Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

den Bullet wrote: 26 Apr 2021 08:48
Muug wrote: 26 Apr 2021 08:36 ... Pan European ST1100, iemand? Pacific Coast, remember iemand? Maar toch, 't was iets te radicaal....
K1 ...
Image
Dat zijn stilaan verzamelobjecten aan het worden. Prijzen gaan omhoog. Maar die Paso's niet.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Ja, de jaren 80 ... :roll:
Schoudervullingen, krullekeshaar en nekmatjes, de milletfrak, fluokleurkes. :sick2:
Die Paso en de overtreffende trap genaamd K1, Pogingen om iets cool op wielen te zetten, supergestroomlijnd want het Cx getal is net uitgevonden. Het liep al fout bij het begin: een grote platte rechthoek van een koplamp. We zullen zeggen dat de designers voorliepen op de techniek. :whistling:
Als ik dan toch zo'n tuperwaredoos uit de eighties moet kiezen: Honda's RC30 VFR750 of de Kawa ZRX750.

Just mijn 0.02€ ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Blackbert wrote: 26 Apr 2021 13:19 Ja, de jaren 80 ... :roll:
Schoudervullingen, krullekeshaar en nekmatjes, de milletfrak, fluokleurkes. :sick2:
Gij hebt rare herinneringen aan de jaren '80. Afin, ge kiest er rare uit. 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Reagan en Thatcher, betogingen van arbeiders, mijnwerkers en tegen raketten, de muur.
Torhout-Werchter, Seaside, Futurama, Nick Cave & the Bad Seeds, TC Matic. Studio Brussel.
Met de fiets naar overal, roken IN 't café.
Himmel Uber Berlin, The Untouchables, Paris Texas, Blue Velvet, ...

En een draad aan de telefoon. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 26 Apr 2021 15:30 En een draad aan de telefoon. :mrgreen:
Da's toch van alle tijden?
Mijn smartpheun hangt daar 50% van den tijd ook aan :p

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Raketman »

De jaren '80 is voor mij zowat het meest afschuwelijke tijdperk wat betreft design...hoe meer ze daarvan in een pers steken, verbranden of begraven hoe liever eigenlijk.
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Raketman wrote: 26 Apr 2021 15:36 De jaren '80 is voor mij zowat het meest afschuwelijke tijdperk wat betreft design...hoe meer ze daarvan in een pers steken, verbranden of begraven hoe liever eigenlijk.
Zo kunt ge 't ook samenvatten. :lol:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Koeno »

blijft toch een aantrekkelijk masjien zenne.....

Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Ja, maar dienen is in de 70's blijven steken qua design. Behalve die mottige comstar wielen dan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Koeno wrote: 26 Apr 2021 15:32
Blackbert wrote: 26 Apr 2021 15:30 En een draad aan de telefoon. :mrgreen:
Da's toch van alle tijden?
Mijn smartpheun hangt daar 50% van den tijd ook aan :p
:Oscar:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Koeno wrote: 26 Apr 2021 15:56 blijft toch een aantrekkelijk masjien zenne.....
Image
Dat hoog stuur gaat toch heel raar zijn hoor. Daar zou'k eerder een lager stuur op steken. :thumbsup:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 26 Apr 2021 15:59 Ja, maar dienen is in de 70's blijven steken qua design. Behalve die mottige comstar wielen dan.
:stupid:
Ik vind er ook niks aan, nooit iets aan gevonden.
De K1 vond/vind ik in al zijn overdrevenheid nog wel iets (unieks) hebben.
De Paso heeft mij nooit kunnen bekoren en nu ook nog niet. :dontknow:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 26 Apr 2021 08:48

... Pan European ST1100, iemand? Pacific Coast, remember iemand? Maar toch, 't was iets te radicaal....

...
K1 ...

Image
[/quote]

Dat is de ENIGE, ik zweer het, DE ENIGE BMW die ooit in mijn kot zou mogen staan.
En de Pacific Coast had er mogen naast staan. Alleen spijtig van de veel te kleine naftenbak

En om het schandaal nog wat groter te maken: ik ben eind jaren '70 de uiterst trotse en tevreden bezitter geweest van een Honda GL1000 K1. Tot een blinde mol in een koekblik die (en mijzelf ook bijna) helemaal in de vernieling reed. Was 11 maanden oud en er stonden 27000 (met ongelofelijk veel plezier gereden) kilometers op de teller.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Mario »

Muug wrote: 26 Apr 2021 08:36 Wat een prachtige bolide! En in héél schoon geel. :smitten: :smitten: :smitten:
Maar toch.... dat kopen.... dan moet ge een héél groot liefhebber zijn :?

