Page 1 of 1

1190R topic

Posted: 15 Aug 2015 12:14
by petervdc
Bon, even (technisch) resumeren na een paar maand 1190.

Remolie achter vervangen. Wordt zwart na een paar 1000km, niks ergs volgens dealer, blijft goed remmen, maar heb toch vervangen

Een kennis is bezig met een zijkofferrek op maat voor mijn alu Holan koffers. Wrsch klaar volgende week.
Topkoffer zelf erop gezet, nwe gaatjes geboord.

Een paar plastiek dingskes (ktm afterparts, 15 euro in totaal) gekocht om de warmte afgifte van het blok wat te verminderen, helpt deels. Niet genoeg eigenlijk.

De valbaar-zakjes vd 990 erop gehangen. En tanktas vd 990 ook.

Dealer gaat startmotor van superduke inbouwen onder garantie omdat ik startproblemen krijg. Batterij ook snel plat door alarm. En een pinker achteraan rechts heeft condensatie, wrsch ook garantie. Batterij zelf zou g??n garantie zijn.

De oem banden zijn na 6500km vierkant ah worden, wrsch plaats ik 50/50 banden (scorpion, scout, tkc70), maar kvind de moto te mooi & te duur om te gaan spelen eigenlijk.

Todo : hoger windscherm, ander zadel (of mijn airhawk) want t? hard. koppelingsolie vervangen/ontluchten (neutraal soms moeilijk te vinden). Balhoofd wat aandraaien, er is een soort krak bij hard remmen te voelen in het stuur.

Hoe de motor rijdt, daar is al genoeg over geschreven ;-) Maar toch : vriendelijk (in regenstand dan toch)(veel minder on/off dan 990), beestig veel macht, plezant rijden. Iets hoger wel dan de 990 en gewone 1190.

Maar ooit (budget) komt er toch terug iets licht offroadachtig wi...

1190R topic

Posted: 15 Aug 2015 17:23
by bompa
petervdc wrote:


Hoe de motor rijdt, daar is al genoeg over geschreven ;-) Maar toch : vriendelijk (in regenstand dan toch)(veel minder on/off dan 990), beestig veel macht, plezant rijden. Iets hoger wel dan de 990 en gewone 1190.

Maar ooit (budget) komt er toch terug iets licht offroadachtig wi...
Maar het is toch een R die vering en zo zijn daar helemaal voor geschikt voor het offroad werk , ik zou zeggen koop je een stel wielen bij, om er noppen of groverbanden (offroadbanden) op te leggen ,en je bent gesteld,die moto kan dat vanzelfs aan, en bij water als je er naast kan rij je er gewoon naast , ik doe dat toch altijd ,ik rij daar zeker niet door als ik er naast kan :grin: en al is beginnen met de lichte offroadbanen , met hem terug te wassen is hij terug mooi :thumbsup:

1190R topic

Posted: 15 Aug 2015 20:21
by TimS
Ik treed bompa bij. Een 1190R kopen en er niet offroad mee gaan is zonde :)

Zet er inderdaad half half bandjes op en gewoon doen.

1190R topic

Posted: 16 Aug 2015 01:58
by bompa
TimS wrote:Ik treed bompa bij. Een 1190R kopen en er niet offroad mee gaan is zonde :)

Zet er inderdaad half half bandjes op en gewoon doen.
:thumbsup:

1190R topic

Posted: 16 Aug 2015 14:53
by TRooPER
en is de 1190r nu zo een meerwaarde (niet financieel) maar om te rijden dan een 990?

als er iets bestaat dat een 950 (straat/half offroad) en mijn xr650r kan vervangen in 1 motor, dan heb ik wel interesse,
maar dan zal het sowieso wikken en wegen zijn, en 1 ALLROAD motor heeft minder mogelijkheden dan 1 ALL en 2 ALL roads :mrgreen:

Mijn xr650r mag al eens tot de helft in de modder verzuipen, zit ik niet zo mee in,
Met de 950s doe ik dat liever niet, te zwaar, te veel kuipwerk/elektronica onderin waar te veel modder kan blijven hangen


aja, 1190, dat is 2x teveel PK's voor offroad, en in mijn ogen SPEELT ge daar ten volle offroad mee als ge Graham of Lyndon of zoiets noemt, voor al de rest is het ploeteren, en kunt ge beter zelf SPELEN met iets veel lichter.

1190R topic

Posted: 16 Aug 2015 21:16
by petervdc
TRooPER wrote:aja, 1190, dat is 2x teveel PK's voor offroad, en in mijn ogen SPEELT ge daar ten volle offroad mee als ge Graham of Lyndon of zoiets noemt, voor al de rest is het ploeteren, en kunt ge beter zelf SPELEN met iets veel lichter.
Yep.
Met mijn beperkte offroadvaardigheden is het geen meerwaarde, offroad dus.
Om te spelen heb ik persoonlijk iets veel lichter van gewicht, en veel goedkoper.
Als er terug budget is komt dat terug wel in huis hoor.

Maar om te rijden & te reizen vind ik het wel een meerwaarde, veel vriendelijker op het gas, die power standen zijn handig.
Er komen wel half/half banden op hoor, en gravel zal ook wel kunnen, maar een dagje offroad zoals met de dakar doe ik er niet mee. Gewoon een gravel weggetje op reis of ergens op een ritje wel natuurlijk.

1190R topic

Posted: 16 Aug 2015 21:59
by Stefke
Eigenlijk is een Deauville u op het lijf geschreven... :P

1190R topic

Posted: 16 Aug 2015 23:35
by Raketman
Nu, als ik al uw topics op LC8 en elders lees, efkes nadenk en vervolgens samenvat : other bike, same shit :S :mrgreen: ....
Verder wens ik u natuurlijk veel moed met het uzelf wijsmaken dat ge nu beter af zijt :evil: :mrgreen: .

1190R topic

Posted: 17 Aug 2015 11:29
by petervdc
Stefke wrote:Eigenlijk is een Deauville u op het lijf geschreven... :P
Heb er 2 gehad, doodsaai. Dan Tdm900, dan 2 keer 990, nu 1190.

1190R topic

Posted: 17 Aug 2015 11:30
by petervdc
Raketman wrote:Nu, als ik al uw topics op LC8 en elders lees, efkes nadenk en vervolgens samenvat : other bike, same shit :S :mrgreen: ....
Verder wens ik u natuurlijk veel moed met het uzelf wijsmaken dat ge nu beter af zijt :evil: :mrgreen: .
Bwoh, ik maak mezelf niks wijs. Denk ik toch ;-)
En dees 1190 wou ik 3 jaar geleden al, dus deze aankoop & de verkopen zijn daar een gevolg van.

1190R topic

Posted: 24 Aug 2015 14:00
by Muug
Raketman wrote:Nu, als ik al uw topics op LC8 en elders lees, efkes nadenk en vervolgens samenvat : other bike, same shit :S :mrgreen: ....
:lol: tja, kan gebeuren eh :P