Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 Dec 2022 18:51 Dat zijt ge toch niet blijven staan! :shock: Die auto kan geen cm bewegen!
Ojawel, ik heb daar 45 minuten gestaan, die kon zelfs nog 10 cm achteruit... :mrgreen: Het is tenslotte een motoparking. Ik ben zeer allergisch voor zo van die asociale parkeerders... Met mijnen bus parkeer ik wel eens op een cm... :veryangry:
Muug wrote: 30 Dec 2022 18:54 Van CRFkes heb ik mijn bekomst.
Wat is er mis met zo'n CRF250?

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

Koeno wrote: 30 Dec 2022 17:37




Leesbaar genoeg?
Image

Let maar op dat fliekjes met machtswellust je niet tegen houden :( Ik kreeg bijna een boete voor mijn enduro op een kar achter mijn auto, omdat de nr plaat ( geen kleine kopie, maar die grote originele, 2x breder dan m'n moto ) aan de zijkant wat naar binnen geplooid was :evil: Na wat gesmeek van ja ik ben een beginner en ik val veel, daar door is die wat geplooid, ik ga dat thuis terug recht plooien, of omdat het juist de koffie pauze was, mocht ik doorrijden. Moest het nu echt ne racer zijn die niet op een foto van een flitscamera wil staan, maar nen enduro vanals je meer dan 60 ga rijden op 't straat daveren je tandvullingen eruit :roll:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Stefke wrote: 30 Dec 2022 19:14
Muug wrote: 30 Dec 2022 18:54 Van CRFkes heb ik mijn bekomst.
Wat is er mis met zo'n CRF250?
Oh, het zal wel aan mij liggen.
Ik vind dat onstabiele dinges die alleen maar deugen om traag te tuffen. Desnoods de wereld rond want dat kunnen ze. Maar ik vond er niks van leute aan. Drie exemplaren geprobeerd, ouder en nieuwer. Banden aangepast, vering aangepast. Ik had er niks van plezier aan.
Afin, het zal aan mij liggen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

zappa wrote: 30 Dec 2022 21:36
Koeno wrote: 30 Dec 2022 17:37




Leesbaar genoeg?
Image

Let maar op dat fliekjes met machtswellust je niet tegen houden :( Ik kreeg bijna een boete voor mijn enduro op een kar achter mijn auto, omdat de nr plaat ( geen kleine kopie, maar die grote originele, 2x breder dan m'n moto ) aan de zijkant wat naar binnen geplooid was :evil: Na wat gesmeek van ja ik ben een beginner en ik val veel, daar door is die wat geplooid, ik ga dat thuis terug recht plooien, of omdat het juist de koffie pauze was, mocht ik doorrijden. Moest het nu echt ne racer zijn die niet op een foto van een flitscamera wil staan, maar nen enduro vanals je meer dan 60 ga rijden op 't straat daveren je tandvullingen eruit :roll:
Zo erg ben ik ze nog niet tegengekomen.

But once upon a time in the UK.
Dagje weesten greenlanen met Rob. Hereford-Mid Wales area. We halen een koffie in een groot tankstation, en wanneer we weer vertrekken zijn ze daar. In hunne V70R in fluokleuren, cruisend over de parking.
Officer: Hello there, you know why I pulled you over?
Rob: Yea, 'cause he's from Belgium and you don't like Belgians.
Ik: :ermm: :confused: :grin:
Officer: stiff upper lip, maar wel naar de achterkant van de moto's blijven kijken.
Intussen trek ik wat plukken gras uit de berm en maak de nrplaten proper.
Hij wenst ons nog veel plezier zonder ongevallen en stapt weer in.
Britten blijven een geval apart.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Dec 2022 17:37 Leesbaar genoeg?
Dat kan altijd beter natuurlijk... 8-)
Image

Hier zitten wel wat vettige varkens op dit forum... :whistling: Wat een fijne dag was dat zeg, blijkbaar 20 december 2008... 8-)
Image

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Teletubbieman is daar ook aanwezig zie ik. :thumbsup:

Jep, moddervreten, been there, done that. 'k heb tegenwoordig liever droge warme offroad. Altijd gehad eigenlijk. Zelfs toen ik als kindje bij de scouts zat moest ik niet weten van natte, koude en modder. 't is echt wel een aangeboren iets. :)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Stefke wrote: 31 Dec 2022 11:31
Dat kan altijd beter natuurlijk... 8-)
Stoefer! :lol:

