En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

Tot de groep die al eens gevallen is .... :angry:
Dan rij je met een moto sedert 1997 en doe je minstens 10kkm / jaar
En waarschijnlijk omdat je zomer / herfst / winter / lente /zomer telkens blijft rijden ....duurt het zo lang eer je je eerste ongeval hebt ....

Verleden maand was het zover ...
Filefiltreren en eentje die vond dat het rechts ietsje sneller ging dan links , en vlak voor je neus een maneuver doet die je echt niet meer kan ontwijken ... :sick:
Ben er dan maar afgesprongen omdat die klote ABS mijn remweg deftig deed inkorten ...boenk in zijn zijdeur en ikke aan't joggen langs mijnen brommer die het asfalt opzocht . :bleiten:

De rompslomp nadien met verzekering en expert en garagist ...dat bespaar ik jullie ....een echt te lange storie .... :kots:

Een week of twee erna .....
Geparkeerd op de motoparking van het werk ...telefoontje van een goede collega .....er is een moto tegen die van u gevallen ....
Vermoedelijk zijpikkel niet goed uitgezet . Weer een kras bij ...expert gelooft het niet ....garagist gelooft het niet ...manmanman.
:duimneer:
Een goede Honda dealer ....SB motors Puurs zou dat iets zijn ? Iemand ervaring daar ?
Want ik ben precies effe toe aan iemand die ik kan vertrouwen ....



zucht :ermm:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Stefke »

Buiten een nakende zenuwinzinking heb je er gelukkig precies niet veel aan overgehouden... :wink:

Geen ervaring met SB Motors, helaas wel met experts en de dealers die graag hun zakken vullen... :twisted:
Gelukkig rij ik met oude ketels rond, geen zorgen meer wegens een kras meer of minder... :roll: Mijn ego kan ondertussen ook al eens een deuk verdragen :mrgreen: en wat dat vallen betreft: ben de tel een beetje kwijt sinds 1996

Maar bon, hopelijk komt het orde... :geek:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Muug »

@ Robman : :jodeman:

Stefke wrote:Gelukkig rij ik met oude ketels rond, geen zorgen meer wegens een kras meer of minder... :roll: Mijn ego kan ondertussen ook al eens een deuk verdragen :mrgreen: en wat dat vallen betreft: ben de tel een beetje kwijt sinds 1996
:stupid: :gieren:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by F M »

Ik voel met je mee. Ik rijd sinds 1998, doe ook +10.000 km/jaar, en heb ook nog geen ongeluk gehad.

Van mijn zesdaagse reis eind vorige maand was het meest zenuwslopende deel de 8 km filefilteren toen ik op het einde in de dinsdagavondspits op de E314 terecht kwam. Ik ben blij dat ik dat normaal niet moet doen.

In elk geval is het altijd positief dat er geen lichamelijke schade aan te pas kwam.

Op onze reis is er trouwens ook eentje gevallen. Een GSA die waarschijnlijk perte total is. Ook hier, spijtig van de moto, maar heel gelukkig geen kwetsuren.
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by ChiChiWaWa »

Altijd spijtig, dat vallen. Belangrijkste is dat ge er zelf niets aan overhoudt, dat heb ik geleerd toen ik bij m'n allereerste val wanhopig de moto wou redden en een breuk opliep in de elleboog :ruzie:
Sindsdien nog al een paar keer den asfalt gezien, soms wa erger, soms stomweg.
En de nieuwe heeft ook al horizontaal gelegen, maar dat was in de modder :whistling:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by KlaasN »

shit zeg!
Filefilteren blijft moeilijk!
Naast uw motor joggen, gezellig, ik doe dat meestal naast mijn hond. :unsure:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by TRooPER »

ge kunt wel zeggen dat ge flink uw best gedaan hebt om het zo lang uit te stellen,

van die papiermolen kan ik jammer genoeg ook meespreken, enig advies dat ik u kan geven: blijven hameren en aandringen en mailen en bellen en zagen en ..... want anders zakt dat dossierke dieper en dieper op de stapel.....


is den brommer nog OK?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

Merci se mannen :thumbsup:

@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .

@ Trooper & Stef : die papierwinkel is nog niet erg ...invullen ...( goed invullen zodat er geen twijfel is ) en dan wat later horen dat je niet aansprakelijk bent ....so far so good .
Maar dan komt het hetgeen Stefke zegt ...experts en garagist en (!) verzekeraar ...die jewil laten voelen dat je een profiteur bent en zelf de ballen doet / onderneemt om enige vooruitgang te krijgen of juiste offerte maakt .
Das ene corrupten boel als je het mij vraagt ....
Vandaar de vraag of iemand SB motors te Puurs kent .... den huidige :kots:

@ Chi : dat was op de ring van antwerpen eh ...uw eerste val ...ik herinner me dat precies nog ?

Bon , zoals jullie het ook al aangaven ...ikzelf heb niets ...totaal niets . En dat is al erg opmerkelijk . Vertel maar eens tegen eender wie " Ik heb een motorongeval gehad , en ik heb totaal niets " Mensen geloven je amper ...

