In dubio (weer maar eens)

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

Nadat ik zo lang getwijfeld heb over de keuze tussen KTM adventure en Triumph Trophy, ben ik weer aan het twijfelen.

Met mijn ontzettend gebrek aan lenigheid heb ik het echt moeilijk om op de KTM te kruipen. Zeker als de zijkoffers erop hangen. Wim GS is er bv getuige van dat ik mijn knie al eens heel hard gestoten heb. Ik heb dikwijls meer dan ??n poging nodig om mijn been over zadel + koffers te slaan. Daarnaast zijn er nog wat minpunten: met de slechte zijpikkel moet je heel goed uitkijken waar je de motor neerzet, ik heb toch liever een cardan dan een ketting, ik mis cruise control op de snelweg, een windscherm dat je hoger en lagen kan zetten onder het rijden...

Hij staat eigenlijk al een tijdje te koop op Kapaza en 2dehands. Maar wel aan een prijs die blijkbaar te hoog is voor zijn kilometerstand. Er is 1 potenti?le koper geweest waar het 250 euro scheelde tussen ultieme vraag en aanbod. Ik zie die gast nu regelmatig rondrijden op een andere Advenure...

Ik zou dus eigenlijk de prijs serieus moeten laten zakken om hem verkocht te krijgen.

Maar ik ben net terug van een trip vanuit Itali?, en het rijden met de KTM in het gebergte is werkelijk fantastisch. De wendbaarheid, de trekkracht, het geluid van de motor als hij in de toeren gejaagd wordt, het is echt sensationeel.

Vandaar dus de twijfel. Moet ik gaan voor het meer practische, en dus een Triumph Trophy of opnieuw een RT kopen, of geef ik de voorkeur aan de rij-eigenschappen en sensaties van de KTM ?

:dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

In dubio (weer maar eens)

Post by Tom Thumper »

Volgens mij is er geen wiskundige formule om hier uit te geraken en zijn uw gevoel en stand van uw bankrekening doorslaggevende argumenten. :ruzie:

Daarnaast komt dat ook een RT/Trophy ook heel goed rijdt in de bergen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

In dubio (weer maar eens)

Post by Mario »

zien op welk model je de meeste opties kunt zetten ? :gieren:
(sorry)

misschien afwegen waarvoor jij jouw moto het meest gebruikt
zijn het vooral snelweg- of woon/werkkilometers of doe je vooral plezierritjes ?
in dat tweede geval zou ik dan toch serieus overwegen hem te houden
als het 50-50 is, is het dan wel lastig uiteraard

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

In dubio (weer maar eens)

Post by petervdc »

Cruise control kun je aftermarket installeren h?.
En die km stand, denk nu verkopen ?n prijs laten zakken idd. Of op-rijden.
Zijpikkel kun je laten afzagen & korter maken & laten lassen.
Lenigheid, tjah...

De RT heeft ook nadelen hoor ;-)
En de ktm sensaties zijn idd super :-D
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

In dubio (weer maar eens)

Post by Davy78 »

andere optie: u inschrijven in de turn of ballet les om terug leniger te worden?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

In dubio (weer maar eens)

Post by OzzePaa »

Koopt u der ne okkazie toerbak bij, Frans ... best of both worlds kan zenne :wink: :cool:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

In dubio (weer maar eens)

Post by petervdc »

Davy78 wrote:andere optie: u inschrijven in de turn of ballet les om terug leniger te worden?
Yoga ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

In dubio (weer maar eens)

Post by zappa »

Meer zelfdiscipline, heffen dat been ! Als ge u laat gaan wordt ge oud, OUD zeg ik u !! :mrgreen: niet toegeven jong ! :grin:
sig nature

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

In dubio (weer maar eens)

Post by Harald »

FM, het rijden is veels te plezant om eraf te blijven.
Ik heb dat ook ondervonden met op 7dagen rijden, 3600km af te leggen.

Ipv nu naar koper te zoeken, zoek ik nu naar middelen om zulke tripkes meer te kunnen maken, meer te kunnen vastleggen op beeldmateriaal, opties voor veiligheid,... Redenen dus om nog meer met "Teske" weg te kunnen.

:-)

Oja, ik kreeg vorig jaar lijn been oo moeilijk over Teske gegooid, na 10kg minder gaat dat beter :-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

In dubio (weer maar eens)

Post by bompa »

Ik ken dat ,dat de moto te hoog is :confused2: :grin:

Ik heb mijne ktm ook om die rede weggedaan dat hij voor mij te hoog was , en ik er mij op betrapte dat ik nogal is de Tenere meenam als ik ging rijden, die is iets lager . De KTM reed zeer goed, de vering was zeer goed , nu heb ik mij een bandit aangeschaft dat gaat nog vlotjes ook en kan nu met mijn twee voeten aan de grond,dat is toch wel een veilig gevoel vind ik :grin: dat was bij mij lang geleden dat ik dat nog kon :grin: en verleden zondag zat ik met den bandit 650cc tussen allemaal bakken van 1100 tot 1800 cc en kon toch vanzelfs volgen , en bij het stoppen ook parkeren waar ik deze keer zelf wilde, en niet waar het met een beetje geluk plat was gewoon gelijk dat moest toen ik met de KTM of de GTR onderweg was , een zalig gevoel stoppen waar je wil en hem zetten waar je wil :grin: :thumbsup:

Die Tenere hou ik om mij wat te amuseren als de baan nu en dan is weg is :grin:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

In dubio (weer maar eens)

Post by Koeno »

Als ik het zo lees is de KTM nog steeds d? moto voor u, maar zijn er praktische problemen...
maar kan het dan niet helpen om de KTM te verlagen? zodat opstappen vlotter gaat?
Of andere manier van opstappen? (bv, niet je been er over zwaaien, maar (dit wordt moeilijk om uit te leggen) met je gezicht/romp evenwijdig met de motor staan, op een kleine afstand, je rechtervoet op het zitvlak leggen en zo doorschuiven?
Zo zie ik regelmatig kleinere mannekens op grotere motookes stappen...

