Suzuki SV650

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

De kogel is door de kerk... Het heeft zelfs nog langer geduurd dan ik, en iedereen die mij kent met mij dacht. Maar ik ben het "tegenwind? Dan maximum nog 100km/u!" syndroom beu (zeker wanneer je dan net op de ring of zo aan het voorbijsteken bent tegen 125, dan door de bocht wind tegen krijgt, en kan afdruipen tegen 105, en hopen dat je ergens naar rechts weg kan...).
Dus, ik ga voor een upgrade van het rijbewijs, en van motor. Spijtig genoeg heb ik nog niet kunnen sparen, en ben ik bang dat de Duke niet zoveel zal opleveren als ik zou willen. Beperkt budget dus...
Maar, nu stond ik eergisteren bij ccmotoren.be (in Vosselaar, iemand ervaring mee? Lijkt me allemaal positief te zijn), en die mens zei me dat ik die Duke compleet kapot ging rijden met zo veel en zo ver te rijden. En hoewel hij geen tweedehands staan had, stond er wel net een Suzuki SV650 van een klant die die verkoopt. Het gaat nog over het oude model, pre 2003, dus die "ronde". Als ik zo wat opzoek op 'tinternet zie ik vooral dat die heel geschikt is voor beginners. En mijn voorkeur gaat precies ook uit naar zoiets, of naar een GSX750F of zo (ook in dezelfde prijsklasse te krijgen). De vraagprijs is 1000 euro As Is (tandwiel+ketting aan vervanging toe en voorvork lekt), of 1500? als hij opgeknapt is.

Graag al jullie meningen en adviezen! ;-)

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Suzuki SV650

Post by Stefke »

Verder zoeken! In de categorie 750 -1500 euro zijn tegenwoordig aardige motoren op de kop te tikken.

In de plaats van zo'n Suzuki zou ik bvb voor een VFR750 kiezen... :ricky:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 23136.html

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Suzuki SV650

Post by Muug »

geen idee waarom Stefke zegt van verder te zoeken. De SV is een kleine toffe moto, eentje met karakter. ZEER scherpe prijzen op 2dehands.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Suzuki SV650

Post by bompa »

ccmotoren.be in Vosselaar?

De eerste keer dat ik daar van hoor , is dat die met zijn scooters die daar tegen de grote baan in Vosselaar zit ? ik ken hem niet.

Ik zou toch ook verder zoeken naar iets dat in orde is als het voor mee te gaan werken is. er staan moto's genoeg te koop, ik had mijne bandit 650 gevonden met zo is regelmatig te gaan kijken .

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Muug wrote:geen idee waarom Stefke zegt van verder te zoeken. De SV is een kleine toffe moto, eentje met karakter. ZEER scherpe prijzen op 2dehands.be
De meningen zijn duidelijk zeer verdeeld :-) Ja, wel, ik lees ook overal op het net dat het een ideale instapmotor is. En pas op, ik zou het liefst vanal een Hayabusa of een R1 of zoiets kopen, maar dat is gewoon dom natuurlijk.

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Suzuki SV650

Post by Stefke »

Muug wrote:geen idee waarom Stefke zegt van verder te zoeken.
ha, omdat er veel keuze is en ge toch niet direct de eerste de besten SV gaat kopen die ge tegenkomt? dus zeg ik verder neuzen... :blbl:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

bompa wrote:ccmotoren.be in Vosselaar?

De eerste keer dat ik daar van hoor , is dat die met zijn scooters die daar tegen de grote baan in Vosselaar zit ? ik ken hem niet.

Ik zou toch ook verder zoeken naar iets dat in orde is als het voor mee te gaan werken is. er staan moto's genoeg te koop, ik had mijne bandit 650 gevonden met zo is regelmatig te gaan kijken .
Scooters heb ik er niet gezien dacht ik... Het is vlak bij de lichten op de baan naar Turnhout, en het is eigenlijk maar een garagepoort groot, geen vitrines of zo.
http://ccmotoren.be

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Stefke wrote:Verder zoeken! In de categorie 750 -1500 euro zijn tegenwoordig aardige motoren op de kop te tikken.

