Echt goede herinneringen heb ik er niet aan. Ik vond het en vind het nog altijd een belachelijke opleiding, waar de instructeurs van M&T er de nadruk op legden dat je bij het afremmen altijd moest terugschakelen met tussengas. Beeld je dat in: een pas beginnende motorrijder krijgt noodrem-in-combintie-met-uitwijken-oefening en moet daarbij tussengas geven tijdens het noodremmen...

Daarnaast mochten we in de namiddag rondjes rijden op het circuit. Eerst in groepen achter een instructeur met de opdracht om in de op één na hoogste versnelling te rijden en NIET te remmen. Met andere woorden, heel soepel rijden en sturen. Misschien een goed idee, maar mijn Diversion had 's middags stil gestaan terwijl we aten, en om die terug te starten moest ik de choke gebruiken. Die choke verloor ik natuurlijk helemaal uit het oog, waardoor mijn Div in de 4e versnelling nauwelijks afremde... Ik ben 2 keer in de zandbak terecht gekomen, en toen het dan ook nog begon te regenen, ben ik het gewoon afgestapt.

Maar nu zou ik het nog wel eens willen proberen. Het is een kort, niet al te snel circuit, dat me geen schrik inboezemt. En ik zie deze mogelijkheid:
VROM Circuitdag.
14 juni 2017.
Zijn er nog geïnteresseerden?