Afgelopen zondag dus met MFL-aktie "maneuvers for life" in groep naar Boom gereden. Zo'n 80 a 90 moto's denk ik. Die groep werd eerst begeleidt door de politie en daarna zou de begeleiding overgenomen worden door wegkapiteins. Ik heb het al niet zo echt begrepen op het gegeven wegkapitein, maar wat ik daar nu gezien heb tart gewoon elke verbeelding. Gewoonweg weerzinwekkend. Mijn idee dat wegkapitein zijn iets is voor gefrustreerde motards die eigenlijk graag zwaantje zouden geworden zijn is er alleen maar sterker op geworden. Ik heb wel spijt dat ik eea niet op film heb want het is nauwelijks te geloven. Bijna allemaal dikke BMW-fietsen, sommige zelfs met extra stroboscoop lampjes en andere kerstverlichting, iedereen voorzien van een C3 bordje en een wegkapitein-hesje. Rijvaardigheden toch niet van het beste niveau. Maar dan moest het nog komen. Op de N16 alle moto's op het rechtse vak, 2 kapiteins achteraan, ééntje op rechtse strook en eentje op de linkse strook om er voor te zorgen dat er zeker geen auto's voorbij kunnen... Geen idee waarom...

Maar daarachter wel een tros gefrustreerde automobilsten die ook maar 70 moeten rijden en dus niet voorbij kunnen. De groep valt natuurlijk uiteen aan de lichten en 20 moto's staan voor het licht. Vooraan op het linkse vak een kapitein, rechts dus 20 moto's met als laatste een wegkapitein. Op het linkse vak ook een rij auto's achter de eerste kapitein. Licht op groen, de linkse eerste kapitein blijft staan, de moto's recht kunnen verder. De automobilsten worden dus tegengehouden, ergernis en geclaxonneer tot gevolg. En zo ging dat verder. En dan in Puurs de A12 oprijden... haha, staat er een kapitein (in den donkere...)stil

in't midden op de A12 met 4 pinkers op zodat de moto's makkelijk de A12 op kunnen... ik denk wat doet die idioot daar, kijk in mijn spiegel en zie de A12-automobilisten vol in de remmen gaan omdat er een moto stilstaat net voor de oprit...

Echt waar manmanmanman, heb ik dat nu goed gezien...? Wat verder op de parallelweg houdt een kapitein ook een oprit geblokkeerd...geen idee waarom want daar rijden geen moto's en die automobilisten kunnen pas 200m verder echt de A12 oprijden...

Maar het zal wel een kick geven om met een c3 bordje in uw motobotten en wat stroboscoopjes op de moto zo hier en daar wat auto's tegen te houden...

Echt waar, afschaffen die wegkapiteins...