De zijpikkel kan je vervangen, het scherm zelf is een ander verhaal natuurlijk.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

Koeno wrote:Of andere manier van opstappen? (bv, niet je been er over zwaaien, maar (dit wordt moeilijk om uit te leggen) met je gezicht/romp evenwijdig met de motor staan, op een kleine afstand, je rechtervoet op het zitvlak leggen en zo doorschuiven?
Dat kan ik dus niet. Voorwaarts krijg ik mijn been helemaal niet zo hoog als het zadel. Ik weet het, ik ben ??n van de minst lenige personen... :dontknow:

Maar ach, ik denk gewoon voort te gaan zoals het nu is. Al heb ik 2 tot 3 pogigen nodig om erop te kruipen, en al is dat een idioot zicht, het rijden met de KTM is zo ongelofelijk plezierig dat ik ermee voort rijd. Tenzij er iemand is die hem toch absoluut wil hebben voor een prijs die me voldoende lijkt.

Passief verkopen, zullen we dat maar noemen. :wink:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

In dubio (weer maar eens)

Post by bompa »

Gewoon de moto op zijne zijpikkel zetten , met linkervoet op het voetje met rechterbeen over de moto en je zit op de moto
dan naar rechts wat overhellen zijpikkel met linkervoet omhoog doen en je kan vertrekken, zo moest ik het toch elke keer doen :grin: en er meerijden en zo is stoppen aan een rood licht of kruispunt was er bij mij geen enkel probleem .

De moto zo is parkeren ergens in de ardennen op een parking voor een terrasje waar het niet echt horizontaal was, daar had ik problemen mee met dan niet goed aan de grond kunnen als ik de zijpikkel niet goed kon zetten om gewoon af te stappen en terug te vertrekken ,met wie ik dan meereed waren al bijna weg ,en ik was gewoonlijk de moto nog heen en weer aan het duwen tot ik een goed plaatsje vond om toch de zijpikkel te kunnen zetten om te kunnen vertrekken :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

In dubio (weer maar eens)

Post by Stefke »

Ik zie het probleem eigenlijk niet... :roll: :mrgreen:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic[/video]

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

In dubio (weer maar eens)

Post by Koeno »

Stefke wrote:Ik zie het probleem eigenlijk niet... :roll: :mrgreen:
Ik wel, hij heeft geen koffers :p
waardoor zijn been minder vlot kan zwieren...

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

In dubio (weer maar eens)

Post by Muug »

FM, t' is heel simpel : ge doet uw KTM weg en koopt u dien anderen. En na drie jaar herevalueer je de situatie. Je kan altijd terugkeren naar een KTM.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

In dubio (weer maar eens)

Post by Nickel »

Met linkervoet op voetsteuntje staan terwijl hij op zijn zijpikkel staat en dat je been er over zwaaien lukt toch meestal wel? Gaat dat ook niet ?
Doe ik ook zo als de zijkoffers (40 liter) aan mij Crosstourer hangen, dit is dus in 99% van de tijd :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

In dubio (weer maar eens)

Post by bompa »

Stefke wrote:Ik zie het probleem eigenlijk niet... :roll: :mrgreen:
Hij zet hem ook op een horizontale parking ,was bij mij ook geen enkel probleem :grin: , ' k zou hem dat is bergop of bergaf willen zien doen , of op een schuin oplopende parking waar er dan nog verschillende moto' geparkeerd staan en waar je alleen nog maar tussen kan parkeren.


Nog is terug naar dat fimpje gekeken
en hier kan hij niet aan de grond. :mrgreen:

https://youtu.be/57CxadhwMPg

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

In dubio (weer maar eens)

Post by Gunter »

bompa wrote:
Stefke wrote:Ik zie het probleem eigenlijk niet... :roll: :mrgreen:
Hij zet hem ook op een horizontale parking ,was bij mij ook geen enkel probleem :grin: , ' k zou hem dat is bergop of bergaf willen zien doen , of op een schuin oplopende parking waar er dan nog verschillende moto' geparkeerd staan en waar je alleen nog maar tussen kan parkeren.


Nog is terug naar dat fimpje gekeken
en hier kan hij niet aan de grond. :mrgreen:

https://youtu.be/57CxadhwMPg
Stefke,

Dat is de camera die wij moeten hebben, die valt om en dan pas gaat hij op dat knopje duwen,
camera haalt dan het eerste stuk uit zijn geheugen...
Dan kunt ge eerst een 8 draaien met de VFR en dan pas opt knopje duwen :lol:

Sorry voor de topic vervuiling :cool:

Je kan ook, moto starten, in versnelling, beetje gas en al steppend zoals op een fiets opstappen, lijkt moeilijk maar eens je dat wat geoefend hebt is dat een fluitje van een cent. (Edit, zoals dat eerste filmke dus :oops: )

Op de zijpikkel doe ik ook wel eens maar ik wil niet weten waar ge uitkomt als die het moest begeven....

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

In dubio (weer maar eens)

Post by Muug »

Gunter wrote:Op de zijpikkel doe ik ook wel eens maar ik wil niet weten waar ge uitkomt als die het moest begeven....
maar die gaat dat niet begeven .... :grin:

Post Reply