Vervlogen geloorie

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Vervlogen geloorie

Post by stevens-willy »

Eerste jaar voorbereidend 1957

Image

Deze was 1963

Image


En de deze 2012 met naast me het opperhoofd

Image

Ik denk dat ik ouder geworden ben

Willy

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vervlogen geloorie

Post by Muug »

joat joat
ne mens mag vanaf een bepaalde leeftijd niet teveel achterom kijken zekerst :unsure:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Vervlogen geloorie

Post by diskeletlietje »

Muug wrote:joat joat
ne mens mag vanaf een bepaalde leeftijd niet teveel achterom kijken zekerst :unsure:
net wel , de ervaringen zijn onbetaalbaar :wink:
ik twijfel er niet aan dat er nog verse gaan bijkomen :thumbsup:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Vervlogen geloorie

Post by Werner »

stevens-willy wrote:Eerste jaar voorbereidend 1957

Image

Deze was 1963

Image


En de deze 2012 met naast me het opperhoofd

Image

Ik denk dat ik ouder geworden ben

Willy

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Vervlogen geloorie

Post by stevens-willy »

Hallo, ik ben een jaar gekazerneerd geweest in Duitsland welbepaal in een klein dorpje Altenrath.
Niet ver van bij U, was ingedeeld bij het 17RA, er lagen er ook de 3de lansiers zij waren Franstalig.
Ik heb er de strenge winter van 63 mee gemaakt, op een kamer waar we met 20 op sliepen (twee beden boven elkaar) en een klein kolenkacheltje dat niet voldoende was voor de ruimte te verwarmen.
We zaten ieder avond rond het kacheltje, langs voor hadden we te waar en lang achter had we het kout.
s'Morgens ons wassen met kout water, warm water dat was nog niet uitgevonden.
Maar alles bij een, het was een mooie tijd, 80 procent van mijn legerdienst heb ik door gebracht in het QRM (magazijn), ik begon om 8u30 tot 12 uur en van 13u30 tot 17 uur, dan zat mijn diens er op, af en toe kwam er nog iemand mij vinden die tijden de diens uren niet weg kon.
Mooi om aan terug te denken, ben nu 71 jaar en zoveel jaartjes heb ik niet meer te gaan.

Willy

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vervlogen geloorie

Post by Muug »

mijn grootmoeder is 99 geworden en ze is altijd goed bij haar verstand gebleven, dat zijn er dus nog 28 te gaan ! :blob1:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vervlogen geloorie

Post by petervdc »

Muug wrote:mijn grootmoeder is 99 geworden en ze is altijd goed bij haar verstand gebleven, dat zijn er dus nog 28 te gaan ! :blob1:
Als mijn lijf dan niet meer mee wil, dan wil ik geen 99 worden wi... of in een rusthuis zitten wachten tot je dood gaat, no thx
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vervlogen geloorie

Post by Muug »

petervdc wrote:of in een rusthuis zitten wachten tot je dood gaat, no thx
dat zou wel eens kunnen veranderen tegen dat ge zo oud zijt...

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vervlogen geloorie

Post by Koeno »

Muug wrote:
petervdc wrote:of in een rusthuis zitten wachten tot je dood gaat, no thx
dat zou wel eens kunnen veranderen tegen dat ge zo oud zijt...
Lijkt mij ook, de gemiddelde mens heeft nogal een overlevingsdrang...

Zolang mijn verstand er nog is, wil ik liever blijven bestaan...

Uit ne film met verdorie veel levenswijsheid:
The older I get the more things I gotta leave behind, that's life.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Vervlogen geloorie

Post by Nickel »

Koeno wrote: Lijkt mij ook, de gemiddelde mens heeft nogal een overlevingsdrang...

Zolang mijn verstand er nog is, wil ik liever blijven bestaan...
Het probleem is dat als uw verstand weg is, dat ge dat meestal zelf niet meer weet ook...... :mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vervlogen geloorie

Post by Koeno »

Nickel wrote:
Koeno wrote: Lijkt mij ook, de gemiddelde mens heeft nogal een overlevingsdrang...

Zolang mijn verstand er nog is, wil ik liever blijven bestaan...
Het probleem is dat als uw verstand weg is, dat ge dat meestal zelf niet meer weet ook...... :mrgreen: :mrgreen:
Daar zijn oplossingen voor hoor.
Door nu mijn verstand te gebruiken, kan ik die situatie opvangen als het zo ver zou komen dat ik mijn verstand verlies...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vervlogen geloorie

Post by Muug »

Koeno wrote: Door nu mijn verstand te gebruiken, kan ik die situatie opvangen als het zo ver zou komen dat ik mijn verstand verlies...
Klopt, gelijk Hugo Claus het heeft opgelost bvb.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vervlogen geloorie

Post by petervdc »

Muug wrote:
Koeno wrote: Door nu mijn verstand te gebruiken, kan ik die situatie opvangen als het zo ver zou komen dat ik mijn verstand verlies...
Klopt, gelijk Hugo Claus het heeft opgelost bvb.
Goede manier vind ik. Er bestaan formulieren van Leif daarvoor.
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Vervlogen geloorie

Post by Tom Thumper »

petervdc wrote:
Muug wrote:
Koeno wrote: Door nu mijn verstand te gebruiken, kan ik die situatie opvangen als het zo ver zou komen dat ik mijn verstand verlies...
Klopt, gelijk Hugo Claus het heeft opgelost bvb.
Goede manier vind ik. Er bestaan formulieren van Leif daarvoor.
Formulieren zijn er maar wat haalt het uit als de wet niet mee wilt? Als je euthanasie wilt, moet je op het moment van de uitvoering bij je volle verstand zijn.

