was wel een belevenis
WSBK had ik al 2x gedaan maar dat kampioenschap is de laatste jaren toch wel in verval en het zich kan in mijn ogen qua opkomst en belangstelling (lang) niet meten met de MotoGP
zaterdag (met de auto) vertrokken en overnacht in Zwolle
zondagochtend dan op naar Assen en dat geeft toch wel iets om al die tientallen/honderden moto's voorbij te zien komen
ginder parkeerplaatsje gevonden en op naar het circuit en daar toch wel fijne races gezien
ik zat in de Ossenbroekentribune, letterlijk op de 1ste rij (de lus na s/f)
die Moto3's maken verdorie een stuk meer lawaai dan ik dacht en doen wat dat betreft eigenlijk niet zoveel onder voor de MotoGP, die klinken gewoon wat dieper
enfin, het gevecht in zowel Moto3, MotoGP en Moto2 was de moeite (ben wel halfweg die 3de race vertrokken uit vrees voor de verkeersdrukte)
minder blij dat Petrucci Rossi uiteindelijk niet meer opnieuw voorbij raakte maar anderzijds toch ergens een historisch moment meegemaakt met diens zege en het was wel verdiend. Tof dat er niet een rijder zich van in het begin vooraan afzonderde maar dat ze met meerderen om de kop vochten.
het resultaat in de MotoGP is uiteraard alleen maar goed voor het kampioenschap en wie schreef ook alweer met grote stelligheid dat Vignales kampioen zou worden ?

maakt niet uit ; denk wel dat er erg weinig mensen zouden zijn geweest dat er een Ducati-rijder tijdens deze fase van het kampioenschap aan kop zou staan en mogelijk de rustperiode als leider zou ingaan

dat ligt voor een stuk ook aan het geregeld falen van de concurrentie maar meer en meer ook aan hun sterkten. Niettemin is Dovizioso voor mij nog geen favoriet, eerder iemand die een bepalende rol kan spelen in de uitkomst. We zien wel, het zou hem wat mij betreft zeker wel gegund zijn. En als hij er niet was afgekegeld in Argentinië, zou z'n voorsprong nog groter zijn geweest.
Nu zondag al Sachsenring, wordt hopelijk even boeiend
en dan het traject naar huis aangevat en iets gezien dat ik nog nooit had meegemaakt (doen ze volgens mij niet bij het WSBK, toch nooit gezien) : op talrijke plekken langs de snelweg (hoofdzakelijk op bruggen of langs tankstations) stonden talloze mensen (in totaal vele honderden denk ik ; bjina altijd met kinderen) langs (of boven) de snelweg om het voorbij rijdend verkeer (ongetwijfelde de motorrijders) te groeten en te bekijken/beluisteren
was wel een mooi zicht
Tops :
- de races
- hoe het verkeer geregeld werd. Toppie ! ik denk dat ze er hier nog veel van kunnen leren
Flops :
- loop alweer met een verbrand hoofd rond na een bezoek aan Assen, ondanks het feit dat het nagenoeg de hele dag erg bewolkt was. Had wel een petje bij maar in de auto laten liggen, gezien de wolken...
- merchandising van de toppers à volonté maar ik heb jammer genoeg niets gezien van Bautista, Baz of Petrucci. Over het hoofd gezien of wordt dat in het circus enkel via hun websites verkocht ? had graag een petje of T-shirt van Bautista gekocht