Verkocht : KTm 990 Adventure

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

TK : KTm 990 Adventure

Post by Borniet »

Koeno wrote:
Davy78 wrote:Geraakt volgens mij zeker verkocht aan die prijs ... [strike]moest ik niet gefixeerd zijn op een tiger 800[/strike] EN niet blut zijn dan kwam ik zeker es kijken :)
Ik ga akkoord met Davy
:stupid:
Met allebei :-)

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Amai, plots wel interesse ;-)

Hmm, ivm dat blut... zou verkoop op afbetaling een mogelijkheid zijn met mensen die je eigenlijk niet persoonlijk kent ?
Zelfs m?t een geschreven overeenkomst, hoe kun je als verkoper zeker zijn van je geld dan ?
Keep going

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

Zelfs met personen die ik goed ken zou ik daar niet mee beginnen. Daar zijn banken voor. Als ze het geld niet hebben voor een luxe product dan kunnen ze er beter met hun handen afblijven trouwens.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

TK : KTm 990 Adventure

Post by bompa »

petervdc wrote:Amai, plots wel interesse ;-)

Hmm, ivm dat blut... zou verkoop op afbetaling een mogelijkheid zijn met mensen die je eigenlijk niet persoonlijk kent ?
Zelfs m?t een geschreven overeenkomst, hoe kun je als verkoper zeker zijn van je geld dan ?
Eenmaal hij de papieren heeft en de plaat op zijn naam staan heeft is hij van hem .

Ik heb iemand geweten die een vervangwagen meegaf met de originele papieren .
Die hem toen meenam heeft toen papieren en plaat aangevraagd en de wagen was toen
van hem , niks meer aan te doen toen. Nu krijg je daar alleen nog een wagen mee met fotokopie?n van de papieren van de wagen.

Dus toch wel een beetje voorzichtig zijn denk ik,of gelijk het gezegde Een kei kan je niet stropen :wink:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

TK : KTm 990 Adventure

Post by Droopy »

petervdc wrote:Amai, plots wel interesse ;-)

Hmm, ivm dat blut... zou verkoop op afbetaling een mogelijkheid zijn met mensen die je eigenlijk niet persoonlijk kent ?
Zelfs m?t een geschreven overeenkomst, hoe kun je als verkoper zeker zijn van je geld dan ?
Als zoon van een bankier : nooit doen, niet met mensen die je kent en zeker niet met mensen die je niet kent. :motten:
Mijn pa heeft meer dan een keer beslag moeten leggen op wagens waarvan de klanten de lening niet konden terugbetalen. De bank had/heeft wettelijke mogelijkheden daarvoor, jij hebt als particulier zogoed als geen poot om op te staan. :unsure:
In het beste geval kan je bij niet betaling naar de rechtbank gaan met je (dure) advocaat en hopen dat de rechter je gelijk geeft.
Als blijkt dat je betrouwbaar uitziende koper dan nog in schuldbemiddeling zou zitten dan kan je nog jaaaren wachten op je centen.

Geduld hebben zou ik zeggen, je verhaal komt eerlijk over en je prijs is eerlijk, je zal zeker een koper vinden voor zo'n schoon machien. :thumbsup:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Droopy wrote:Geduld hebben zou ik zeggen, je verhaal komt eerlijk over en je prijs is eerlijk, je zal zeker een koper vinden voor zo'n schoon machien. :thumbsup:
Thx !
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

bompa wrote: Dus toch wel een beetje voorzichtig zijn denk ik,of gelijk het gezegde Een kei kan je niet stropen :wink:
Zjuust...
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

TK : KTm 990 Adventure

Post by Borniet »

petervdc wrote:
bompa wrote: Dus toch wel een beetje voorzichtig zijn denk ik,of gelijk het gezegde Een kei kan je niet stropen :wink:
Zjuust...
Inderdaad, en met bekenden of onbekenden, best gewoon niet doen. Wat begint met goede bedoelingen eindigt dikwijls met veel miserie.
En inderdaad, wie het geld er niet voor heeft, zou er eigenlijk ook beter niet aan beginnen. Vandaar ook, ik probeer het leven door te geraken zonder leningen en zo.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Borniet wrote:Vandaar ook, ik probeer het leven door te geraken zonder leningen en zo.
Heb voor die 1190 voor het eerst een lening genomen.
Maar ik kan de verkoop van de Dakar & 990 meteen daarin stoppen als vervroegde afbetaling.
Gaat het maandbedrag meteen naar beneden. Is al gebeurd met de Dakar.
De 990 is nog te koop. Als ik dat bedrag ook inbreng, is de maandlast heel goed doenbaar.
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

