Wat brengt 2016 ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Wat brengt 2016 ?

Post by zappa »

voor mij voorlopig nog niet zo veel, op de planning (in tegenstelling tot andere motoreizigers :mrgreen: )

Misschien tot in Wales geraken in Maart ?

Misschien in juli naar Ijsland, maar dat zal vliegtuig/huurauto gewijs zijn vrees ik.

En verder hoop ik toch nog eens hier en daar een dagje offroad, weekendje weg via de baan met Tuur... ik zie nog wel, eerst eens kijken wanneer de cong?bepalende goden (mijn baas) me wel gezind zijn. :grin:


Voor iedereen " in het jaar van de aap " ne Image nieuwjaar, dat ge veel moogt kwispelen van blijschap :thumbsup:
sig nature

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Wat brengt 2016 ?

Post by Harald »

Misschien dit jaar nog eens hier passeren. Wie weet ...
[hide]
Meertje
[/hide]

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Wat brengt 2016 ?

Post by the riding man »

Redelijk veel eigenlijk. In juni 2 motorreizen, waarvan 1 verlengd weekend ardennen georganiseerd door de Vlaamse jeugdherbergen en 1 midweek naar de Eifel met het vlugge forum. Dan 2 circuitdagen waarvan 1x Mettet, en 1x voor het eerst Folembray (laatste ook met het vlugge forum). Dan nog bij de Johan ingeschreven voor de Gymkhana. Reken dan nog een paar dagritten hier en daar en mijn motorjaar zit redelijk volgeboekt
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Wat brengt 2016 ?

Post by laouen »

Goh plannen... niet zoveel eigenlijk :whistling:
5 maanden op, rond en naast mijn motor leven, hopelijk niet te veel eronder...

Dervoor gaat het te koud en te nat zijn om veel te doen, daarna gaan de centjes en de verlof op zijn :oops:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

Uiteraard beste wensen voor allen!

Geen echte plannen. Ergens tegen de zomer richting Panama en verder niets speciaals

Riding man: ga je met de BMW op t circuit rijden?

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Wat brengt 2016 ?

Post by the riding man »

Wipr wrote:
Riding man: ga je met de BMW op t circuit rijden?
Ja. Bij de beginners. Na al een paar keer geproefd te hebben van circuit rijden met mijne Duke, werkt dat te verslavend en kon ik me niet houden om weer 2 dagen in te plannen volgend jaar. Heb er sterk over getwijfeld want dat spel kost nogal veel centjes als je dat eens neerlegt. Maar eigenlijk is de kans op ongeval op de openbare weg minstens zo groot. Met het verschil dat je op circuit nooit tegenliggers hebt, geen lichten, geen palen of andere voorwerpen om tegen te rijden, geen gevaarlijke borduurs, geen vuiligheid op de baan dat je in een bocht ineens kan verrassen (of het wordt met vlaggen aangegeven) Ik heb bij de beginners gereden en al bij de rookies, en dat ging me beide goed af en ik bevond me in een redelijk comfortabele zone om meer dan goed mee te kunnen met de overige rijders. Dan is er ook nog het aspect dat de bmw mij persoonlijk heel veel beter ligt, voelt enorm vertrouwt aan en het zwaartepunt ligt heel laag wat bochtenpikken voor mij persoonlijk veel meer vertrouwen geeft. Dus ja, al bij al hoop ik dat ik hier goed mee doe. Ik kijk er alleszins naar uit. Bij mij is circuitrijden eigenlijk gewoon hetzelfde als op de openbare weg, eens aan het gas kunnen draaien, amuseren maar dan zonder geflitst te kunnen worden. Niet meer, niet minder. Ik heb geen flauw idee van mijn rondetijden en dat interesseert me geen fluit.

