Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stoffel »

@koeno ; thanks voor het verslag ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Blackbert wrote: 08 Mar 2023 18:54
Blackbert wrote: 09 May 2022 18:28 Efkes gaan zoeken om een vermoeden te bevestigen. Geen exacte cijfers, maar de prentjes lijken mij gelijk te geven: de conceptbike had langere benen en een hoger stuur.
Image
Een S of R als het ware, en de produktieversie is wat compacter.
Image
bron: https://livingwithgravity.com/husqvarna ... roduction/

Zoals je indertijd aan 950 vering geraakte zoals Meoni die wilde (300mm veerweg vanvoor geloof ik) zal dat nu ook wel nog kunnen zeker. als je de juiste mensen kent. :whistling: :mrgreen:
Hmm, blijkbaar hebben ze mij gelezen in Au. denk ik dan maar.
Husky Norden 901 Expedition.
Net naar Reytec gesnord om mijn KTM part op te halen. En wat staat daar te blinken? Een Expedition. Beleefd gevraagd en dan eens gepast.
Hmm, da's inderdaad hoger dan de standaardversie. Ik geraak net niet plat op de grond met de voetjes, maar dat ligt helemaal aan het brede zadel.
Ok mijn ouwe blauwe is dus nog iets hoger. En smaller.
Door de overwegend witte kleur ziet hij er ook minder massief uit.
1 op 1 ruilen zat er niet in, dus maar weer naar huis op mijn eigen Huskietje.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by TuttoTerreno »

Heb vandaag voor eerst ne 901 zien staan, bij denaldi.

In t echt wel mooier dan op foto. Had ook wel schoon witblauwe 901 plakkerkes en een grote alu badkuip onder de motor. Vermoedelijk niet geheel zoals ie ooit uit een karton kwam.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 10 Jun 2023 13:06 1 op 1 ruilen zat er niet in, dus maar weer naar huis op mijn eigen Huskietje.
Nie dagggeda spontaan hed verwacht, uiteraard ... ;) :mrgreen: :thumbsup:
Nog met den Husky op sjok ... is the Beast benaa ready to roll then ? :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Awel, hopelijk tegen teatime wel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

En, en, is uw tea uit en dat onderdeel erin? :thumbsup:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Den tea was plat water.
Heel de zooi weer 'thoop gestoken, met zorg voor het goed plaatsen en vastzetten.
Dan de tank. Zoals geweten maken die misbruik van hun vrijheid om te groeien (50mm in lengte en hoogte) en een beetje krom te worden. Gelukkig is enige druk voldoende om die 3 bouten weer te laten pakken.
Eerste vaststelling: de achterste gasschuif danst een beetje, de voorste niet.
Eens op temperatuur: synchroniseren. dansen is gedaan. Draait lekker.
Maar. de achterste lekt benzine uit nr1, main air jet.
Image
Niks in de HOW, maar wel op advrider. Hoogstwaarschijnlijk sluit de vlotternaald niet goed af.
Wat wil zeggen dat ze er nog eens uit mogen om dat te fixen. Ik ben precies een beetje Muug. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

:laughing:

De vlotternaalden vervangen. Laat dat nu exact datgene zijn waarvoor ik die drie weken geleden ook weer geheel uit elkaar gehaald heb. :w00t:
Nu draait ie wel weer goed, eindelijk.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Vorige week nog eens een motor onder mijn geschoven om te testen.
Een Bééé èèèèmmmm Wééééé Es Duust Iks Er (met géén aggresieve mapping).

Veel tijd was er niet, en 't was warm dus zo snel mogelijk opstappen en rijden.
Zo ne wanne be adventure zit makkelijk. Zit positie is enorm comfortabel.
Het zadel is wat komvormig, veel plaats om te verzitten is er niet.
Maar het zit wel zeer comfortabel, niet te zacht maar ook geen houten plank.

Het stuur is breed, gs-a-like breed... met véél knoppekes.
Maar ik had natuurlijk voorkennis, de look & feel van de knoppen is nog enorm gelijkend aan de R1200GSa van mij.

4 rij-modi.
Rain, Road, Dynamic , Dynamic pro.
De eerste en de laatste heb ik niet geprobeerd.
De Road is beschaafd, de dynamic? Die euhm, is al vrij stevig maar laat dan automatisch de motor meer backfires geven.
Dynamic pro werd mij verteld: doet dat op circuit ofzo, op de baan niet nodig.
Circuit zegt u? Awel ja, der zit zelfs nen laptimer op dat spul... waarom?

2 vering mode: Road & Dynamic.
De vering is strak en sportief afgeveerd. heeft zijn voor en nadelen.
Esa op gsa vond ik machtig (als het werkte). Strakke vering, dit ding is echt niet gemaakt voor het pure comfort. (zie samenvatting).

4 in lijn cilinder en 160pk?
Awel da's een straf beestje, eenmaal boven 5 a 6000 toeren begint die effectief te janken als een racemasjien
bizar voor iets wat op een adventure moet lijken.