TK : KTm 990 Adventure

Post by Borniet »

petervdc wrote:
Borniet wrote:Vandaar ook, ik probeer het leven door te geraken zonder leningen en zo.
Heb voor die 1190 voor het eerst een lening genomen.
Maar ik kan de verkoop van de Dakar & 990 meteen daarin stoppen als vervroegde afbetaling.
Gaat het maandbedrag meteen naar beneden. Is al gebeurd met de Dakar.
De 990 is nog te koop. Als ik dat bedrag ook inbreng, is de maandlast heel goed doenbaar.
Ik had al gemerkt dat je er duidelijk heel erg bewust en verantwoord mee omgaat (met het lenen bedoel ik), spijtig genoeg is dat met veel mensen helemaal anders, en lenen ze er maar lustig op los. Ik heb spijtig genoeg van thuis niet het juiste voorbeeld meegekregen daarin, en probeer mezelf op die manier in de hand te houden.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

Volgende is mijn mening op mezelf van toepassing (met iemand anders moei ik mij niet, ik heb al werk genoeg met mezelf). Ik zou nooit of te nooit een lening aangaan voor ne moto. Ook al spreek ik er haast met niemand over, ik heb periodes gekend dat ik letterlijk dag en nacht gewerkt hebt. En daar hebben we schoon spaarpotje aan over gehouden. Mensen zien nu dat ik mij ne splinternieuwe ktm koop om vervolgens naar de bmw dealer te stappen en me ook nog een splinternieuwe peperdure RT te kopen. De jaloerzie druipt er bij sommigen vanaf, en sommigen laten dat ook goed merken. Maar die moto's zijn vanaf de eerste seconde volledig mijn eigendom zonder dat ik daar een cent bij de bank heb voor moeten lenen. Ne moto dat ik niet zou kunnen kopen, koop ik ook niet. Ik zou nooit een lening aangaan voor ne moto om dan andere dingen te beginnen verkopen om die lening te kunnen aflossen... ook al is dat goed beredeneerd en zal dat hoogstwaarschijnlijk wel goed komen, er moet maar iets mis gaan (werk verliezen, ernstig ziek worden, wat dan ook) en ge zit tot over uw oren in de miserie. Niet bij The Riding Man zenne :stop: Eerst werken tot ge er bij neervalt en sparen, vervolgens koop ik wat ik graag wil hebben en niet omgekeerd. Maar zoals ik al zei is dat mijn visie, als iemand het anders wil doen is dat zijn keuze en zijn leven.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : KTm 990 Adventure

Post by Muug »

Ik heb al eens ergens gelezen dat het soms slimmer is om een lening aan te gaan, zelfs al kan je het u cash permiteren. Ge betaalt dan uw lening af terwijl je toch over een grote hoop cash blijft beschikken. Cash die nuttig kan zijn voor onverwachte situaties.
Het is ook beter om te lenen als ge uwe moto inbrengt als bedrijfsvoertuig. In dat geval kan je immers die lening ook inbrengen als kost. In dat allerlaatste geval zijn er trouwens mensen die hun bedrijfsmoto leasen, omdat dat simpelweg - voor hen in hun situatie - de goedkoopste manier is. Op dit forum zit minstens ?ne die het op die manier doet. :cool:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

the riding man wrote:er moet maar iets mis gaan (werk verliezen, ernstig ziek worden, wat dan ook) en ge zit tot over uw oren in de miserie. .
Idd, reserve achter de hand houden is belangrijk.
Met 0 op de bank een lening aangaan zou ik niet verstandig vinden...
En daarop nog en nog leningen, helemaal niet ok inderdaad.
Zoals er idd mensen doen, maja, elk zijn leven, elk zijn keuzes h
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TK : KTm 990 Adventure

Post by Koeno »

Kga mij ook is moeien.

Ik kan morgen ook best nen gloednieuwe gaan kopen (zelfs 2 of 3) zonder 1 lening nodig te hebben.
En als overmorgen mijn dak in elkaar schijt dan heb ik een lening nodig om mijn dak te maken.

Sommigen plunderen ne spaarpot voor hun speelgoed en lenen als het nodig is;
Anderen lenen voor hun speelgoed en houden hun spaarpot voor als het nodig is;
Anderen kopen goedkoper speelgoed en kwijlen dan op al de rest hun speelgoed en houden spaargeld en lening voor als het nodig is;

Alleszins heeft een lening ook meestal fiscale voordelen.
Maar wij hebben al een lening lopen voor ons huis, wij hebben daarbuiten ni veel meer nodig.