Nu ik had wel mijn nummerplaat nadien wat leesbaarder gemaakt omdat we ervoor ook regelmatig wat politie zagen passeren.
Stefke wrote: 31 Dec 2022 11:31 Hier zitten wel wat vettige varkens op dit forum... :whistling: Wat een fijne dag was dat zeg, blijkbaar 20 december 2008... 8-)
Sjah euhm, momenteel ken ik op dit forum maar 2 vettige varkens... Mijzelf & Jo.
De rest moet dringend ook eens meekomen, kunnen de beginnerkes nog wat bijleren :D

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Ik prefeer toch ook liever droge warme modder :peepwall:
20 jaar gelden was dat anders :mrgreen: , dan moest ik na een rit 2 dagen kuisen aan de moto vooraleer die in de garage mocht :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Stefke wrote: 31 Dec 2022 11:31
Koeno wrote: 30 Dec 2022 17:37 Leesbaar genoeg?
Dat kan altijd beter natuurlijk... 8-)
Image
Ik herken die zelf gemaakte ledmistlamp precies nog :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Even vergeten traditie maar weer oppakken: een nieuwjaarsritje.
Tetje Nl. Ttz, een stukske van de TET NL, met een in- en uitgang vanuit B.

Vochtig zand is dik ok. Plassen en de bijhorende modder minder, dat zuigt alle snelheid eruit.
Nog een paar keer en ik kan het terug.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Twin »

Blackbert wrote: 01 Jan 2023 19:09 Even vergeten traditie maar weer oppakken: een nieuwjaarsritje.
Tetje Nl. Ttz, een stukske van de TET NL, met een in- en uitgang vanuit B.

Vochtig zand is dik ok. Plassen en de bijhorende modder minder, dat zuigt alle snelheid eruit.
Nog een paar keer en ik kan het terug.
Image
Ook ne vette gelukkige nieuwjaar! En volgend jaar ff laten weten dat het een traditie is, dan sluit ik aan!
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Blackbert wrote: 01 Jan 2023 19:09 Even vergeten traditie maar weer oppakken: een nieuwjaarsritje.
Tetje Nl. Ttz, een stukske van de TET NL, met een in- en uitgang vanuit B.

Vochtig zand is dik ok. Plassen en de bijhorende modder minder, dat zuigt alle snelheid eruit.
Nog een paar keer en ik kan het terug.
Image
Machtig!!!!

En de carbs zijn braaf geweest?

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Deal Tom! Moet ook geen jaar duren natuurlijk, we vinden wel een ander excuus.

Carbs doen het prima, bij elke lokale rit waar vanzelf afwisseling in zit en geen langdurige constante snelheid. Daarvoor zal ik nog ne keer een snelweg op moeten.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Ik heb een oplossing: op de snelweg varieer je uw snelheid de hele tijd tussen 70 en 120 km/u. :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 01 Jan 2023 20:42 Carbs doen het prima, bij elke lokale rit waar vanzelf afwisseling in zit en geen langdurige constante snelheid. Daarvoor zal ik nog ne keer een snelweg op moeten.
Wat gaat er dan mis bij langdurige constante snelheid? :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Na enkele 10tallen km snelweg begint het met een net merkbaar hikje.
Dan 2, en weer 2, enzoverder, tot echt inhouden. Laatste keer riskeerde ik het niet, om zo de Kennedytunnel in te gaan. Dus Wommelgem eraf.
Gas dicht en koppeling in en dan afslaan. Direct terug starten, maar veel te spannende rit terug, binnendoor. Omdat terug vertrekken bij groen ook lastig was.

Ritten zonder snelweg geven geen enkel probleem. ik verdenk het veel te lang zitten met E10 benzine. Alleen is de goesting niet zo heel groot momenteel om die carbs er weer eens uit te trekken.

In 't voorjaar kleppen gesteld, carbs gesyncroniseerd, de pomp heeft al lang een electronische sturing ipv puntjes.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Het blijft wel een bizar gegeven, dat enkel constant rijden probs met de carbs geeft. :wall:

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Mijn ST1100 had ok zo'n probleem. In de Alpen geen probleem, snelweg terug na 10 minuten prijs, inhouden en niet meer vooruit te branden. Via binnenweg terug naar huis en geen enkel probleem, snelweg op en weer prijs. Bleek gewoon het benzinefilter te zijn dat vuil was. Alles boven de 100km/u was genoeg om die filter dicht te zuigen... :dontknow: Nieuw filtertje en klaar. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Mja.

Alleen, die 950 heeft geen externe filter. 2 kraantjes om de tanks te verbinden, 1 kraan richting pomp. Alle drie met, op foto's, een kunststof pijpje erop, wat evt een filtertje kan hebben. Zou uiteraard ook kunnen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Misschien een idee om in de hoofdleiding een doorzichtige filter te steken, zodat je kan zien of die onderweg op de snelweg leeg gezogen wordt?

Locked