Toeters en bellen?
Cruise controle: kort getest en jawel, ik was direct verkocht aan zo'n optie...
Dynamic ESA: op 30 minuten test je dat niet, maar ik was al fan van de esa, dan zal dit ook wel snor zitten.
Rij modi (inclusief pro): awel ja road is voor de dagdagelijkse momenten, en die dynamic zie ik mij wel gebruiken op luxemburg ritjes waar het wat "vlotter" aan toe gaat.
Scherm in 2 standen: boh jah, 't is makkelijk te verzetten, je voelt wel degelijk een verschil, maar mocht zoiets voor mij zijn vermoed ik dat die vaak in laagste stand blijft staan, zelfs op snelweg.
Laptimer: euhm, nee, die vat ik niet... zal wel overblijfsel zijn van zijn s1000rr genen
Bochten abs pro: Euhm, nee, niet getest, de theorie ervan is machtig, de mens die erop zit zal dat nooit ten volle benutten...

Kortom, de samenvatting staat hier boven in't vet
Een sportmotor in een adventure kleedje.
In mijn ogen echt een crossover tussen een s1000RR en een R1200GS

Heeft hij nadelen?
Jawel, voor de mensen die gevoelig zijn aan trillingen: blijf er van weg.
tegen 120km/u trilt de linkse spiegel vrij hevig, rechtse spiegel blijft altijd helder beeld geven. Blijkbaar een gekend iets.
In de handvatten voel je het ook wat, maar niet dat het mij zou storen.
Cb1000R en KTM hebben elk ook hun déél van trillingskes op bepaalde punten.

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

Ongetwijfeld een ferme bak. Top natuurlijk, zoals zoveel van BMW. Misschien zelfs wat over de top? 160 pk :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 07:58 ..........

Kortom, de samenvatting staat hier boven in't vet
.......

Image
En op basis daarvan staat da spel nu dus in uw brommerkot :?:
Dan waarde dus desalniettemin gewoon direct verkocht, azo ;) :thumbsup: ... aan het supercomfortabel zadel :mrgreen:
Proficiat mee 't nief speelgoed Koen :!: 8-)
En : 't is lijk bij Ferraries :arrow: de rooi zijn de rapste hé :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Mario »

wat moeten we nu eigenlijk zeggen: een Wipr'ke doen, een Muugske of een Koenooke?

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Mario wrote: 23 Jun 2023 09:14 wat moeten we nu eigenlijk zeggen: een Wipr'ke doen, een Muugske of een Koenooke?
Ik zou gewoon zeggen: hij heeft zichzelf een plezierke gedaan?
In jouw lijstje heb ik alvast niet het meest gewisseld van moto hoor (daarvoor verkoop ik er te weinig :p )

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Tja in basketball heb je een statistiek 'total points´. Daar zal je nog niet eerste staan. Maar 'points per minute' daarentegen...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Koeno »

Zucht, ok dan.

(maakt het mij wat uit feitelijk, ik rijd alweer vrolijk rond op een nieuw masjientje)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Koeno wrote: 23 Jun 2023 22:02 (maakt het mij wat uit feitelijk, ik rijd alweer vrolijk rond op een nieuw masjientje)
En dat is natuurlijk het belangrijkste :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Droopy wrote: 03 Sep 2022 17:48
Conclusie : koop je Norden en geniet ervan. ;) ;)
Hmmm, er komen stilaan wat Nordens 2dehands te koop. Ook demo motoren...💭🤔
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Jopet »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 07:58 Vorige week nog eens een motor onder mijn geschoven om te testen.
Een Bééé èèèèmmmm Wééééé Es Duust Iks Er
Hé Koene, in de herfst een nieuwe testrit doen met de nieuwe Bééé èèèèmmmm Wééééé EM Duust Iks Er ?

Lees net het volgende over de komst van M 1000 XR

M Power ontmoet XR Performance.

Veel carbon, M rem, M winglets en rijmodi Race Pro: de M XR biedt de volledige M Experience. Met slechts ca. 223 kg en optioneel nog lichter met het M Competition pakket is dit een echte lichtgewicht. Door zijn uitstekende ergonomie leg je kilometer na kilometer af - het is tenslotte een echte XR. Zin in een adrenalinekick? De BMW ShiftCam viercilindermotor van de RR die voor de XR is aangepast, brengt je met meer dan 200 pk (147 kW) naar 280 km/h.

In de herfst van 2023 krijg je alle informatie over het standaardmodel M XR.


En dan spreken ze blijkbaar nog maar over standaardmodel, wat volgt er dan nog? :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Raketman »

Die vermogens zijn gewoon belachelijk...ge hebt ongeveer 20Pk nodig om op een vlakke autostrade comfortabel 120 km/h te rijden. Voor bergpassen met passagier en belading zal het bij voorkeur iets meer mogen zijn, maar die getallen zijn gewoon "omdat het technisch kan".
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

"slechts 223kg".
Gelukkig zal uw portemonee heel licht wegen.
Bovendien, alles van BMW met een Grote M op is gevaarlijk speelgoed. Racetechnologie is niet gemaakt om lang mee te gaan.
grease up your baby for a ball on the hill

Locked