Wat als...

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Wat als...

Post by zappa »

...ik er misschien spijt ga van krijgen...

maar misschien moet ik Tuur verkopen? Ik ben dat niet genoeg aan de grond kunnen eigenlijk beu :( ( Prudence is een stoker!!! :twisted: )


Ik ben al sinds jaar en dag "zot" van moto's type "scrambler"
En blijkbaar ben ik niet de enigste, want er worden nogal wat sramblers geproduceerd vantegenwoordig :stars:

En modellekes waar ik naar gaap, zijn die ducati, lijkt me leuk fijn, klein, pittig, maar vrees voor veel "ziektes" en "prullen"

De Triumph scrambler, is vooral zwaar :(

en die yamaha's XRS 700 & 900 zijn niet de mooiste, maar er zitten wel interessante snufjes op, als aan 't stuur verstelbare rij modussen, tractiecontrole.

Natuurlijk minder windbescherming voor bvb autostrade, niet zoveel "commiskes" mogelijkheden, alhoewel er bij Tuur ook maar 2 kleine zijtassen aanhangen, moet ook mogelijk zijn om dat daar ook aan te hangen.

Zal misschien beter eens een testrit gaan doen?

En wat zou mijne Tuur nog waard zijn????
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

zappa wrote: En modellekes waar ik naar gaap, zijn die ducati, lijkt me leuk fijn, klein, pittig, maar vrees voor veel "ziektes" en "prullen"
Die duc scrambler is echt wel een leuk ding! Als ik moet kiezen tussen de KTM en die Duc twijfel ik geen halve seconde! Betrouwbaarheid lijkt mij bij Ducati tegenwoordig niet echt een probleem te zijn.
En zo'n Street Twin van Triumph lijkt mij ook heel leuk om te rijden én om te pimpen tot scrambler.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

ne Scrambler is vooral een klein motoke,
ik heb gisterenavond naast een "limited edition" gestaan en man da's klein ! Maar WEL bloedmooi ! Deze foto is duizend keer lelijker dan de moto zelf ! (de eigenaar had hem laten overvliegen uit Miami...)

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

zappa wrote:En wat zou mijne Tuur nog waard zijn????
Daarvoor kan je twee dingen doen:
- ne keer horen in Waregem hoeveel ze nog zouden willen geven.
- zoekertjes bekijken van dezelfde moto (model en jaartal) en zien wat de vraagprijzen zijn, desnoods zelfs een grafiekske maken in Excel

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wat als...

Post by den Bullet »

Garanti veel bekijks met de Full Throttle ... 8-)

Image

Image

Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Wel een nadeel aan die Ducati is dat dik achterwiel :? dat zijn dure bandjes, weet ik nog van mijn smt-je :|
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

wie mooi wilt zijn moet lijden 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat als...

Post by bompa »

Heb er over een week of 4 is bijgestaan bij nen Duc. scambler ' t was ne rode , nen tweedehands,maar heb niet achter de prijs gevraagd ,'k vond het een mottig ding, klein,kort, op het eerste zicht, stond te koop waar ik mijn moto's gewoonlijk koop .Maar smaken verschillen he . Op een Duc. ik dacht om de 15000 km ook zijn distributieriemen vervangen, zo was het toch op een monster in den tijd

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wat als...

Post by den Bullet »

zappa wrote:Wel een nadeel aan die Ducati is dat dik achterwiel :? dat zijn dure bandjes, weet ik nog van mijn smt-je :|
Origineel staan daar Pirelli MT 60's op; zo 'n €125 ...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Wat als...

Post by vet on wheels »

ni teveel met uw verstand kiezen, het hart primeert bij moto's ....
Daar uw benen toch nimeer gaan groeien.... ne goeie Scrambler is ook ni slecht ;)

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

ik krijg zo'n heel flauw licht vermoeden, dat iedereen hier (op Bompa na dan ) voor die Ducati is :mrgreen: :lol:


das toch ook ni mis ?

xrs700
Image

maar ni in de taxikleuren?

of deze :

xrs900

Image
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

den Bullet wrote: de Full Throttle ... 8-)
ha vandaar... hij schoot mij gisteren voorbij, zomaar uit het niets... ik reed pertang ook full throttle Image

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

die xrs is nog lelijker dan den Duc.
En een driecylinder kan maar ene zijn natuurlijk...

Image

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Wat als...

Post by pingu »

Eerlijk gezegd vind ik zo'n xsr700 wel iets hebben, vooral in "taxi kleuren". Zelfde blokje als de MT-07, kan moeilijk mis gaan denk ik zo.
Maar wat die driecylinder betreft, tja de Britten hebben daar wel een iconisch modelleke in hun gamma natuurlijk. Laatst nog bij een "-R"-versie staan kwijlen. Moest ik plaats hebben, en tijd om ermee te rijden, (en geld)...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

Triumph laat mij tegenwoordig stoicijns koud. Teveel bits & pieces. Gelijk de Yamaha MT-10. Komt recht uit nen Transformer-movie. Ge ziet door de stukken en brokken die eraan hangen de moto niet meer. :puke: :pee:

Yamaha MT-10 :
Image

Transformer:
Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat als...

Post by bompa »

Dit vind ik ne mooie

Image

Een Nederlander maakt die en ziet dat ding helemaal na , ja ik die een bmw graag ziet :grin: heb zo een volledige moto al aan het zoeken geweest om die hierboven na te maken, maar met de vering zo schuin vind je ze niet gemakkelijk niet meer of ze vragen veel euro's :? :grin: maar ' k zoek nu en dan verder .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat als...

Post by bompa »

zappa wrote:ik krijg zo'n heel flauw licht vermoeden, dat iedereen hier (op Bompa na dan ) voor die Ducati is :mrgreen: :lol:


das toch ook ni mis ?

xrs700
Image

maar ni in de taxikleuren?

of deze :

xrs900

Image
Ik vind die Duc inderdaad een mottig ding ,maar daarom is hij niet slecht he, toen ik hem zag staan juist voor den ingang, heb ik er is naar gekeken maar er niet rond gegaan , maar ieder heeft andere smaak he :grin: Die Yamaha hierboven vind ik dan wel mooi op de foto maar dan in een andere kleur gelijk die 900 , in het echt heb ik die nog niet gezien denk ik

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat als...

Post by Wipr »

schoon schoon. Ducati scrambler

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

Muug wrote:Triumph laat mij tegenwoordig stoicijns koud. Teveel bits & pieces. Gelijk de Yamaha MT-10.
diene Speed Triple gaat ge toch niet vergelijken met dat gedrocht van Yamaha??? :dontknow: Van de Tiger 800 en 1200 zou ik dat transformer-achtige nog kunnen begrijpen...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat als...

Post by Wipr »

Het is misschien niet DE definitie van het gegeven scrambler maar doe mij maar onderstaand modelletje dan aub :w00t: :drif: :drif:

Image

Post Reply