Den brommer zelf ...tja ...diene heeft wat schrammen nu links en rechts ...heeft dus een iets meer "adventure look" :lol: :lol:
Want , toegegeven ...zo ne Crosstourer ....adventure ...op den asfalt ja :lol: :P :lol:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Stefke »

Muug wrote:@ Robman : :jodeman:

Stefke wrote:Gelukkig rij ik met oude ketels rond, geen zorgen meer wegens een kras meer of minder... :roll: Mijn ego kan ondertussen ook al eens een deuk verdragen :mrgreen: en wat dat vallen betreft: ben de tel een beetje kwijt sinds 1996
:stupid: :gieren:
edit; oude ketels, en meestal ook niet van mij... :rayof: Scheelt een stuk... :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by OzzePaa »

Allez, teerste dat we weer van hem horen sinds zijne come-back en dat komt hier ... euh ... binnenvallen met zo'n nieuws :P :mrgreen: :lol:
Moet er niet aan denken : min of meer "opgesloten" tussen twee rijen koekblik en dan ene die het vlak voor uwe neus vanvoor ook nog eens dichtzet :yikes: Niks voor mij, dat fileren van files :duimneer: en OsMaa wordt al helemaal kierewiet als dat dan toch eens onvoorzien voorkomt.
Dat Ring-geval van Chi herinner ik me ook nog ... inclusief foto's ter promotie van goei beschermende kleding die 'em toen ergens postte.
Maar ge moogt al eens sjans en enkel materiele schade hebben dus ... en waarschijnlijk niet in het minst door je reactie eraf te springen voor het "contact". Ben zo zelf ook al meer dan genoeg keer gecertifieerd om bij "die groep" te mogen horen :roll: ... op ??n keer na ook altijd zonder een kras meer op m'n carrosserie. Maar ik zijn dan zelf wel al nen ouwe ketel, dus dat zou desgevallend ook geen al te grote zorg zijn :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

OzzePaa wrote:Allez, teerste dat we weer van hem horen sinds zijne come-back en dat komt hier ... euh ... binnenvallen met zo'n nieuws :P :mrgreen: :lol:
:

ja , t'is waar ...weer veulst te lang geleje
Mea culpa

Wordt nu wel dringend tijd voor een rittende ergens ...want mijn vertrouwen moet terug omhoog .....
:blush:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Harald »

Robman, ook ik heb wel ain om nog eens een toerde te doen, alleen rij ik liever met goed weer voor t plezier, dus is dat hier steeds ne last minute... :oops:

Daarstraks van de cursus opweg naar huis dacht ik dat ik hier ook mocht posten "mijn eerste aanrijding..."
Gelukkig stond het autootje net optijd stil achter mij. Ik vermoed dat de juffrouw er ook zo over dacht, bleef ineens 3x zo ver achter mij.
:unsure:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by OzzePaa »

Aha :!: ... alst over toerkes doen gaat, ben ik ??n en al oor :ricky: ... Ge roept maar h? :grin:
Zaterdag geven ze alvast ideaal rittekesweer :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by ChiChiWaWa »

robman wrote: @ Chi : dat was op de ring van antwerpen eh ...uw eerste val ...ik herinner me dat precies nog ?
Da was mijn eerste accident, niet mijn eerste val :D
Die laatste was echt belachelijk. Nieuwe moto, beke manouvreren op een parking, stuur in de aanslag en scheve ondergrond en *klik* de motor laten afslaan. En omda'k geen krassen wou op de moto, mijnen elleboog er maar onder gestoken, met een avulsiefractuur als gevolg. D'r zit nog altijd ergens een miniscuul stukje bot los in da gewricht :)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Borniet »

robman wrote:Merci se mannen :thumbsup:

@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Hagar »

Gelukkig blijft voor mij dat filerijden een grote uitzondering.
Maar vorige week moest ik in Antwerpen zijn en was er file langs de snelweg Antwerpen-Zelzate door werken.
Voor mij zag ik een kerel op een Triumph tussen 1ste en 2de rijvak doorlaveren, maar persoonlijk leek mij dat niet echt veilig.
Heb dan maar de pechstrook genomen en aan +-40 ? 50km/u voorbij de file getuft.
En rarara.... plots zag ik die Triumph in mijn spiegel (ook op de pechstrook dus).

Ik weet dat ik een boete riskeer op de pechstrook, maar 1 ongeval kost me heel wat boetes, dus ......

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by F M »

Vorige week woensdag was ik op weg naar de Lotto-Arena, en voor de eerste keer met de moto door de file op de Antwerpse ring. Dat is inderdaad andere koek nog dan de E314, E40 of Brusselse ring. En ik had vanwege bagagenoodzaak de twee zijkoffers nog opsteken. :yikes:

Die ene keer was genoeg voor mij. :stop:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Muug »

nog veel leuker is filefilteren in de stromende regen :pom:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by KlaasN »

Antwerpse Ring, doe ik elke dag, een beetje gewoon worden, hahaha

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

Muug wrote:nog veel leuker is filefilteren in de stromende regen :pom:
Nope .....het leukste is dat in smeltende sneeuw ...dan blijft da nog plakken op uw vizier :cool:

Post Reply