Ik heb wel sterk getwijfeld om wel naar Folembray te gaan voor het eerst, ipv het bij Mettet te houden waar ik tot hiertoe uitsluitend heb gereden. Maar Folembray wordt georganiseerd in samenwerking met 2fast en het afgelopen jaar heb ik nogal geregeld met die mannen samengereden op ritten en ik moet zeggen dat mijn vooroordelen helemaal zijn weggevallen. Waren stuk voor stuk super leuke ervaringen, ze houden met iedereen rekening en hun niveaugroepen zijn geweldig goed, en niemand bekijkt u raar als je tijdens de rit aangeeft om een groep lager of hoger te willen gaan rijden. Daarom ga ik dit jaar dus ook weer geregeld met hun meerijden, zowel tijdens dagritten, motorreis, en circuitdagen. Dit doet er me trouwens aan denken dat ik mijne 2fast4u sticker nog op de moto moet plakken. Hij staat net proper gewassen in de garage, de ideale moment, ik ga dat sevens ineens eens doen se.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

Folembray is eenvoudiger dan Mettet. Dat laatste heeft niks anders dan technisch moeilijke bochten. Folembray was voor mij fun, maar Mettet was werken en verloren rijden. :blush:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Wat brengt 2016 ?

Post by duibhce Kaelann »

Folembray is een heel ander circuit dan Mettet. Mettet moet je inderdaad wel een beetje leren kennen om er echt optimaal te rijden, maar het zijn wel lekker veel bochtjes. Folembray is minder ingewikkeld, maar heeft zijn eigen uitdagingen. De trage hairpin achteraan, de chicane bergaf waar velen zich op verkijken en de dubbele rechtse (of lange rechtse al naargelang hoe hard ge gaat :mrgreen: ) helemaal onderaan waar de verraderlijke hellingsgraad het aanremmen een uitdaging maakt. Met de nodige ballen kan je daar heel veel mensen uitremmen, maar het kan ook stevig mis gaan :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Wat brengt 2016 ?

Post by Stefke »

Hopelijk dit jaar wat meer vrijetijdsritten dan vorig jaar. Toch de vette 4000km gereden vorig jaar :roll:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Wat brengt 2016 ?

Post by Davy78 »

Ik heb in 2015 weinig gereden, hopelijk in 2016 iets meer. Op mijn wishlist staat:
- cursuske bij de vrom of elders
- heb vorig jaar "road control" gedaan op mettet. Dat doe ik dit jaar sowieso nog es opnieuw. Was dikke fun :)
- in juni hopelijk nog es naar de franse alpen
- en dan waar mogelijk nog es een weekendje luxemburg ofzo ...

Niet motor gerelateerd: ander werk zoeken ... Doe al 2 jaar iedere dag 110km (ring van bxl etc ...), begin het moe te worden ... met de fiets naar het werk kunnen zou geweldig zijn :)

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Wat brengt 2016 ?

Post by Drummer »

:cool: :cool: :cool:


Allemaal de Beste wensen voor 2016 en dat een veilig motorjaar mag worden.

Op de Planning dees jaar, een 20tal wielerwedstrijden meerijden als mobiele seingever, waaronder dit jaar oa de Ronde van Vlaanderen, de Brabantse pijl, Gent Wevelgem, dwars door Vlaanderen, en nog pak andere kleinere koersen.

Het jaarlijks weerkerend evenement de 1000km voor Kom op tegen Kanker.

Voor de rest een paar weekendjes Eifel en Luxemburg, en vooral dit jaar m'n grote reis naar de Noordkaap.
Te volgen via m'n blog.


grtz Drummer.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Wat brengt 2016 ?

Post by Koeno »

Allereerst: de beste wensen aan iedereen hier... Dat er veel schoon dingen mogen volgen...

Hier op de planning,

-1000-bochten.
-Weekend ardennen met "de Bende van't spitoek"
-Weekend Duitsland met andere bende
-Reis naar Noorwegen (krijgt toch meer en meer vorm...)
-Waarschijnlijk 2 moto's verkopen om een lichtere motor te kopen (qua gewicht) voor het voruwtje.
(oh momenteel staan er 3 moto's in de garage varadero, cbr125 en sevenfifty).
- ik zou graag met vrouwlief ook nog eens ergens een midweek verdwijnen richting reims.

Al bij al ook verschoten van mijn motorleven in 2015, was nog actiever als ik zelf verwacht had...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Wat brengt 2016 ?