In de plaats van zo'n Suzuki zou ik bvb voor een VFR750 kiezen... :ricky:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 23136.html
Wel, de VFR is ook een van die machines die me heel erg aanspreken, maar ik denk dat het wat te zwaar is als eerste "echte" motor

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Suzuki SV650

Post by Droopy »

De SV650 is een prachtig speeltuig, vinnig, licht, en meer dan een opstapmoto, zalig om alleen mee te rijden , met duo zal je allebei heel krap zitten.
Als ik me niet vergis was dat Duibchek zijn circuitmotoeen SV650 dus dat wil ook al wat zeggen. :grin:

Bij traag rijden kan je last hebben (zoals bij de VFR) van gewicht op je polsen maar aan vlotte snelheden zal dat zalig rijden.
:grin:
Een van de nadelen is dat de voorste cylinder wel eens durft last hebben bij regenweer.
Door een of andere fout in het ontwerp komt er veel water op die voorste cylinder en durft de bougie al een last krijgen van waterigheid.


Succes in de zoektocht. :wink:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Suzuki SV650

Post by Koeno »

Borniet wrote:
Stefke wrote:Verder zoeken! In de categorie 750 -1500 euro zijn tegenwoordig aardige motoren op de kop te tikken.

In de plaats van zo'n Suzuki zou ik bvb voor een VFR750 kiezen... :ricky:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 23136.html
Wel, de VFR is ook een van die machines die me heel erg aanspreken, maar ik denk dat het wat te zwaar is als eerste "echte" motor
Hoe bedoelde vfr zwaar?
Qua vermogen? of puur gewicht?

beide vind ik het eigenlijk goe meevallen (op nen vfr 800)...
met voeten aan de grond kan hij wat gewichtig overkomen, maar ne second dat ge aant bollen zijt is da iets gans anders
is waarschijnlijk niet te vergelijken, aangezien nen sv toch een pak minder weegt dacht ik...

Qua vermogen is da ne moto dat gerust rustig kan toeren, als evengoed "hard" knallen (tis gene volbloed racer)...

maar aan alle goeie raad van de wereld hebde gene zak, tot ge der zelf is op gereden hebt :)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Koeno wrote: Hoe bedoelde vfr zwaar?
Qua vermogen? of puur gewicht?

--KNIP--

Qua vermogen is da ne moto dat gerust rustig kan toeren, als evengoed "hard" knallen (tis gene volbloed racer)...

maar aan alle goeie raad van de wereld hebde gene zak, tot ge der zelf is op gereden hebt :)
Dat is inderdaad ook een heel juist punt!
Wat "te zwaar" betreft bedoelde ik het vooral op vermogen, en de vergevingsgezindheid naar "kleine foutjes" toe. De overstap van de Duke 125 naar een VFR750 lijkt me nogal een heeeeele grote stap.

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Suzuki SV650

Post by den Bullet »

Droopy wrote:...
Een van de nadelen is dat de voorste cylinder wel eens durft last hebben bij regenweer.
Door een of andere fout in het ontwerp komt er veel water op die voorste cylinder en durft de bougie al een last krijgen van waterigheid.
...
Jep, maar dat is perfect te verhelpen door het afwateringskanaaltje regelmatig proper te maken; dat raakt makkelijk verstopt.

Voor de rest een heel potente moto waarmee mijnen oudste met pak en zak naar Schotland is gebold (25kW) ... :Pyndn:

Image

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

den Bullet wrote:
Droopy wrote:...
Een van de nadelen is dat de voorste cylinder wel eens durft last hebben bij regenweer.
Door een of andere fout in het ontwerp komt er veel water op die voorste cylinder en durft de bougie al een last krijgen van waterigheid.
...
Jep, maar dat is perfect te verhelpen door het afwateringskanaaltje regelmatig proper te maken; dat raakt makkelijk verstopt.

Voor de rest een heel potente moto waarmee mijnen oudste met pak en zak naar Schotland is gebold (25kW) ... :Pyndn:
Er blijkt ook een "verlenging" voor het voorste spatbord te bestaan die dat probleem ook verhelpt.
Maar zoonlief was er duidelijk wel over te spreken ;-)

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Suzuki SV650

Post by Koeno »

Borniet wrote:
Koeno wrote: Hoe bedoelde vfr zwaar?
Qua vermogen? of puur gewicht?

