Meestal helpt je die beestjes (niet naar de ...) door te claxoneren, meeste dieren (en zeker met zulke grote oren) kunnen dan beter richten waar het gevaar vandaan komt. Anders een cocote aanschaffen?
Dagtripfoto.
Re: Dagtripfoto.
sig nature
Re: Dagtripfoto.
Ik zou voor de tweede optie gaan al hebben die beestjes een heel lekkere filet waarvan de finesse verloren kan gaan door langdurig stoven in de cocote. Ik denk eerder aan degelijke bbq en vooral niet claxoneren, je loopt de kans dat hij alsnog het hazepad zou kiezen.
Me gusta la moto, me gustas tú.
Re: Dagtripfoto.
Ah ja en je spaart dan ook nog die fles wijn uitTom Twin wrote: ↑08 Jul 2022 15:12Ik zou voor de tweede optie gaan al hebben die beestjes een heel lekkere filet waarvan de finesse verloren kan gaan door langdurig stoven in de cocote. Ik denk eerder aan degelijke bbq en vooral niet claxoneren, je loopt de kans dat hij alsnog het hazepad zou kiezen.
sig nature
Re: Dagtripfoto.
Zelfs als ze al op die BBQ liggen? (met optionele claxon)Tom Twin wrote: ↑08 Jul 2022 15:12Ik zou voor de tweede optie gaan al hebben die beestjes een heel lekkere filet waarvan de finesse verloren kan gaan door langdurig stoven in de cocote. Ik denk eerder aan degelijke bbq en vooral niet claxoneren, je loopt de kans dat hij alsnog het hazepad zou kiezen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dagtripfoto.
Ahaa The beast is back
Nicely done, Bert ... en weer goed voor de next 10 years for sure
Nicely done, Bert ... en weer goed voor de next 10 years for sure
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
Dankudanku.
Dankzij 2 connecties de radiator als nieuw en de juiste o-ringetjes voor de carbs.
Dan bleek nog dat de schakelaar van de zijpikkel het verwijderen en terugzetten (reinigen en smeren scharnier) niet overleefde. Maar zonder kan het ook.
Elektrische panne was een losse bout aan de minpool van de accu.
Eens opgewarmd spuwde ze de koelvloeistof tussen max en min eruit, zoals verwacht. Voor de rest snort ze weer als tevoren. Zonder vochtverlies.
De lak is inderdaad super, daaronder ziet het er nog steeds anders uit. 128000km stof, regen en winters laten hun sporen na.
Dankzij 2 connecties de radiator als nieuw en de juiste o-ringetjes voor de carbs.
Dan bleek nog dat de schakelaar van de zijpikkel het verwijderen en terugzetten (reinigen en smeren scharnier) niet overleefde. Maar zonder kan het ook.
Elektrische panne was een losse bout aan de minpool van de accu.
Eens opgewarmd spuwde ze de koelvloeistof tussen max en min eruit, zoals verwacht. Voor de rest snort ze weer als tevoren. Zonder vochtverlies.
De lak is inderdaad super, daaronder ziet het er nog steeds anders uit. 128000km stof, regen en winters laten hun sporen na.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dagtripfoto.
Die had geen zin in stoffige baantjes of 40°, dus ze is pas in haar nopjes als de omstandigheden ook oké zijn?
Volgende dagen komt het betere Rosie weer eraan
Volgende dagen komt het betere Rosie weer eraan
sig nature
Re: Dagtripfoto.
Eerst en vooral een dikke proficiat Blackbert
Dat van je koelvloeistof snap ik echter niet, het is toch de bedoeling dat het volume tussen het max en min streepje staat.
Last edited by Droopy on 22 Jul 2022 17:46, edited 1 time in total.
Re: Dagtripfoto.
In de rest van de motorwereld wel ja.
Een LC8 daarentegen wil niet meer dan het minimum meezeulen. Ready to Race niewaar.
Een LC8 daarentegen wil niet meer dan het minimum meezeulen. Ready to Race niewaar.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dagtripfoto.
Die ziet er nog proper uit met zoveel km’s op de teller.
Schoon machien
Schoon machien
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Dagtripfoto.
Nog eens mee naar NL gereden. Met een Kreidler blokje in de koffer dat zeer stroef schakelt en na de races in Chimay bleek te rammelen in 2de versnelling. Deze keer bij een andere Kreidler-specialist en oud-wereldkampioen 50cc Henk Van Kessel.
Kraaknet atelier en daarnaast ook nog 20m2 museum...
Helaas bleek de diagnose van de versnellingsbak niet zo positief uit te vallen...
2de versnelling stuk gereden...
De oplossing is ofwel nieuwe tandwielen laten maken ofwel een andere Kreidler 6-versnellingsbak zoeken. Dat laatste is zoeken naar een speld in de hooiberg. En een maandloontje afstaan.
Kraaknet atelier en daarnaast ook nog 20m2 museum...
Helaas bleek de diagnose van de versnellingsbak niet zo positief uit te vallen...
2de versnelling stuk gereden...
De oplossing is ofwel nieuwe tandwielen laten maken ofwel een andere Kreidler 6-versnellingsbak zoeken. Dat laatste is zoeken naar een speld in de hooiberg. En een maandloontje afstaan.
Re: Dagtripfoto.
Zo'n tandwiel maken, is dat gewoon in een machine frezen? Of zie ik dat te simpel? De bandencentrale naast de auto keuring in Stekene heeft zo'n machien, ben daar na een afkeuring voor lampjes of klingnagels in mijn band, binnen gesprongen en zag hun groot draaidung staan, natuurlijk moest ik weten wat dat voor iets was en toen bleek het voor onderdelen voor oldtimers te hermaken te zijn? Ik wil ook eens vragen aan enkele nl - ders of ze nog iemand kennen met kreisler onderdelen? Dat was een geliefd merk net over de grens, in mijne jeugd?
sig nature
- Schussboelie
- Posts: 485
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Dagtripfoto.
Ik vermoed dat dat ook nog wel gehard en nabehandeld zal moeten worden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space