50cc shakelbrommers

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

50cc shakelbrommers

Post by diskeletlietje »

wat aan het zoeken voor mijn zoontje (15,4 jaar , en even groot als mij )
als hij 16 is wil hij een brommer
maar geen scooter en al zeker geen dax
zo een 50cc enduroke <3
maar ik zit zo wat vast bij wat in mijn tijd cool was (MTX MT05 ... genre )
wat is er zo wat gelijkaardig en wat moderner die deze zouden kunnen vervangen ?
ik zie vooral supermotarkes bij derby aprillia enz ... en die van ons gaat daar zeker den dijk willen mee afrijden :pillepalle: :lipsrsealed2:
soit het mag niet van plastiek zijn 8-)

iemand tips ?

het gaat hier toch compleet offtopic gaan , ik heb nooit een brommertje gehad .
mijn eerste ervaring was met een vers gekochte XR 125 L niets uitleg maar mocht rijden met mijn B rijbewijs :whip:

ik weet niet hoe ik die wurtel moet helpen ;-)


J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: 50cc shakelbrommers

Post by J2FK »

Ja, ik weet het, het is geen enduro type en helemaal nie modern, maar wel een dijk van een brommerke.
Ondertussen bijna 6j in bezit en er wordt nog dagelijks mee gesjeest.
EEN YAMAHA FS1!!
Den onze is van '79. Voor zoon destijds gekocht toen hij 15 was, ondertussen 21 en ander tweewielig speelgoed. Nu rijdt de dochter (18j) er heel graag mee, maar diegene die er het meest mee bolt... ben ik. :rayof: :rayof: Is ondertussen zelfs mijn woon werk vervoermiddel.

Toffe ketel, bijna geen onderhoud, nooit ne slag verkeerd. Andere demper erin geramd en haalt toch vlot... alé, de auto's rijden soms in mijne weg. Een 4 bakske, alles naar omlaag. Wel soms vervelend als ik terug op de grote spring :shock:

Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 50cc shakelbrommers

Post by bompa »

diskeletlietje wrote: 23 Aug 2017 19:59 wat aan het zoeken voor mijn zoontje (15,4 jaar , en even groot als mij )
als hij 16 is wil hij een brommer
maar geen scooter en al zeker geen dax
zo een 50cc enduroke <3

iemand tips ?

het gaat hier toch compleet offtopic gaan , ik heb nooit een brommertje gehad .
mijn eerste ervaring was met een vers gekochte XR 125 L niets uitleg maar mocht rijden met mijn B rijbewijs :whip:

ik weet niet hoe ik die wurtel moet helpen ;-)
Misschien zo een Honda MT die waren goed, of een baan brommer Honda SS 50, maar daar vragen ze nog veel geld voor , maar die waren ook zeer goed in den tijd ,of ne Zündapp C50 S Maar die zijn ook wel prijzig

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 50cc shakelbrommers

Post by zappa »

J2FK wrote: 23 Aug 2017 20:32 Ja, ik weet het, het is geen enduro type en helemaal nie modern, maar wel een dijk van een brommerke.
Ondertussen bijna 6j in bezit en er wordt nog dagelijks mee gesjeest.
EEN YAMAHA FS1!!
Den onze is van '79. Voor zoon destijds gekocht toen hij 15 was, ondertussen 21 en ander tweewielig speelgoed. Nu rijdt de dochter (18j) er heel graag mee, maar diegene die er het meest mee bolt... ben ik. :rayof: :rayof: Is ondertussen zelfs mijn woon werk vervoermiddel.

Toffe ketel, bijna geen onderhoud, nooit ne slag verkeerd. Andere demper erin geramd en haalt toch vlot... alé, de auto's rijden soms in mijne weg. Een 4 bakske, alles naar omlaag. Wel soms vervelend als ik terug op de grote spring :shock:

Image

oOOOOooh ook nog gehad, mee gereden, waar is den tijd, in 79 was ik 15 j :shock: :speechless: :bigcry:
sig nature

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Gunter »

Beta heeft wel knappe enduro-modellekes maar nie goedkoop, Derbi hoor ik af en toe ook wel eens van die jonge gasten die voor hun brommerrijbewijs komen maar de meesten gaan voor nen Dax tegenwoordig 😳

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Raketman »

Hier hetzelfde probleem...dochter is op zoek naar haren eersten brommer. Nieuw wordt er door de grote merken niet veel meer gemaakt, Dax en scooters ziet ze niet zitten. Liefst ne viertakt, moet tegen ne stoot kunnen want het is de bedoeling dat ze ermee naar school gaat.
Ze ziet het liefst de oude dingen zoals Kreidler en Zundapp, maar dat ziet de papa niet goedkomen wegens jaloezie van medeleerlingen.

