Page 2 of 3

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 20 Jul 2016 09:26
by petervdc
Blackbert wrote:Uwe rear header gaat daar weinig aan veranderen, die zit onder uw gat, niet tussen uw kuiten.
Because the heat is not just coming from the exhaust. It is also coming off the rear cylinder and the radiator heat that is blown back under the seat and then gets trapped there by your legs. That is why I isulated the exhaust and tried to isolate the engine heat from the bottom side of the seat.
.
It is the new insulated rear header:
http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=327

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 20 Jul 2016 12:40
by fore
een oud gezegde? ... Wat goed is voor de kou, is ook goed voor de warmte.

Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ...

't blijft uiteraard 'zweten' ... maar die 'direkte' hitte van je motor is wat draaglijker.

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 20 Jul 2016 12:44
by petervdc
fore wrote:Mijn oplossing :roll: : Winterbroek :w00t: ... .
Dan heb ik 4 keer warmte, de broek, én het blok.
EN de zon, én mijn eigen lichaamswarmte.
;-)

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 20 Jul 2016 12:50
by wwwimmm
Ik zou daar een schouw op monteren... :wall:
(dat is trouwens gebruikelijk voor een kolenstoof, zelfs een oranje)
:rayof:
:ricky:

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 26 Jul 2016 12:53
by Mario
hehe, de wwwimmm ten voeten uit
niet zeker echter dat peter het waardeerde

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 27 Jul 2016 00:47
by zappa
Verkopen aan een ijslander, die kan daar in de winter de banen sneeuwvrij mee maken ? :mrgreen:

Als er iemand met een andere motor samen met je aan't rijden, een vragen om de temperatuur die van beide moto's ervaart te vergelijken, kost niks, je kan dan wel merken of de uwe meer hitte afgeeft ?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 27 Jul 2016 16:26
by F M
Ik kan ervan meespreken. De eerste keer rijden in echt warm weer, in Italië, dacht ik ook die KTM buiten te shotten. Je pakt best het buizenframe aan de rechterkant net achter de motor niet vast, of je verbrandt je.

Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 09 Aug 2016 13:54
by petervdc
F M wrote:Van de voetsteunen had ik wel geen last. Misschien zijn de rubbers minder dik op de R ?
Er zijn geen rubbers op de voetsteunen...

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 09 Aug 2016 15:44
by F M
Dat verklaart al veel, denk ik. Vanzelfsprekend geeft metaal veel meer warmte door.

Maar je kan wel rubbers monteren, dacht ik. Al is het maar voor wanneer je op de weg rijdt.

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 09 Aug 2016 22:56
by Cotthem
Mijn Sonja staat ook vaak heet en vanaf 17 graden draait haar ventilateurke bijna non stop. Ik denk dat mijn ventilateurke eerder ga verslijten dan de motor....

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 10 Aug 2016 11:28
by petervdc
F M wrote:Dat verklaart al veel, denk ik. Vanzelfsprekend geeft metaal veel meer warmte door.

Maar je kan wel rubbers monteren, dacht ik. Al is het maar voor wanneer je op de weg rijdt.
Geen rubbers nodig, niet te veel trillingen ook.

Euh de warmte komt niet vd voetsteunen hoor, tis van het blok.
En tis echt echt teveel...

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 02 Mar 2017 15:47
by Koeno
just wondering: Heb je dan eigenlijk ooit het hitte probleem kunnen oplossen?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 03 Mar 2017 00:49
by Wipr
Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 03 Mar 2017 08:26
by Koeno
Wipr wrote:Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?
Ik dacht enkel nog 1090 (adventure / adventure R) en 1290. (R / S / T)

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 03 Mar 2017 10:08
by petervdc
Koeno wrote:
Wipr wrote:Just wondering: zit de 1190 nog in het gamma bij KTM?
Ik dacht enkel nog 1090 (adventure / adventure R) en 1290. (R / S / T)
yep, denk ik ook
mss ne 800 dit jaar ergens ?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 03 Mar 2017 10:09
by petervdc
Koeno wrote:just wondering: Heb je dan eigenlijk ooit het hitte probleem kunnen oplossen?
Nope
Alle tips welkom ;-)

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 03 Mar 2017 23:53
by Wipr
Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 04 Mar 2017 12:04
by Koeno
Wipr wrote:Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?
ik dacht 2013 in het gamma gekomen?
ik denk dat de 1190 en 1290 adventure vrij dicht op elkaar zitten...
dan is de 1090 en 1290 een logischere aanvulling van het gamma?
al denk ik dat ze die 1050 nog niet hadden moeten laten varen, tenzij de A2-versie van hun adventure er nog aankomt dit jaar...

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 05 Mar 2017 14:41
by Wipr
Koeno wrote:
Wipr wrote:Logisch lijkt me gezien de broedermoord binnen het gamma maar zoveel jaren heeft het 1190blok toch niet meegegaan of gaat de tijd nu echt zo snel?
ik dacht 2013 in het gamma gekomen?
ik denk dat de 1190 en 1290 adventure vrij dicht op elkaar zitten...
dan is de 1090 en 1290 een logischere aanvulling van het gamma?
al denk ik dat ze die 1050 nog niet hadden moeten laten varen, tenzij de A2-versie van hun adventure er nog aankomt dit jaar...
Je kan de 1090 zonder probleem krijgen als A2 hoor.

Ik heb een mooi testritje gedaan met de 1050 destijds en vond het een waar plezier. De enige reden dat ik deze niet gekocht had was de meerprijs tgv de duke690. Achteraf dik spijt van gehad want zoveel meer was het niet maar goed.
Ik vond het in street modus geen sensationele motorkrachtbron maar bochten nemen gingen met de vingers in de neus. Eigenlijk naar mijn gevoel makkelijker dan met de Duke.
Ik weet nog dat Zappa zei dat enkel de sportmodus leuk zou zijn en de streetmodus het gevoel gaf niet vooruit te gaan.
Het verschil dat zij het 990 gevoel kende en ik van een 390 kwam. ;)

Maar eerlijk, gaat allemaal meer dan snel genoeg toch?

Re: 1190 hitte motorblok

Posted: 05 Mar 2017 19:50
by Blackbert
Ja, maar zo warm! :mrgreen: