Het voordeel is wel dat ik de laatste weken een stuk meer vertrouwen heb gekregen tijdens het rijden in de regen.

Droopy wrote: Het voordeel is wel dat ik de laatste weken een stuk meer vertrouwen heb gekregen tijdens het rijden in de regen.
dat is pas multitasken, douchen en met de moto rijden/glijdenStefke wrote:Droopy wrote: Het voordeel is wel dat ik de laatste weken een stuk meer vertrouwen heb gekregen tijdens het rijden in de regen.![]()
Vanmiddag ook nog een ervaring opgedaan. In onweersbui/hoosbui op de A12 met ruim 80 per uur een plas ingedoken. De A12 stond blank over een afstand van 20 meter en ongeveer 20 cm diep maar dat was helemaal niet zichtbaar...Dat was best heftig temeer daar de rode auto die mij inhaalde het zelfde probleem had. In een seconde naar 30 per uur ofzo en totaal geen zicht...overal water en geen idee hebben of ik nu reed of tegen de grond lag. Bij het uitkomen van de plas bleek ik op 10 cm naast die rode auto te rijden...
Soms moet je ook gewoon geluk hebben...
tanden poetsen natuurlijkTRooPER wrote: en wat is dan de reflex als ge zo een lange plas induikt:
't was toch eerder efkes billen dichtknijpen...Muug wrote:tanden poetsen natuurlijkTRooPER wrote: en wat is dan de reflex als ge zo een lange plas induikt:
handkappen, houden uw hand & schoenen niet droog hoorDroopy wrote:Note to myself : investeren in waterdichte zomerhandschoenen.
![]()
Het is niet echt plezant om 's avonds te vertrekken met lederen handschoenen die nog nat zijn van de middagrit.
Edit :of investeren in handkappen
Moet ge 's morgens eens vertrekken met de spullen van de dag ervoor...Droopy wrote: Het is niet echt plezant om 's avonds te vertrekken met lederen handschoenen die nog nat zijn van de middagrit.![]()
zappa wrote:
handkappen, houden uw hand & schoenen niet droog hoor
Neen, geen moffen maar zoiets met led lampjes : http://www.racing-planet.co.uk/handguar ... 6LviriLSUkzappa wrote: ... Of bedoel je van die stuurmoffen, waar je je handen kan insteken, die aan 't stuur blijven hangen?
En na een tijdje ook nog lekker muffig zeker.Stefke wrote:Moet ge 's morgens eens vertrekken met de spullen van de dag ervoor...![]()
2 paar botten, 4 paar handschoenen, broek jas, bivakmuts en helm, alles is doorweekt...![]()
Richa en waterdicht... uit eigen ervaring weet ik dat die twee niet echt samengaan... Mijn jas was al na een jaar niet meer waterdicht, mijn broek valt nog mee maar bij erge regen stop ik toch even om nog een regenbroek aan te trekken en rara van welk merk zijn mijn zomerhandschoenen...Stefke wrote:Maar we klagen niet, een onuitstaanbaar buromanneke op de werkvloer heeft nieuwe richtlijnen bedacht ivm met de uitrusting van de instructeurs. Te kiezen uit een bepaald aanbod van Richa.... Mét garantie van 2 jaar op alles. Behalve op de waterdichtheid van jassen en broeken...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn ervaring is dat waterdicht en handschoenen tout-court niet samengaan. Richa, Alpinestars, ... allemaal Goretex trouwens. Na een uur door de regen rijden zijn die nat vanbinnen. Ok de eerste 6 maand misschien niet, maar daarna...Droopy wrote:En na een tijdje ook nog lekker muffig zeker.Stefke wrote:Moet ge 's morgens eens vertrekken met de spullen van de dag ervoor...![]()
2 paar botten, 4 paar handschoenen, broek jas, bivakmuts en helm, alles is doorweekt...![]()
![]()
Richa en waterdicht... uit eigen ervaring weet ik dat die twee niet echt samengaan... Mijn jas was al na een jaar niet meer waterdicht, mijn broek valt nog mee maar bij erge regen stop ik toch even om nog een regenbroek aan te trekken en rara van welk merk zijn mijn zomerhandschoenen...Stefke wrote:Maar we klagen niet, een onuitstaanbaar buromanneke op de werkvloer heeft nieuwe richtlijnen bedacht ivm met de uitrusting van de instructeurs. Te kiezen uit een bepaald aanbod van Richa.... Mét garantie van 2 jaar op alles. Behalve op de waterdichtheid van jassen en broeken...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Elke keer ik bij Joma in Aartselaar kom, kom ik in de verleiding om zo'n C-Change pak aan te schaffen. Het klinkt allemaal ook heel mooi. Maar zo'n pak kost evenveel als een degelijk Goretex pak, waarvan ik zeker weet dat het 100% waterdicht is. Mijn eerste ervaring met Richa (met toegegeven, een pak uit een prijsklasse lager) was allesbehalve waterdicht, dus dat houdt me voorlopig toch tegen...Drummer wrote:Mijn Richa C Chance pak begint zijn waterdichtheid ook stillekes te verliezen, ondertussen bijna 5jr in gebruik en toch een dikke 100.000km mee op de moto gezeten. Dus ondanks dat sommige dit merk vervloekenvind ik dit nog steeds een goed pak.
maar nu toch stillekens eens gaan uitkijken voor een nieuw.
grtz Drummer
Mijn winterhandschoenen van IXS, goedkoop, Gore-text en waterdicht! Al jaren. Wel een maatje te groot gekocht en als er water langs de mouw binnenloopt is het natuurlijk ook om zeep maar als ik de mouw van mijn regenjas over de handschoen krijg, dan werkt dat perfect.pingu wrote:
Mijn ervaring is dat waterdicht en handschoenen tout-court niet samengaan. Richa, Alpinestars, ... allemaal Goretex trouwens. Na een uur door de regen rijden zijn die nat vanbinnen. Ok de eerste 6 maand misschien niet, maar daarna...
Gore tekst? Mag dat wel op een forum ?Tom Thumper wrote:... Gore-text en waterdicht!
Dat was wel al om 8u38 deze morgen, mijn hersenen waren nog aan het opwarmen...F M wrote:Gore tekst? Mag dat wel op een forum ?Tom Thumper wrote:... Gore-text en waterdicht!
pingu wrote: Zou jij je houdige C-Change vervangen door opnieuw zo'n pak? Of toch Goretex? Met ruim 4j op de teller begint mijn huidige Hein-Gericke combi nl. op sleet te raken...
voor de prijs van een Rukka heb je al een klein tweedehands autoke, dan zit je zeker droog én warmDrummer wrote:l ik ook eens ga kijken naar Rukka
Grtz Drummer