To lease or not to lease...
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
To lease or not to lease...
Ja dat gaat maar heeft er iemand ervaring mee? Zo efkes uwen baas overtuigen dat een bedrijfsmotor je echt wel beter uitkomt kan een auto? En zo op fiscaal vlak? Is dat voor den baas even interessant als een auto? Kwestie dat ik voorbereid ben voor mijn volgende babbel met den baas.
Me gusta la moto, me gustas tu.
To lease are not to lease...
Als uwen baas zelf motard is heb je meer kans he
Maar buiten het fiscale denk ik niet dat een baas zich wil borg stellen voor het verhoogde risico in t verkeer.

Maar buiten het fiscale denk ik niet dat een baas zich wil borg stellen voor het verhoogde risico in t verkeer.
To lease are not to lease...
dienen baas moet zich daar niet borg voor stellen, daar dient de arbeidsongevallenverzekering voor.
hij kan wel oren hebben naar 't feit dat ge nooit helemaal vast zal staan in de file, minder gestresseerd op 't werk zal verschijnen en dus nog beter zal presteren.
hij kan wel oren hebben naar 't feit dat ge nooit helemaal vast zal staan in de file, minder gestresseerd op 't werk zal verschijnen en dus nog beter zal presteren.
grease up your baby for a ball on the hill
To lease are not to lease...



Een kennis va mij heeft zo een bedrijfsmoto gekregen. Niet alleen voor z'n woon werk verkeer, mag er ook Prive mee rondtuffen, maar gebruikt de moto vooral voor zijn job als Service technieker.
Dus het kan wel ja

Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
To lease are not to lease...
De mijne is ook nen bedrijfsmoto... Maar de zaakvoerder is mijn vrouw, en die is net iets makkelijker te overtuigen dan de gemiddelde baas denk ik (hoewel, pas op
)

To lease are not to lease...
Ik vermoed dat het voor uw baas niet zoveel verschil maakt, maar - voor zover ik altijd geweten heb - is er voor uw fiscaliteit geen forfaitaire belasting zoals die er wel is voor bedrijfswagens.
Dus in principe word je dan belast op het werkelijke voordeel in natura en dat wil je volgens mij niet.
Dus in principe word je dan belast op het werkelijke voordeel in natura en dat wil je volgens mij niet.
To lease are not to lease...
Als 'm kan bewijzen dat die firmabrommer alleen gebruikt wordt voor firmaverplaatsingen is er geen voordeel in natura.
Voor de baas is 't wel interessanter dan een firmawagen, wegens geen limieten op de aftrekbaarheid (voor de baas).
Alleen nog een leasemaatschappij vinden die moto's wil aanbieden. Afhankelijk van de kilometerstand na de afschrijvingsperiode zal daar niet veel restwaarde meer aanzitten. Wat een deel van hun inkomen is.
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt nog wel iets staan, thuis, voor priv?kilometers.
Voor de baas is 't wel interessanter dan een firmawagen, wegens geen limieten op de aftrekbaarheid (voor de baas).
Alleen nog een leasemaatschappij vinden die moto's wil aanbieden. Afhankelijk van de kilometerstand na de afschrijvingsperiode zal daar niet veel restwaarde meer aanzitten. Wat een deel van hun inkomen is.
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt nog wel iets staan, thuis, voor priv?kilometers.
grease up your baby for a ball on the hill
To lease are not to lease...
Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen"




I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
To lease or not to lease...
Lol, awel ik had door dat er iet niet klopte, nu weet ik watF M wrote:Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen"![]()
![]()

Ik hoop dat mijn baas niet gaat mekkeren over mijn Engelse grammatica...
Me gusta la moto, me gustas tu.
To lease or not to lease...
Och make that the cat wiseTom Thumper wrote:Lol, awel ik had door dat er iet niet klopte, nu weet ik watF M wrote:Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen"![]()
![]()
Ik hoop dat mijn baas niet gaat mekkeren over mijn Engelse grammatica...

sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
To lease are not to lease...
Blackbert wrote:Als 'm kan bewijzen dat die firmabrommer alleen gebruikt wordt voor firmaverplaatsingen is er geen voordeel in natura.
Voor de baas is 't wel interessanter dan een firmawagen, wegens geen limieten op de aftrekbaarheid (voor de baas).
Alleen nog een leasemaatschappij vinden die moto's wil aanbieden. Afhankelijk van de kilometerstand na de afschrijvingsperiode zal daar niet veel restwaarde meer aanzitten. Wat een deel van hun inkomen is.
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt nog wel iets staan, thuis, voor priv?kilometers.
Ok, als ik je goed begrijp kan ik doordat ik een tweede moto heb voor persoonlijk gebruik (een motor van den baas ga ik toch nooit gebruiken om priv? kilometers te doen

