waarom en hoe lang
Posted: 25 Aug 2017 08:43
Tja, je koopt een nieuw speeltje en je hart is er even vol van. Dus zever je nog wat meer dan anders.
De aankoop van een nieuwe motor gaat thuis altijd gepaard met de vragen "weeral?" en "waarom nu weer?" . En inderdaad, waarom verkoop ik een motor? En hoe lang heb ik er mee gereden?
Dus volgt een lijstje.
1. Honda CB 500 : na 4 maanden, omdat hij te hard afgeveerd was voor het woonwerkverkeer en omdat ik bij toertochten altijd voorbij gereden werd door de zwaardere motoren. Haha, met mijn volgende motor werd ik even hard voorbijgereden
2. Yamaha Diversion 900 : 5 jaar. Een kameraad ruilde zijn R1100Rt in voor een R1150RT, en de Diversion zat tegen de 80.000 km.
3. BMW R1100RT: 4 jaar. Had 103.000 km en er begonnen kosten aan te komen.
4. Yamaha FJR1300: 8 maanden. Ik vond hem niet beweeglijk genoeg, en had altijd rugpijn omwille van net iets te ver voorover te zitten. de 'klik' was er niet.
5. BMW R1200RT: 4 jaar. Had +90.000 km, kreeg kosten, en ik had net geërfd waardoor er financiële ruimte was.
6. KTM 1190 Adventure: 2 jaar. Beste rijmotor, maar iets te veel praktische problemen (geen cardan, te hoog voor mij, stabiliteit met zijpikkel, constant aan de druppellader,...)
7. Triumph Tiger Explorer: 2 jaar, technische problemen
Ik moet het lijstje eigenlijk aan mijn vrouw tonen. Buiten de CB500 is de verkoop eigenlijk altijd logisch onderbouwd
De aankoop van een nieuwe motor gaat thuis altijd gepaard met de vragen "weeral?" en "waarom nu weer?" . En inderdaad, waarom verkoop ik een motor? En hoe lang heb ik er mee gereden?
Dus volgt een lijstje.
1. Honda CB 500 : na 4 maanden, omdat hij te hard afgeveerd was voor het woonwerkverkeer en omdat ik bij toertochten altijd voorbij gereden werd door de zwaardere motoren. Haha, met mijn volgende motor werd ik even hard voorbijgereden
2. Yamaha Diversion 900 : 5 jaar. Een kameraad ruilde zijn R1100Rt in voor een R1150RT, en de Diversion zat tegen de 80.000 km.
3. BMW R1100RT: 4 jaar. Had 103.000 km en er begonnen kosten aan te komen.
4. Yamaha FJR1300: 8 maanden. Ik vond hem niet beweeglijk genoeg, en had altijd rugpijn omwille van net iets te ver voorover te zitten. de 'klik' was er niet.
5. BMW R1200RT: 4 jaar. Had +90.000 km, kreeg kosten, en ik had net geërfd waardoor er financiële ruimte was.
6. KTM 1190 Adventure: 2 jaar. Beste rijmotor, maar iets te veel praktische problemen (geen cardan, te hoog voor mij, stabiliteit met zijpikkel, constant aan de druppellader,...)
7. Triumph Tiger Explorer: 2 jaar, technische problemen
Ik moet het lijstje eigenlijk aan mijn vrouw tonen. Buiten de CB500 is de verkoop eigenlijk altijd logisch onderbouwd