Ickx - Merckx

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ickx - Merckx

Post by Stefke »

Vandaag eindelijk op de expo geraakt. Van Merckx wisten we zo al een beetje wat die bijeen gefietst heeft. Omdat hij een populaire volkssport beoefende en ook altijd een redelijk bescheiden volksjongen gebleven is... Van Jacques Ickx wisten we ook wel 't een en 't ander maar alles bijeen op een rijtje zien is toch wel ronduit indrukwekkend te noemen. Begonnen met brommers en moto's en pas op z'n 18de met auto's is het eigenlijk verbluffend wat die de volgende 50 jaar nog gedaan heeft. En met wat die allemaal gereden heeft. Van Lada, Peugeot, Ford via Bmw, Mercedes, Ferrari en Porsche en nog veel meer. F1, Endurance, Rally,...
Mooie expo, haast u, nog tot volgende week ergens... :w00t:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Ickx - Merckx

Post by bompa »

Ik heb die nog weten crossen :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Ickx - Merckx

Post by zappa »

expo expo ? waar waar ? :oogrollen:
sig nature

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Ickx - Merckx

Post by Mario »

Stefke wrote:Vandaag eindelijk op de expo geraakt. Van Merckx wisten we zo al een beetje wat die bijeen gefietst heeft. Omdat hij een populaire volkssport beoefende en ook altijd een redelijk bescheiden volksjongen gebleven is... Van Jacques Ickx wisten we ook wel 't een en 't ander maar alles bijeen op een rijtje zien is toch wel ronduit indrukwekkend te noemen. Begonnen met brommers en moto's en pas op z'n 18de met auto's is het eigenlijk verbluffend wat die de volgende 50 jaar nog gedaan heeft. En met wat die allemaal gereden heeft. Van Lada, Peugeot, Ford via Bmw, Mercedes, Ferrari en Porsche en nog veel meer. F1, Endurance, Rally,...
Mooie expo, haast u, nog tot volgende week ergens... :w00t:
waar komde gij nog mee af jong
wij zijn daar eind vorig jaar naartoe geweest met het gezin ; zeker de moeite al zullen er nu wel een aantal bolides/fietsen niet meer staan die er toen wel stonden (en omgekeerd)
ik ging vooral voor Ickx, maar het Merckx-gedeelte loont ook erg de moeite
Ickx is trouwens begonnen met trialrijden en later overgeschakeld op auto's
enigszins in dat Kader : heel fijn dat met Hulkenberg een actieve F1-rijder de 24 uur van Le Mans gewonnen heeft. Eindelijk nog eens een F1-rijder die aan enduranceraces meedoet. Tot 30 jaar geleden vaste prik, nu praktisch onmogelijk en endurance is als discipline tegenwoordig stukken interessanter als F1

zappa, in Brussel, in de schaduw van het atomium

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Ickx - Merckx

Post by zappa »

Mario wrote:
zappa, in Brussel, in de schaduw van het atomium
ach ok merci :thumbsup:
sig nature

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Ickx - Merckx

Post by karel-p »

ge vergeet de belangrijkste : MATRA

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ickx - Merckx

Post by Stefke »

Mario wrote: waar komde gij nog mee af jong
tja, er zijn wel eens mensen die ongeveer 6 op 7 werken en weekends hebben van 1 dag... :roll:

ik zou nu ook nog wel eens graag zien:

Le Corbusier in Centre Pompidou: helaas...ik reken op een verlenging van de expo
Stephan Vanfleteren in Charleroi: ja, dat zal misschien nog wel lukken...

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Ickx - Merckx

Post by Mario »

die laatste ben ik ook van plan te bezoeken ; Charleroi in het algemeen eigenlijk
en Cartier-Bresson in het Joods museum in Brussel moet ik ook eens langsgaan

en de DS-tentoonstelling in Autoworld, al staan er maar een dozijn exemplaren
allez, dat je het nu al weet : vanaf begin juli een grootste Jaguar-tentoonstelling in Autoworld en op het eind van het jaar een grootse tentoonstelling gewijd aan Italiaanse auto's

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ickx - Merckx

Post by Muug »

Stefke wrote:Stephan Vanfleteren in Charleroi: ja, dat zal misschien nog wel lukken...
ah, hebben we hier een fan? Zelf heb ik er al twee boeken van, en ook al twee van zijn expo's gezien. Maar dat charleroi-boek ga'k niet kopen.

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ickx - Merckx

Post by Stefke »

Muug wrote:
Stefke wrote:Stephan Vanfleteren in Charleroi: ja, dat zal misschien nog wel lukken...
ah, hebben we hier een fan?
mja, maakt aardige plaatjes :mrgreen: . Marc Lagrange maakt ook wel fijne prentjes.

Post Reply