Toen mijn ouders hun lening voor het huis afliep, hebben ze "quasi onmiddellijk" een nieuwe investiering + lening gezocht,
't heeft zijn voordelen ;)

en iedereen weet voor zich wat het veiligste is op die situatie (hoop ik).

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : KTm 990 Adventure

Post by Muug »

Koeno wrote:Anderen kopen goedkoper speelgoed en kwijlen dan op al de rest hun speelgoed en houden spaargeld en lening voor als het nodig is;
Ja, dat bennekik ! :blob1: Behalve dan dat ik niet rap kwijl op nieuwe moto's :cool:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TK : KTm 990 Adventure

Post by Koeno »

Muug wrote:
Koeno wrote:Anderen kopen goedkoper speelgoed en kwijlen dan op al de rest hun speelgoed en houden spaargeld en lening voor als het nodig is;
Ja, dat bennekik ! :blob1: Behalve dan dat ik niet rap kwijl op nieuwe moto's :cool:
Is ook al enkele jaren mijne stijl, en ik beken ook eerlijk dat ik kwijl op anderen hun speelgoed (oud/nieuw maakt ni uit).
Of dat nu daarom jaloezie te noemen is, 't zou kunnen ;)
Maar 't is eigenlijk ook leuk om niet direct dromen te kopen, en zo toch altijd naar iets te willen "verlangen".
geeft toch altijd iets meer "spanning"....

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

Ge kunt dat ook op een andere manier bekijken. Bij iets gaan lenen bij de bank is het (om het simplistisch te stellen) de bank die het voor jou koopt en in ruil betaal jij maandelijks een stukje terug + extra (=interest). Op het einde van de rit heb je dus meer betaald voor het gene je wil kopen.
Als je het nu anders doet en je koopt het nog niet op de moment dat je de volledige som niet hebt. Maar toch leg je elke maand dat bedrag opzij op je eigen rekening. Je bent je ding dat je wil kopen dus ook aan het bij elkaar sparen maandelijks. Met het voordeel dat je als het wat moeilijk gaat, niet verplicht bent om het die maand voor handen te hebben en bijkomend voordeel is dat het het uiteindelijke bedrag niet zo hoog gaat zijn want je bent geen extra's aan de bank verschuldigd. Van zodra je eindelijk de volledige pot bij elkaar hebt gespaard ga je naar de winkel en gaat het kopen. Je hebt er dan lang voor gewerkt en gespaard en het geeft je veel meer voldoening om het dan te kunnen gaan kopen. Maar ja, dan duurt het langer inderdaad. Het argument van Muug vind ik eigenlijk het enige goede in het voordeel van toch een lening te nemen, en dat is dat je het kan inbrengen als bedrijfskost. Ik ben voor alle duidelijkheid niet tegen leningen he, maar wel tegen leningen voor luxe producten. Als je moto je enige vervoermiddel is om te gaan werken, dan is dat geen luxe product meer. Als je naast je moto nog een wagen ter beschikking hebt, of een goede treinverbinding naar je werk of een firma wagen, of je de moto al helemaal niet gebruikt voor te gaan werken maar louter ter amusement (zoals mijn RT)... dan is dat wel een luxe product. En dan nog doet iedereen zijn eigen goesting ermee. Als je moest weten hoeveel mensen die er gaan lenen om in vakantie te gaan elk jaar, en daar dus steeds een heel jaar voor afbetalen. Of dat slim is? Ik vind dat niet. Wij doen het weer omgekeerd: eerst een jaar sparen op eigen rekening en er dan mee in vakantie gaan. Ook hier kan je weer argumenteren dat je dan een som van je spaarrekening moet halen ipv een maandelijks (relatief klein bedrag). Maar waar eindigt het?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

TK : KTm 990 Adventure

Post by den Bullet »

De VanVan heb ik ook op afbetaling gekocht, gewoonweg omdat 't een Soes-promotie was om het ding te kopen met een renteloze lening. Ik kon het ding ook ineens betalen ...

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by ChiChiWaWa »

Of, als de leningen spotgoedkoop zijn, kan het ook al eens de moeite zijn om uwe cash te beleggen en meer te laten renderen dan dat de afbetaling u extra kost bij de bank.

Ik ken er te veel die hard gewerkt hebben en later daar van gingen genieten ... maar later nooit gehaald hebben.

Zoals hier ergens al stond, ieder moet voor zichzelf bepalen waar hij/zij zich comfortabel bij voelt.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

TK : KTm 990 Adventure

Post by den Bullet »

Dag Chichi :beer:

Post Reply