De helm is een schubert C3, de verluchting aan de neus staat eigenlijk altijd open. Op de motor zit ik achter een touring scherm + wunderlich, dus ik zit wel redelijk goed uit de wind inderdaad. En ik had ook een vrij dikke windstopper rond mijn nek (is ook nodig: nek zit vrij snel vast door de tocht)
Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat
Pinlock
Re: Pinlock
Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open.Davy78 wrote: Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pinlock
Ha, daar heb ik inderdaad soms last van En af en toe valt er zo "iets" voor mijn ogen naar beneden.F M wrote:Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open.
Re: Pinlock
Ik vind die vliegskes kei ambetent,
ik kan dan echt op mijnen helm zitten kloppen in de hoop dat ik ze dood klop :p
ik kan dan echt op mijnen helm zitten kloppen in de hoop dat ik ze dood klop :p
Re: Pinlock
goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Re: Pinlock
En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Re: Pinlock
of ne keer uitschudden ehKoeno wrote:En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
trouwens, da was zever eh, expres zonder smileys
Re: Pinlock
Ik was gewoon uw zever spelleke aant meespelen
Vorige helm had wel zo'n gaaske dervoor hangen, maar daar geraakte soms toch iets door...
huidige helm heeft dat niet...
Vorige helm had wel zo'n gaaske dervoor hangen, maar daar geraakte soms toch iets door...
huidige helm heeft dat niet...
Re: Pinlock
Rechterhand tegen de muur houden, en gewoon blijven doorlopen.Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Die vliegskes niet onderschatten hoor!
Re: Pinlock
Allemaal juist maar (nerdy, nerdy ) er is nog een derde reden.Muug wrote:kijk kijkDavy78 wrote:mijn bril dampt eerder aan. ..
...
uwen bril die in uw helm bedampt is een combi van twee zaken peis ik zo : 1) véél te warm hebben waardoor ge letterlijk zelf aan 't (zweet)dampen zijt en 2) te weinig trok in uw helm (door dikke sjaal bvb die de onderkant toe stopt)
of ge zit achter een hele grote ruit waarachter weinig trok is????
of heb je een verkeerde ademhalingstechniek?....
allemaal dingskes om eens te proberen.
de ontspiegeling van je brilglazen.
een glas met een basis ontspiegeling (of de coating) zal sneller aandampen dan een glas met een top ontspiegeling.
Mineraal glas zal trouwens nog sneller aandampen maar dat wordt bijna niet meer verkocht.
http://hoya.be/index.php?SID=577bbf549e ... e_id=21835
http://www.essilor.nl/Alles-over-zicht/ ... n-uw-zicht
Al die anti-damp producten voor brilglazen zouden ze trouwens beter "sneller ontdamp" producten noemen maar dat klinkt te eerlijk zeker.
Zelf heb ik er geen last van behalve dat mijn (pin-lock) vizier bij heel koud weer en stilstand durft aandampen.