hoger ging zijn....
dan iets anders proberen,
misschien gewoon wat handdoeken erop binden :D

@TRM: toch merci ;)
Zo nen airhawk is eigenlijk bedoeld om de druk van uw zitvlak te ontlasten, zo de doorbloeding te verbeteren met als doel om een pijnlijk/gevoelloos zitvlak tegen te gaan. Bij correct gebruik, zoals ik reeds aangaf, pomp je het op, ga je erop zit en laat je vervolgens lucht eruit tot je net je zadel voelt. Je zit dan uiteindelijk toch een halve tot een cm hoger dan origineel. Dit is het correcte gebruik waarvoor het bedoelt is. Maar als het verhogen je primaire doel is, kan je er ook nog meer lucht inlaten dan eigenlijk bedoeld. Het effect van de betere doorbloeding wordt dan teniet gedaan, maar het zou wel een oplossing kunnen zijn voor jou probleem. Maar vergeet niet, dat verhogen van het zadel (op gelijk welke manier) nog extra druk op je polsen gaat geven.

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 22:46
by diskeletlietje
the riding man wrote:
Koeno wrote:
Hmmm, 'k dacht dat het toch hoger ging zijn....
dan iets anders proberen,
misschien gewoon wat handdoeken erop binden :D

@TRM: toch merci ;)
Maar als het verhogen je primaire doel is, kan je er ook nog meer lucht inlaten dan eigenlijk bedoeld. Het effect van de betere doorbloeding wordt dan teniet gedaan, maar het zou wel een oplossing kunnen zijn voor jou probleem. Maar vergeet niet, dat verhogen van het zadel (op gelijk welke manier) nog extra druk op je polsen gaat geven.
en vergeet niet dat je je moto niet meer voelt als je op een mini lucht matrasje gaat zitten ?
ik heb eens een stuk armaflex op mijn tank geducktaped , omdat madam foto's zit te trekken en elke keer naar ik naar mijn rem kijk mijn ballen zeer doen
was heel zacht en warm :pom:
tot de eerste regen blijkt dat een superspons te zijn :wc:

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 22:58
by Harald
[quote="diskeletlietje"]...
ik heb eens een stuk armaflex op mijn tank geducktaped
...
/quote]
TIP: doe dit niet met zelfklevende armaflex producten.
Tenzij dat ge het er nooit afwilt.
;-)

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 23:09
by Stefke
awel vandaag eens wat olie bijgevuld, nog eens een bakske met naft gevuld, remblokkencheck gedaan en ook nog eens een voetsteuntje bijgeslepen... :twisted: 't was lang geleden :grijns: :ricky:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 23:16
by OzzePaa
Koeno wrote: terwijl aant rondkijken of ik nergens "goeikoop" een type airhawk kussen vind, om zo voorlopig het zadel van de vfr te verhogen en eens te kijken of mijn scharnieren daar beter tegen kunnen.
Alsge wilt breng ik dat van OsMaa eens mee op de MPR-1 ... is natuuflijk nog wel efkes :ermm:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 23:28
by OzzePaa
zappa wrote:
@ Ozzappapaa :mrgreen: ons voadre dus :wink: wat is het eerst op uw schaamrandje of uw voetsteun knobbelkeu ?

Als ik achter uwen blauwe geschelpte rij op een rond punt denk ik iedere keer dat een landbouwer zijn aanhangsel landbewerk-machine van zijn tractor aan 't vallen is :sterrekes:
Een voetsteunknobbelkeu :sweetheart: Ma zooo lief ... :P Den Blaawe Geschelpte is wel een prijsvlieger maar em heeft wa korte poetjes ? Zappa meisken :lol: ... vandaar :ricky:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 27 May 2015 23:50
by fore
the riding man wrote: Maar als het verhogen je primaire doel is, kan je er ook nog meer lucht inlaten dan eigenlijk bedoeld.
Dat begint op een citro?n design te lijken ... :lol:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 28 May 2015 09:29
by Muug
@Koeno : vijf muismatjes op je zadel vastplakken, of zo'n veelkleurig moussen matje om onder je knie?n te steken als je laagbijdegrondse werkjes moet doen. :thumbsup:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 28 May 2015 10:07
by Muug
Zappa zat er dus naast met haar berekeningen. Eergisteren was vandaag overmorgen, en vandaag is vandaag vandaag. Afin, ben dus met de mootoo naar 't werk gereden. En passant in 't centrum in de donkerte van een tunnel/brug ne combi voorbij gereden toen ik just over de volle witte lijn was gegaan om over t' vak van de tegenligger naar de stopstreep te rijden. Met wat geluk heeft 'm mijn nummerplaat niet gezien, en anders zien we wel wat er in de bus valt.
En vanavond ne keer naar BMW Lievens rijden voor een nieuw zuigertje in de hoofdremcylinder van de BMW R1100GS, da's versleten van niet te gebruiken ... :lipsrsealed2:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Posted: 28 May 2015 10:33
by Borniet
Muug wrote:Zappa zat er dus naast met haar berekeningen. Eergisteren was vandaag overmorgen, en vandaag is vandaag vandaag. Afin, ben dus met de mootoo naar 't werk gereden. En passant in 't centrum in de donkerte van een tunnel/brug ne combi voorbij gereden toen ik just over de volle witte lijn was gegaan om over t' vak van de tegenligger naar de stopstreep te rijden. Met wat geluk heeft 'm mijn nummerplaat niet gezien, en anders zien we wel wat er in de bus valt.
En vanavond ne keer naar BMW Lievens rijden voor een nieuw zuigertje in de hoofdremcylinder van de BMW R1100GS, da's versleten van niet te gebruiken ... :lipsrsealed2:
Over't algemeen heb ik de indruk dat de heren agenten in Brussel zich daar niet echt mee bezig houden. Soms doen ze zelf zelfs teken dat ge over het fietspad of whatever maar even de file aan de lichten moet passeren...