Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by Muug »

Ne mens komt tegenwoordig raar volk tegen als 'm nen auto wilt verkopen....
Den onzen staat nu al zo'n drie maand te koop, waarvan vooral de laatste maand het "meest" zeg maar. We hebben al veel mails gehad, maar deze communicatie is er toch echt wel ene om bij te tonen!

Dus. Via het systeem van Autoscout24 krijg ik dit verzoek:
"Geachte mevrouw, heer,
Ik heb interesse in uw aanbod.
Ik zou het voertuig graag willen bezichten op 04.03.2016, elk moment van de dag.
Neemt u a.u.b. contact met mij op
MARWAN
akuyaharkujarat34@outlook.com"

Tja, wat doe je er mee.. beetje raar dat ie op "elk moment van de dag wilt komen", dus ik laat 'm weten dat wij alletwee voltijds werken en dat 'm dus best ne keer in 't weekend komt.

Krijg ik daarop als antwoord het volgende antwoord:
"De groeten van mijn lieve,


Hoe gaat het met u en uw familie vandaag? Ik bid dat jullie allemaal veilig en goed. Ik dank u voor uw reactie op mijn e-mail op uw auto Die ik ben ge?nteresseerd in. Ik las de gegevens van uw auto en I like it. Ik ben bereid om te betalen voor het op uw zei prijs. Ik neem contact met je op een groot vertrouwen in de hoop dat je een zeer betrouwbaar en betrouwbaar persoon en daarom zou nuttig zijn voor mij.
Mijn naam is Dr. kalief Marwan Azar, een Medische Arts van beroep, vrijwilliger en lid van het Rode Kruis. Ik kom uit Syri?. Ik nam contact op You Because van de sancties opgelegd door de Verenigde Staten en de Europese Unie, die voorkomen dat ons van het veiligstellen van onze financi?le transacties hier. Ik heb een bedrag van 9,7 miljoen euro die ik ontdekte in de grond te slaan mijn broer na zijn moord door de terroristische groepering.
Mijn overleden broer Mizrahi Oath Azar, die werd gedood in de Omarmoskee Massacre. Hij was een zeer succesvolle aannemer in Kuwaiti Olie stad en werd particulier te maken op goud stof en bars voor zijn vroegtijdige dood. De aanhoudende onrust onder de bevolking in mijn land Syri? mijn toekomst veranderd en als we naar een concreet akkoord komt, zal ik het geld naar u in bewaring tot ik mijn weg en willen om u te ontmoeten in uw land zeer binnenkort.
Ik zal de auto nodig hebben en dat is de reden waarom ik je gecontacteerd, help mij om deze prestatie te bereiken. Ik zal u 15% van de totale geld (9.7million euro) te geven voor uw hulp / participatie. Ik hoop dat ik geweest fair op deze deal? Waar ben ik nu kunnen we alleen communiceren via het Rode Kruis communicatiefaciliteiten Welke alleen mij toelaat om e-mails te sturen en we kunnen niet bellen nu omdat er geen netwerk bij Bab al salaam gebied sinds wat geblokkeerd door de overheid.
Gelieve indien u ge?nteresseerd bent in het helpen me in deze transactie zijn, ik zal u de volledige details die u nodig heeft voor ons om deze transactie succesvol uit te voeren te geven.
Ik heb een heel goed middel van het verzenden van het geld uit Syri? naar uw land met de hulp van het Rode Kruis jet Dat brengt hulpgoederen uit Europa, Azi? en Zuid-Amerika. Gelieve u in staat om me te helpen een nieuw leven te beginnen. Al heb ik mijn vrouw en mijn 12 jaar oude dochter in de chemische aanval verloren Toen ik ging aan het werk om het leven van andere mensen te redden. Gelieve mijn leven in gevaar is in handen van Asaad militant en terroristische ISIS. Ik zou je mijn leven schuldig als je me helpen. Ik wacht op uw snelle reactie, zodat ik je Verdere details kan geven bij het horen van u. Gelieve te reserveren de auto voor mij en beschouw mijn verzoek om ons wederzijds voordeel en het leven vooruit.


Mijn oprechte groeten,
Dr. Marwan Azar Kalif"

:mrgreen: :mrgreen: Duidelijke poging tot bedriegentboel natuurlijk, en ook een schoon voorbeeld van hoe Google Translate ook voor slechte doeleinden gebruikt kan worden.