Post by OzzePaa »

Aan allemaal ook van mijnentwege een eppie new-jier :!: en dat jullie al wat op je af gaat komen dees jaar, goed verwerken/doorkomen/van kunt genieten, navertellen en op teinde van zegt : zo mag er nog eentje komen :wink: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:Folembray is een heel ander circuit dan Mettet. Mettet moet je inderdaad wel een beetje leren kennen om er echt optimaal te rijden, maar het zijn wel lekker veel bochtjes. Folembray is minder ingewikkeld, maar heeft zijn eigen uitdagingen. De trage hairpin achteraan, de chicane bergaf waar velen zich op verkijken en de dubbele rechtse (of lange rechtse al naargelang hoe hard ge gaat :mrgreen: ) helemaal onderaan waar de verraderlijke hellingsgraad het aanremmen een uitdaging maakt. Met de nodige ballen kan je daar heel veel mensen uitremmen, maar het kan ook stevig mis gaan :ricky:
ja, wel, tov Mettet is het eenvoudiger, relatief gesproken dus, maar daarmee is niet gezegd dat Folembray "simpel" is natuurlijk. :P

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Wat brengt 2016 ?

Post by laouen »

Muug wrote: ja, wel, tov Mettet is het eenvoudiger, relatief gesproken dus, maar daarmee is niet gezegd dat Folembray "simpel" is natuurlijk. :P
Folembray is behoorlijk simpel als je traag gaat, saai zelfs. Maar van zodra je tegoei aan de gas draait gaat het moeilijkheidsgehalte en de fun exponentieel de hoogte in. Tot op het punt dat je denkt: wat een klotecircuit, ik ga hier nooit snel worden :pom: maar je wel met een smile rond rijdt die maar net in de helm past.

Ik heb het moeten leren appreci?ren, maar vind het wel een van de tofste circuits nu.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Wat brengt 2016 ?

Post by the riding man »

Ik heb daarnet mijn volledige planning eens gemaakt, het wordt naar mijn normen een tof motorseizoen, het heeft al anders geweest.
- 21 februari koude vingers rit (2fast) onder voorbehoud dat het niet glad is op de weg.
- 19 maart motorcursus (2fast)
- 10 april paasrit (2fast)
- 8 mei havenrit (2fast)
- 22 mei Gymkhana (VROM)
- 15 mei circuit Folembray (2fast/intertrack)
- 28 mei - 31 mei Eifelweekend (2fast)
- 10 juni - 12 juni ardennenweekend (vlaamse jeugdherbergen en bmw club)
- 18 juni circuit Mettet (intertrack)
- 25 juni Luxemburgrit (2fast)
- 29 juni - 11 juli reis naar Thailand (niet motorgerelateerd)
- 14 augustus ardennenrit (2fast)

Dan had ik ook nog graag naar jaarlijkse gewoonte een MAG screening gevolgd maar de datums zijn nog niet bekend gemaakt. Graag had ik hier ook nog een motorpraatrit bij vermeld, maar tot op heden is mijn vraag of er een versie 2 komt nog onbeantwoord gebleven :dontknow:
En dat zal zowat alles zijn voor heel het jaar. Want op overige vrije dagen (en dat zijn er al niet veel meer) willen vrouw en kindjes mij ook nog eens zien of dat blijft niet goed komen :lol:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

Voila mijn ongelukje van t jaar is hiermee voorbij. Deze morgen van de trap gevallen maar toch nog kunnen begeleiden in de val, zodoende enkel maar goed gekneusde ribben, schouderblad, schouder en elleboog kop van jut waren. Mijn madam vond het aangezien, mijn armzalig gekreun onderaan de trap en pigmentloze huid nodig om foto's te laten nemen van alles. Het vallen deed deze keer ook al zeer en ging gepaard met een luide "FUCK". De reden van het ongevalletje was het debiele gehuppel boven aan de trap met schoenen die blijkbaar nog vol hingen met wax (van de skimatten in Wilrijk). Slip and slide. 3,5u op de spoed (waarom noemt men dat toch spoed....)
Wellicht een Candid Camera winnaar geweest want mijn buur kon zijn lach niet inhouden.
Pijnlijk

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Wat brengt 2016 ?

Post by zappa »

Wax is foei, misschien een traplift overwegen? :mrgreen:

Toch niet de beste methode om je jaar in te zetten :confused: Vlug terug tip top :thumbsup: en nog een geluk dat je geen appel bent, die overleven die deuken niet zo best :wink:
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Wat brengt 2016 ?

Post by petervdc »

En ook de beste wenschen...

In mei een week naar de Morvan, en voor de rest nog niks geregeld... wat ritjes hier & daar op een zondag, zou leuk zijn moest er nog een reisje bij komen.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

Wipr wrote: 3,5u op de spoed (waarom noemt men dat toch spoed....)
man man man gij hebt geluk gehad !!!
Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P

Post Reply