Volgens de site Recht op Waardig Sterven:

"De euthanasiewet preciseert dat de zieke bewust en bij volle verstand moet zijn en dat de aanvraag vrijwillig, weloverwogen en bij herhaling moet worden gedaan. Aan deze criteria kan niet worden voldaan bij de meeste mentale aandoeningen, behalve in sommige uitzonderlijke gevallen of tijdens welbepaalde ?heldere? periodes van deze aandoeningen.

In het kader van de pati?ntenrechtenwet kan men wel via een ?levenstestament? aangeven om in deze omstandigheden alle behandeling en zorg te stoppen bv sondevoeding. De pati?nt die lijdt aan dementie krijgt dan alleen ?comfortzorg? en men laat hem ?versterven? of ?passief doodgaan?. RWS vindt dit ?schijnheilig? en zelfs mensonwaardig , tenzij men dit als pati?nt zelf wilt. RWS streeft naar een evenwaardige wettelijke behandeling van de verschillende levenseindebeslissingen, ook voor pati?nten met dementie. RWS maakt zich sterk om voor zijn leden dit ook tot uitvoering te kunnen brengen!"
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vervlogen geloorie

Post by bompa »

Als je dat van zin bent zo een formulier invullen moest je dat nu al gedaan hebben,je weet nooit wat er kan gebeuren,hopelijk niks maar je weet nooit.


Zo erg is het nu ook niet in een rusthuis , ik heb er dikwijls genoeg is gaan kijken , mijn echtgenote heeft er heel haar loopbaan gewerkt :grin: er zijn er die in den dag alleen weg kunnen en die komen dan gewoonlijk tegen het avondeten terug , de cafetaria is heel den namiddag open :grin: , er worden uitstappen gedaan en je kan mee als je wil ,en je hebt alle verzorging en middelen bij de hand , er zijn er die het thuis veel slechter hebben als ze oud zijn en niet goed meer uit de voeten kunnen.

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Vervlogen geloorie

Post by stevens-willy »

Allemaal mooi een rusthuis, maar vaan die 1700 ? die ik heb kom ik niet toe tenzij ik mijn eigendom verkoop.

Willy

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Vervlogen geloorie

Post by Werner »

stevens-willy wrote:Hallo, ik ben een jaar gekazerneerd geweest in Duitsland welbepaal in een klein dorpje Altenrath.
Niet ver van bij U, was ingedeeld bij het 17RA, er lagen er ook de 3de lansiers zij waren Franstalig.
Ik heb er de strenge winter van 63 mee gemaakt, op een kamer waar we met 20 op sliepen (twee beden boven elkaar) en een klein kolenkacheltje dat niet voldoende was voor de ruimte te verwarmen.
We zaten ieder avond rond het kacheltje, langs voor hadden we te waar en lang achter had we het kout.
s'Morgens ons wassen met kout water, warm water dat was nog niet uitgevonden.
Maar alles bij een, het was een mooie tijd, 80 procent van mijn legerdienst heb ik door gebracht in het QRM (magazijn), ik begon om 8u30 tot 12 uur en van 13u30 tot 17 uur, dan zat mijn diens er op, af en toe kwam er nog iemand mij vinden die tijden de diens uren niet weg kon.
Mooi om aan terug te denken, ben nu 71 jaar en zoveel jaartjes heb ik niet meer te gaan.

Willy

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vervlogen geloorie

Post by bompa »

stevens-willy wrote:Allemaal mooi een rusthuis, maar vaan die 1700 ? die ik heb kom ik niet toe tenzij ik mijn eigendom verkoop.

Willy

Ja maar ik zeg ook niet dat er iemand zou heen moeten ,maar voor een man dan heb je nog over :grin: , maar de ervaring dat ik er mee heb is dat het er toch nog zo slecht niet is , en dat ik er al gezien heb die het thuis toch een stuk slechter hadden dan ze in een rusthuis zouden hebben. Dat het daar zeker niet zitten wachten is op de dood .

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

Vervlogen geloorie

Post by j@n »

Vervlogen geloorie: dat is nen ele schoonen titel voor op een motoforum.

Legerverhalen uit de jaren stillekes, rusthuizen en formulieren voor de volgende statie boeien mij eigenlijk nie. :stop:

Maar moto's uit die jaren wel. :blob1:

Duuuus

:waardeloos:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vervlogen geloorie

Post by bompa »

j@n wrote:Vervlogen geloorie: dat is nen ele schoonen titel voor op een motoforum.

Legerverhalen uit de jaren stillekes, rusthuizen en formulieren voor de volgende statie boeien mij eigenlijk nie. :stop:

Maar moto's uit die jaren wel. :blob1:

Duuuus

:waardeloos:
Daarom staat het ook in toogpraat he , en ik reageer maar op wat er geplaatst is :wink: als ik op alles zo moest reageren
Wat mij niet interesseert amai .
Maar wat mij niet interesseert lees ik gewoon niet.

Dus een waardeloze reactie van jou :duimneer:

Post Reply