Mijn reaktie vervolgens was dan kort en krachtig:

"Fuck you"

De dag erna krijg ik deze reaktie:

"Auguri Mia cara,

Come stai e la vostra famiglia oggi? Prego tutti voi siete al sicuro e buono. Vi ringrazio per la vostra risposta alla mia mail sul proprio qui perch? io sono interessato a. Ho letto i dettagli della vostra auto e mi piace. Sono pronto a pagare per questo sul prezzo detto. Sto contattando in grande fiducia hopping che sei una persona molto affidabile e sicuro e la conseguenza sarebbe utile per me.
Il mio nome ? il Dott Khalif Marwan Azar, un medico di professione, volontario e membro della Croce Rossa. Io sono dalla Siria. Si ho contattato A causa delle sanzioni imposte dagli Stati Uniti e l'Unione europea, che impediscono la prevenzione da noi garantire la nostra transazione finanziaria qui. Ho la somma di 9,7 milioni di euro qui ho scoperto dopo-terra di mio fratello salvare la sua uccisione da parte del gruppo terroristico.

Il mio defunto fratello Mizrahi Giuramento Azar che ? stato ucciso nella moschea di Al-Omari massacro. Egli era un imprenditore di grande successo in Kuwait City Oil e privatamente dealing Era polvere d'oro e bar prima della sua prematura scomparsa. L'agitazione civile in corso nel mio paese Siria hanno cambiato il mio futuro e se arriviamo a un accordo concreto, io vi mando i soldi a voi per mantenere sicuro finch? io faccio strada e venire a incontrarmi con voi nel vostro paese molto presto.

Mi serve la macchina ed ? per questo che ho contattato, ti prego, aiutami a realizzare a raggiungere questo risultato. Vi dar? il 15% del totale del denaro (Euro 9.7million) per il vostro supporto / partecipazione. Spero fiera-stato ? questo affare? Dove sono ora possiamo solo communiquer attraverso i mezzi di comunicazione della Croce Rossa solo allowded me Qui per inviare e-mail e non siamo in grado di effettuare chiamate ora Poich? nessuna rete a zona di Bab al Salaam poich? ci? bloccato dal governo.

Per favore, se siete interessati ad aiutarmi in questa transazione, io la do a voi i dettagli completo ? necessario per noi di effettuare questa operazione con successo. Ho un mezzo molto buona raggruppamento di invio del denaro dalla Siria al vostro paese con l'aiuto di un jet della Croce Rossa che porta i materiali di soccorso da Europa, Asia e Sud America. Si prega si ? in grado di aiutarmi a iniziare una nuova vita. Ho gi? perso mia moglie e mia figlia di 12 anni nella attacco chimico quando sono andato a lavorare per salvare la vita delle persone other.
Si prega la mia vita ? in pericolo nelle mani di terroristi e ISIS Asaad militante. Vorrei debito con te la mia vita se mi aiuti. Aspetto la vostra risposta veloce in modo che posso darvi ulteriori dettagli Top su di sentire da voi. Si prega di prenotare l'auto per me e la mia richiesta di considerare il nostro reciproco vantaggio e la vita davanti.


I miei sinceri saluti,
Dr. Marwan Azar Kalif"

:sterrekes: :sterrekes: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Italiaans begot ! Zou "Google Translate" dat als Italiaans beschouwen, waarop die klojo's hun standaardbriefje dan maar naar 't Italiaans vertaald hebben? :w00t:

Daarop heb ik dan weer geantwoord: "Bol het af!"

Ben benieuwd welke taal er nu gaat volgen. :lol:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by robman »

:gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren: :gieren:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by F M »

Denk je echt dat het geen eerlijke mens is?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by zappa »

Dat beloofd als we in de toekomst bij een dokter moeten om een of andere kwaal

Voor 't zelfde is 't Dr. Marwan Azar Kalif :shock:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by Wipr »

Zeg Muug,

De moto's zo vlot kunnen verkopen...... Gij denkt dat alles in t leven in de schoot geworpen wordt zeker :mrgreen:

Grapke he. Goh, ik weet niet of je voor of tegenhanger van de vluchtelingenpolitiek bent maar anders stel je die mens voor om hem onderdak te bieden he. Het is tenslotte een "dokter". De vraag is alleen wat zijn specialiteit is :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by Muug »

Wipr wrote: De vraag is alleen wat zijn specialiteit is :mrgreen:
Goedgelovige zielen hun geld aftroggelen :

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-tien ... -a2625444/

En zo zijn er nog verhalen hoor. Overlaatst nog een gepensioneerde die ze hadden wijs gemaakt dat hij de Gambiaanse (of zoiets) Loterij gewonnen had. Man man man

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by Droopy »

:yikes: Muug gij kieken, je kan je wagen verkopen voor 1,45 million euro aan meneer doktoor, hoe kan je zo'n aanbod afslaan :?:

:gieren: :gieren: :gieren: :gieren:


Het is best grappig maar het is ook zielig dat er toch nog mensen zijn die in zo'n mails geloven en in de val trappen. :ermm:

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by jerrekan »


User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by OzzePaa »

10 minuten onder mijne stoel gelegen vant lachen :lol: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Auto proberen verkopen.... jongens toch !

Post by Muug »

haja, die ken ik :thumbsup:
echt grappig jawel :grin:

Post Reply