--KNIP--

Qua vermogen is da ne moto dat gerust rustig kan toeren, als evengoed "hard" knallen (tis gene volbloed racer)...

maar aan alle goeie raad van de wereld hebde gene zak, tot ge der zelf is op gereden hebt :)
Dat is inderdaad ook een heel juist punt!
Wat "te zwaar" betreft bedoelde ik het vooral op vermogen, en de vergevingsgezindheid naar "kleine foutjes" toe. De overstap van de Duke 125 naar een VFR750 lijkt me nogal een heeeeele grote stap.
Elke stap van 125 naar ne zwaardere is een heeeeele grote stap...;
ik ben van ne cbr met ergens 14pk naar ne moto gestapt met 5 keer zoveel pk en nen berg koppel extra...
den eerste keer dat ik een rotonde afreed (en uit macht der gewoonte) het gas opentrok als nen boer, dan mocht ik mij ffkes serieus vastpakken...
en dat was van nen 125 naar nen oude cb sevenfifty...

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Koeno wrote:
Borniet wrote:
Koeno wrote: Hoe bedoelde vfr zwaar?
Qua vermogen? of puur gewicht?

--KNIP--

Qua vermogen is da ne moto dat gerust rustig kan toeren, als evengoed "hard" knallen (tis gene volbloed racer)...

maar aan alle goeie raad van de wereld hebde gene zak, tot ge der zelf is op gereden hebt :)
Dat is inderdaad ook een heel juist punt!
Wat "te zwaar" betreft bedoelde ik het vooral op vermogen, en de vergevingsgezindheid naar "kleine foutjes" toe. De overstap van de Duke 125 naar een VFR750 lijkt me nogal een heeeeele grote stap.
Elke stap van 125 naar ne zwaardere is een heeeeele grote stap...;
ik ben van ne cbr met ergens 14pk naar ne moto gestapt met 5 keer zoveel pk en nen berg koppel extra...
den eerste keer dat ik een rotonde afreed (en uit macht der gewoonte) het gas opentrok als nen boer, dan mocht ik mij ffkes serieus vastpakken...
en dat was van nen 125 naar nen oude cb sevenfifty...
Yup, daar ben ik inderdaad ook wat bang voor :-) Zeker omdat ik zo veel autosnelweg doe, is mijn gashendel eigenlijk gewoon een aan/uit schakelaar. En als ik dat met 100pk onder mijn gat doe... dan blijft die niet onder mijn gat zitten ;-)

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Suzuki SV650

Post by Gunter »

Stefke wrote:Verder zoeken! In de categorie 750 -1500 euro zijn tegenwoordig aardige motoren op de kop te tikken.

In de plaats van zo'n Suzuki zou ik bvb voor een VFR750 kiezen... :ricky:

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 23136.html
Nu had ik toch echt gedacht dat ge hem nen triple zou aanpraten :evil:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Suzuki SV650

Post by Stefke »

Gunter wrote: Nu had ik toch echt gedacht dat ge hem nen triple zou aanpraten :evil:
Jazeker, want veel beter! Maar ik vond niet direct iets binnen die prijsklasse... :whistling:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Suzuki SV650

Post by Wipr »

Zelf een Sv650 gehad en wreed toffe motor. Ik heb de Naked gehad en daar is de zithouding rechter en ongeveer vergelijkbaar met de Duke. De S of gekuipte versie is beter als je hem ook zou gebruiken op en neer naar Brussel en de zithouding kan je daar ook aanpassen mits monteren van gewoon stuur ipv de clip ons.

Er zijn genoeg SV's te koop en als je nog steeds een specialeke zou willen is er nog de Cagiva raptor 650. Een SV in een Italiaans kleedje.

Ooit, laaaaang geleden heeft M&T daar een langeduurtest mee gedaan en na 50.000km was daar, buiten de gebruikelijke slijtage-onderdelen, niets aan.

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Suzuki SV650

Post by Mario »

probeer eventueel een te vinden waarbij de ophanging een upgrade heeft gehad
ik dacht dat dat ook een minder sterk punt was (of verwar ik dat nu compleet met een ander model ?)

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Suzuki SV650

Post by den Bullet »

Mario wrote:probeer eventueel een te vinden waarbij de ophanging een upgrade heeft gehad
ik dacht dat dat ook een minder sterk punt was (of verwar ik dat nu compleet met een ander model ?)
De voorvering is inderdaad wat aan de slappe kant. Kan wel verholpen worden met een afstandsbuske erbij in te proppen of zwaardere veren te steken.

Post Reply