'k Weethet toch ook efkes niet :?
Nil volentibus arduum

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Gunter »

Ik zag een tijdje geleden aan de kust een meisje heel voorzichtig haar eerste kilometers rijden met een schakelbrommer, ik heb het moeten opzoeken wat model het was.

http://www.kymcolux.com/nl/motorfietsen/k-pw-50

Of dat nu iets goed is.... maar het zag er wel een tof ding uit...

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Stefke »

Gunter wrote: 27 Aug 2017 22:40 Of dat nu iets goed is.... maar het zag er wel een tof ding uit...
ik lees in de link toch "krachtige voorzijde" en "gewoon toegankelijke controls"... :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 50cc shakelbrommers

Post by den Bullet »

Felix is indertijd begonnen met een tweedehands Suzuki TS

Ferm brommerke 😎

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Muug »

Raketman wrote: 27 Aug 2017 19:09Liefst ne viertakt, moet tegen ne stoot kunnen want het is de bedoeling dat ze ermee naar school gaat.'k Weethet toch ook efkes niet :?
ok dan, iets gelijk dit dan misschien? Zijt maar zeker dat het tegen ne stoot kan ...
Is een Docker Apollo.
Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Raketman »

Da's toch één van de weinige, zoniet het enige chinese merk dat ze in Marokko mogen importeren van meneer de Koning ?

Ze had nen NSR gevonden...maar die prijs :pillepalle: :mad:
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Blackbert »

Je ziet inderdaad bijna niks anders wat een beetje recent is.
Je begint je ook wel af te vragen wat je daar eigenlijk staat te doen met uw Oostenrijks wonder van moderne techniek. Die gasten sturen die chineeskes overal door, en veel vlotter dan wij ook. met een poeierdroge ketting die 6 schakels te lang is, er regelmatig terug moet opgelegd worden, of effe mbv 2 stenen weer aan elkaar gezet.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Muug »

Belangrijk nieuws : wie zijn oude stinkende niet euronormblablabla brommer niet binnenkort inschrijft, zal in de nabije toekomst een behoorlijk complexe procedure mogen verwachten.
De bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20170823_03031057
In de gazet staan meer details.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: 50cc shakelbrommers

Post by diskeletlietje »

Alee Lap ,
ik heb het al door als er al iets te vinden is gaat Raket zijn dochter onder ons duiven schieten :mrgreen:
dus als je ergens een super enduro brommertje weet staan , PB aub :lol:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 50cc shakelbrommers

Post by zappa »

Staat die aprillia hier al tussen het lijstje? Naar mijn persoonlijke goesting een schoon brommerke :grin:

http://www.aprilia.com/en_EN/models/mot ... /sx/SX-50/
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Raketman »

Allez, 't is dan toch haar gedacht geworden. Waarom verbaast mij dat niet :twisted: ...Ne Zundapp 517 van '68. Drie versnellingen, handgeschakeld met koppeling.
Draaiend en min of meer rijdend gekocht, maar de motor ligt al volledig open op de werkbank. Alle lagers en dichtingen te vernieuwen + nieuwe cylinderkit. Nieuw carburateurke, kettingset, kabels, etc etc
Voor complete restauratie moet ze tot volgend jaar wachten wegens geen tijd, dus ze gaat er eerst dans-son-jus mee rondrijden. Wat dan weer populair schijnt te zijn bij de jeugd vantegenwoordig.
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 50cc shakelbrommers

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 13 Oct 2017 01:47 ...Ne Zundapp 517 van '68.

...
O ja 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Muug »

Raketman wrote: 13 Oct 2017 01:47 ze gaat er eerst dans-son-jus mee rondrijden. Wat dan weer populair schijnt te zijn bij de jeugd vantegenwoordig.
Logisch toch? Je moet toch kunnen zien dat ie oud is? "Patine", heet dat. Een schoon woord om aan te duiden dat iets mooi verouderd is. Een blinkend nieuwe bak van 50 jaar oud, dat straalt toch niks magisch uit?

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 50cc shakelbrommers

Post by Raketman »

Is relatief vind ik...een voertuig dat op een natuurlijke manier oud geworden is en gebruikssporen vertoont heeft idd iets. Maar vorte, verroeste en met opzet vuil gelaten voertuigen vind ik eerder een teken van nalatigheid en tamheid om het te onderhouden. Maar zelfs daar zijn liefhebbers voor. Dan zie ik persoonlijk nog het liefst een correct en proper gerestaureerd voertuig, dat laat zien hoe ze destijds nieuw uit de toonzaal kwamen, of hoe ze eruit zagen na enkele jaren van normaal gebruik en onderhoud. Bijkomend voordeel (maar dat is heel persoonlijk) is dat ge het voertuig tijdens de restauratie 100% leert kennen met alle kleine imperfecties die er eigen aan zijn. Dat scheelt dan later weer een heel pak bij het onderhoud ervan.
Nil volentibus arduum

Post Reply