roll-back naar Windows 7

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11790
Joined: 17 Oct 2009 13:04

roll-back naar Windows 7

Post by Muug »

is da mogelijk? Op minstens ene pc thuis zou ik dat willen doen.

Volgens hetgeen ik gelezen heb, wàs het mogelijk tot max 30 dagen nadat W10 zich geinstalleerd had. En jawel, het originele OS zit nog steeds ergens "verborgen" in de plooien van de Windows-folderstructuur.

Ik ga dat de komende dagen eens proberen uitzoeken.

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Droopy »

Systeemherstel toepassen en een datum voor W10 selecteren :?:

User avatar
Muug
Posts: 11790
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Muug »

ik hou u op de hoogte

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: roll-back naar Windows 7

Post by fore »

https://www.virtualbox.org/

virtualbox installeren op W10 en dan windows7 installeren als 'guest'
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11790
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Muug »

dat is vaneigens niet de bedoeling.

User avatar
Blackbert
Posts: 3451
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Blackbert »

Waddist, den Bill z'n laaatste creatie denkt het beter te weten dan jijzelf, wat, wanneer en hoe?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Davy78 »

Waarom zou je dat willen doen? (en ik denk dat full reinstall de enige optie is)

User avatar
Muug
Posts: 11790
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: roll-back naar Windows 7

Post by Muug »

- omdat die windows 10 niet in staat is om een module op mijn moederbord aan te sturen die verantwoordelijk is voor het management van de RAID-configuratie die ik op twee schijven heb ingesteld (mirror) waardoor ik nu niet in staat ben om die mirror te managen !
- omdat ik zeer veel "installing updates failed" krijg ==> kortom er is iets raars met die upgrade gebeurd
- omdat ik meesta niets meer "vind" als ik in de start menu iets typ (wat in windows 7 ALTIJD lukte) ==> kortom er is iets raars met die upgrade gebeurd
- omdat ik ben allergisch aan de manier waarop Microsoft W10 bomvol opties gestoken heeft om alles en nog veel meer over jou te weten te komen.

Nu, binnen de dertig dagen was een rollback perfect mogelijk geweest. Maar die oude windows-backupdirectories zijn er niet meer. Of had ik een restore-point gehad, dan ook wellicht. Maar nu niet meer. Helaas, een herinstallatie gaat wellicht de enige resterende oplossing zijn. Dat is iets dat ik wellicht niet ga doen.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: roll-back naar Windows 7

Post by toeternietoe »

upgrades van één OS naar een ander geven nogal vaak problemen. Een propere installatie is altijd beter.
Als je al eens WIN10 op je pc hebt gehad (vb via upgrade van WIN7) dan kan je er gerust alles afzwieren, en WIN10 van scratch installeren. Aangezien je pc als bekend is bij Microsoft (is gebeurd bij de activatie van de eerste WIN10-installatie) wordt de nieuwe installatie opnieuw geactiveerd. Op deze manier zou je toch minstens van de foutmeldingen moeten afkomen.

Om Win10 vers te installeren, kan je gebruik maken van de gratis "Mediacreation tool" van Microsoft. Een propere uitleg vindt je hier: http://www.clickx.be/windows/163046/hoe ... indows-10/
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Post Reply