Op zich een model waarmee Ducati toonde dat ze mooi mee waren met hun tijd: een complete kuip die de hele motor weg steekt, spiegels waarmee je onder je armen langs kijkt... Pan European ST1100, iemand? Pacific Coast, remember iemand? Maar toch, 't was iets te radicaal....

https://www.2dehands.be/a/motoren/motor ... sPage=home

Image
voor diene Ducati heb ik alvast de gepaste motorbroek : https://picclick.fr/Ducati-Motard-Moto- ... 23104.html
onlangs gratis meegekregen bij een motorvest ! :shock: :)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Raketman wrote: 26 Apr 2021 15:36 De jaren '80 is voor mij zowat het meest afschuwelijke tijdperk wat betreft design...hoe meer ze daarvan in een pers steken, verbranden of begraven hoe liever eigenlijk.
Ik weet anders nog ne rooie Porsche 924 staan... :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Raketman »

Stefke wrote: 26 Apr 2021 22:18 Ik weet anders nog ne rooie Porsche 924 staan... :mrgreen:
'k wist dat da ging komen :mrgreen:

Mijn madam hare smaak, niet de mijne 8-)
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Ne GL1000K1 heeft nog spaakwielen. Vijs daar kleiner pinkers en een platter stuur op en klaar. Helemaal hipster. Wegligging al dente, verbruik van voor de oliecrisis maar wel cool.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Marsman »

Blackbert wrote: 27 Apr 2021 00:24 Ne GL1000K1 heeft nog spaakwielen. Vijs daar kleiner pinkers en een platter stuur op en klaar. Helemaal hipster. Wegligging al dente, verbruik van voor de oliecrisis maar wel cool.
spaakwielen idd, maar geen probleem om dat proper te houden wegens cardan. Trouwens, dat was een van de laatste motoren van Honda waar nog een binnenband in stak.

Kleine pinkers??? Plat stuur???

Zijdegij op uwe kop gevallen??? :pillepalle: ;)

Neenee: een Rickmankuip, een hoger stuur en een stel Krauserkoffers en ge had de ultieme reismotor. :ricky:
En qua verbruik mocht ik niet klagen want dat ding was content met amper iets meer dan 5liter op 100km. Tenminste, als ge niet gelijk ne zot aan het gas ging lurken. :whistling:
En als ge dat niet gelooft, ik heb daar bewijzen van want ik heb mijn uitgavenboekje nog steeds liggen. :grin:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Blackbert »

Marsman wrote: 27 Apr 2021 10:16
Blackbert wrote: 27 Apr 2021 00:24 Ne GL1000K1 heeft nog spaakwielen. Vijs daar kleiner pinkers en een platter stuur op en klaar. Helemaal hipster. Wegligging al dente, verbruik van voor de oliecrisis maar wel cool.
spaakwielen idd, maar geen probleem om dat proper te houden wegens cardan. Trouwens, dat was een van de laatste motoren van Honda waar nog een binnenband in stak.

Kleine pinkers??? Plat stuur???

Zijdegij op uwe kop gevallen??? :pillepalle: ;)
Ja. een jaar of 40 geleden, op de ijspiste :dontknow:

Neenee: een Rickmankuip, een hoger stuur en een stel Krauserkoffers en ge had de ultieme reismotor. :ricky:
Awel, mijn pa had de 1200 versie, en ik vond dat hoog GW-stuur niet echt comfortabel. Beetje hoog, te dichtbij en te gebogen, alsof ge 2 crèmeglacekes vasthad bijna.
En qua verbruik mocht ik niet klagen want dat ding was content met amper iets meer dan 5liter op 100km. Tenminste, als ge niet gelijk ne zot aan het gas ging lurken. :whistling:
Van die 1200 beweren ze ook dattem toekomt met 6 liter. IIRC was 't toch minstens een literke meer.
En als ge dat niet gelooft, ik heb daar bewijzen van want ik heb mijn uitgavenboekje nog steeds liggen. :grin: Ik geloof u, deze keer :w00t:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

Blackbert wrote: 27 Apr 2021 12:38 Awel, mijn pa had de 1200 versie, en ik vond dat hoog GW-stuur niet echt comfortabel. Beetje hoog, te dichtbij en te gebogen, alsof ge 2 crèmeglacekes vasthad bijna.
:Oscar:
Blackbert, dat is de meest hilarische maar ook meest accurate beschrijving van een zitpositie die'k ooit gelezen heb! :lol: :lol: :lol:

Post Reply