Nokkenas CBR1100xx
Posted: 30 Dec 2015 11:36
Die van de uitlaatkleppen meer bepaald.
Klepspeling gecontroleerd, 5 van de 8 uitlaatkleppen buiten spec. Shimmekes gehaald, cil.1 in TDC zoals de Haynes zegt, spanner ontspannen en er zelfs afgehaald, de brug losgemaakt, nokkenas uit de weg, beetje liften en opzijdraaien zonder de ketting van het tandwiel te halen. Shims vervangen, niks in het blok laten vallen.
Nu moet alles terug in elkaar uiteraard en wordt het ineens lastig. Met de nokkenas in de juiste positie (timing) drukken de nokken van cil.2 op de kleppen. Bang om dure dingen te breken als ik die zo ga vastzetten. Niks daarover in de Haynes of op 't internet. Wel dat je de volgorde van vastdraaien moet aanhouden of je hebt stukken ...
Heb ik iets verkeerd gedaan? Iemand die een duidelijke uitleg kan geven hoe 't nu verder moet? Als de ik de nokkenas of de brug breek is 't einde verhaal ...
Klepspeling gecontroleerd, 5 van de 8 uitlaatkleppen buiten spec. Shimmekes gehaald, cil.1 in TDC zoals de Haynes zegt, spanner ontspannen en er zelfs afgehaald, de brug losgemaakt, nokkenas uit de weg, beetje liften en opzijdraaien zonder de ketting van het tandwiel te halen. Shims vervangen, niks in het blok laten vallen.
Nu moet alles terug in elkaar uiteraard en wordt het ineens lastig. Met de nokkenas in de juiste positie (timing) drukken de nokken van cil.2 op de kleppen. Bang om dure dingen te breken als ik die zo ga vastzetten. Niks daarover in de Haynes of op 't internet. Wel dat je de volgorde van vastdraaien moet aanhouden of je hebt stukken ...
Heb ik iets verkeerd gedaan? Iemand die een duidelijke uitleg kan geven hoe 't nu verder moet? Als de ik de nokkenas of de brug breek is 't einde verhaal ...