Maar wat bedoel je met
Wie is die "hem"? Ben ik dat? En hoe bewijs ik dat ik echt wel nooit priv? kilometers doe? Kilometers die ik wel doe kan ik aantonen. Moet ik dan een lijstje bijhouden van alle verplaatsingen die ik voor het werk doe en door den baas (die misschien ook wel "hem" kan zijn) laten tekenen?Blackbert wrote:Als 'm kan bewijzen...
Me gusta la moto, me gustas tu.
To lease or not to lease...
gij zijt hem
zo een paar boekhoudersdingen gelezen, en blijkt dat priv?kilometers gezien worden als 'voordeel van alle aard', waarop je wel belast wordt tegenwoordig.
dus komt het erop aan te kunnen aantonen dat je geen priv?verplaatsingen doet met de moto van 't werk. (weg-werk: x km per dag, y dagen gewerkt per jaar, geeft x.y km. daar kan je eventueel nog de verplaatsingen voor onderhoud bijtellen en dienstverplaatsingen. als uw teller geen hogere stand aangeeft heb je niet priv? gereden). sneeuw en ijs kunnen u wat speling geven
zo snap ik het toch. in dat opzicht zou ik ook geen probleem hebben met een gesponsorde motor. die niet voor priv? zou gebruikt worden, alleen om de achterband vierkant te rijden op de highway to hell and back.

zo een paar boekhoudersdingen gelezen, en blijkt dat priv?kilometers gezien worden als 'voordeel van alle aard', waarop je wel belast wordt tegenwoordig.
dus komt het erop aan te kunnen aantonen dat je geen priv?verplaatsingen doet met de moto van 't werk. (weg-werk: x km per dag, y dagen gewerkt per jaar, geeft x.y km. daar kan je eventueel nog de verplaatsingen voor onderhoud bijtellen en dienstverplaatsingen. als uw teller geen hogere stand aangeeft heb je niet priv? gereden). sneeuw en ijs kunnen u wat speling geven

zo snap ik het toch. in dat opzicht zou ik ook geen probleem hebben met een gesponsorde motor. die niet voor priv? zou gebruikt worden, alleen om de achterband vierkant te rijden op de highway to hell and back.

grease up your baby for a ball on the hill
To lease or not to lease...
Correct!Blackbert wrote:gij zijt hem![]()
zo een paar boekhoudersdingen gelezen, en blijkt dat priv?kilometers gezien worden als 'voordeel van alle aard', waarop je wel belast wordt tegenwoordig.
dus komt het erop aan te kunnen aantonen dat je geen priv?verplaatsingen doet met de moto van 't werk. (weg-werk: x km per dag, y dagen gewerkt per jaar, geeft x.y km. daar kan je eventueel nog de verplaatsingen voor onderhoud bijtellen en dienstverplaatsingen. als uw teller geen hogere stand aangeeft heb je niet priv? gereden). sneeuw en ijs kunnen u wat speling geven![]()
zo snap ik het toch. in dat opzicht zou ik ook geen probleem hebben met een gesponsorde motor. die niet voor priv? zou gebruikt worden, alleen om de achterband vierkant te rijden op de highway to hell and back.
(en LOL op den achterband on the highway to hell

To lease or not to lease...
Ik wil de pret niet bederven maar woon-werk verkeer zijn priv? kilometers.
Alleen km in opdracht van het werk zijn dit niet zoals in het vb van de technieker hierboven.
Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
Dus tenzij je in de IT dagelijkse naar klanten rijdt, gaat dat voordeel in natura redelijk groot zijn.
Uiteraard kan je wel nog je kosten voor woon-werk verkeer inbrengen zoals bij een priv? motor.
Alleen km in opdracht van het werk zijn dit niet zoals in het vb van de technieker hierboven.
Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
Dus tenzij je in de IT dagelijkse naar klanten rijdt, gaat dat voordeel in natura redelijk groot zijn.
Uiteraard kan je wel nog je kosten voor woon-werk verkeer inbrengen zoals bij een priv? motor.
-
- Posts: 201
- Joined: 16 Jul 2015 11:45
To lease or not to lease...
En ook dat is dacht ik niet zo zwart wit, want als je een langdurige vaste klant hebt, dan wordt de werkplaats daar aanzien als je vaste werkplaats en dan is de rit van huis naar daar ook priv?-verkeer; dacht ik tochWannes wrote: Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
To lease or not to lease...
Inderdaad, blijkt ook uit de website van de belastingsdienst.. Dat bederft de pret serieus!Wannes wrote:Ik wil de pret niet bederven maar woon-werk verkeer zijn priv? kilometers.
Alleen km in opdracht van het werk zijn dit niet zoals in het vb van de technieker hierboven.
Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
Dus tenzij je in de IT dagelijkse naar klanten rijdt, gaat dat voordeel in natura redelijk groot zijn.
Uiteraard kan je wel nog je kosten voor woon-werk verkeer inbrengen zoals bij een priv? motor.

Me gusta la moto, me gustas tu.
To lease or not to lease...
Yup. De 'termijn' is dacht ik 40 (werk)dagen. Vanaf dat moment wordt die werkplaats voor de fiscus je vaste werkplaats, en alle verplaatsingen naar die klant woon-werk (en dus, voor wat het voordeel alle aard betreft, priv?).ChiChiWaWa wrote:En ook dat is dacht ik niet zo zwart wit, want als je een langdurige vaste klant hebt, dan wordt de werkplaats daar aanzien als je vaste werkplaats en dan is de rit van huis naar daar ook priv?-verkeer; dacht ik tochWannes wrote: Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.