oplichter!

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

oplichter!

Post by Stefke »

Het heeft lang geduurd maar ik heb mij nu toch eens schaamteloos laten oplichten via 2dehands.be... :wall: De ongeduldigheid van de verkoper deed mijn wenkbrauwen al wat fronsen, ik antwoordde blijkbaar niet snel genoeg op zijn chatberichten...en toen ik het bedrag (208 euro) overgeschreven had begon ik het in't snotje te krijgen... Verkoper verdwenen, geen goederen gezien... Niet goed opgelet van mij of te goedgeloving, dat kan ook. Bon, PV laten opstellen, het verhoor trok eigenlijk op niks... banken verwittigd, mijn bank kan niks doen, neus bloedt, de bank van de tegenpartij blijft oorverdovend stil... Een ander slachtoffer gevonden en contact mee opgenomen, zelfde scenario bij hem, betaald, niks gezien en verkoper verdwenen. Nu blijkt nog geen week later dat die oplichter onder een nieuwe naam en account dezelfde artikelen opnieuw aanbiedt... Lefgozer zeg... Maar het zal een lange lijdensweg worden, de politie en het parket en banken werken veel te traag heb ik de indruk... :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: oplichter!

Post by F M »

Ik ben benieuwd wat je wilde kopen...

Ik heb al heel wat wat gekocht en verkocht via 2dehands, maar altijd persoonlijk de stukken afgehaald of laten afhalen. Ik heb nog nooit via de post laten leveren, of een bedrag overgeschreven zonder iets in handen te hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: oplichter!

Post by OzzePaa »

Bummer ... :( :wall:
TweedeHands zelf kan ook nie veel doen in dezen vermoed ik ? Alleszinds misschien op die site de gebruikers wijzen op die kerel zijn oneerlijkheid ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: oplichter!

Post by Muug »

:furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Je kan 2dehands wel inlichten hoor.
Zelf ben ik een jaar geleden ongeveer - voor het eerst - voor 80 euro opgelicht. Dan heb ik 2dehands ingelicht en die hebben zijn account geblokkeerd. In dit specifiek geval zouden ze bvb de accounts kunnen blokkeren waarop steeds diezelfde goederen worden aangeboden.

Ik ben in mijn geval onmiddellijk zelf een "onderzoek" gestart mbv google adhv de gegevens die ik van die kerel had (emaiil, gsmnr, bankreknr), en ik ontdekte dat het om een pipo ging ergens in Brabant die eigenlijk al zelfs was veroordeeld, met artikels in HLN en al. Daarmee naar de politie gestapt, pv laten opstellen, dat was heel goed gedaan. Die agent heeft mijn bank gebeld om te vragen wie de identiteit was van die rekeninghouder. Later nog een brief gekregen dat mijn pv was overgemaakt naar één of ander gerecht. Nog later heb ik die 80 euro zelfs zien terugkeren op onze rekening. :thumbsup: Dus ik zou nog niet alle hoop verliezen.

Zelf heb ik trouwens al meermaals eerst betaald waarna het verzonden werd. Altijd met Nederlanders tot nu toe. En altijd gaat het om mensen die je "kent" omdat ze op een forum zitten. Mensen die niet echt gezichtsverlies willen lijden zeg maar. Nooit problemen mee gehad.

Nu heb ik twee versterkertjes online te koop. Eén iemand uit Litouwen wou ze kopen en via Paypal betalen. Dat betrouwde ik niet en ik vroeg of hij wou overschrijven (want ze kunnen via paypal hun geld terug claimen!). Nooit meer van gehoord. :mrgreen: Gisteren heeft een Kroaat die in Luxemburg woont geld overgeschreven. Hij mailde me dan een foto van een overschrijvingsformulier door en belde me vrijdagmiddag met de vraag of ik het zo rap mogelijk kon opsturen, want hij ging met de Kerst naar Kroatië terug, en ging zeker een maand wegblijven. Toen ik 'm zei of 'm geen buren had, zei 'm dat hij ze niet kende en niet vertrouwde want hij woonde daar nog maar pas. Ik ga rustig wachten tot ik zijn geld op mijn rekening zie, en dan pas de boel versturen. ;) Desnoods verstuur ik het pas als 'm terug is van ginder, lol. Maar niet voor ik mijn geld zie.

Het is altijd goed opletten.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: oplichter!

Post by Wipr »

Veel aanvragen en telefoons gehad van heel vreemde landnummers maar als er geen geld is neergelegd of zichtbaar op de rekening dan een no go.

Klote voor je Stefke maar toch goed om door deze weer even bewust te worden van de frauduleuze kant van het net.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: oplichter!

Post by Raketman »

Via tweedehands doe ik ook enkel "Live" transacties. Mijn vertrouwen in de mensheid is allang niet meer groot genoeg om dat anders te doen.
En dan nog liefst zo weinig mogelijk, de hoeveelheid bullsh*t die ge te verwerken krijgt van onnozelaars die blijven afdingen, eindeloze chatdiscussies over onbenulligheden (vol schrijffouten :? :roll: ), niet komen opdagen, 't is bij momenten om zelf achterlijk van te worden.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: oplichter!

Post by Koeno »

Ik ben daar onnozel van geworden...
Daarom dat ik de varadero liever in ruil...

op de 20 contacten die ik gehad heb waren er 2 die werkelijk vriendelijk waren, en was er maar 1 die zijn woord hield...

de andere 18 waren in de trend van:
2000 en ik haal moto vanavond op.
3000 meer krijgde der ni van
.....

na een tijdje gingen mijn antwoorden:
Uw bod is 3000euro onder de vraagprijs, dat is toch wel te laag, maar bedankt voor uw interesse

tot:
Voor 2000euro kunde der is komen over wrijven.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: oplichter!

Post by Raketman »

Awel ja :lol:

Gisteren heb ik mij ook eens afgereageerd op nen onnozelaar die maar bleef memmen over de winterwielen van mijne vorigen auto...de prijs, het merk, de velgen, niks was goed maar voor den helft van wat ik vraag wou hij in zijn immense goedheid wel de moeite nemen om tot hier te komen.

'k Heb mij efkes laten gaan in Middelnederlandse stijl :mrgreen: :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: oplichter!

Post by F M »

Tja, die onnozele biedingen moet je er maar bij nemen.

Ik heb ook al eens gevraagd of iemand zijn bod op de KTM bedoeld was voor de rechter- of de linkerzijkoffer... :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: oplichter!

Post by Wipr »

Ik antwoord steeds heel beleefd maar wel met de argumenten dat ik iets probeer te verkopen, geen liefdadigheidsinstelling ben, moeders voor moeders een ander nummer is, ik het geld kan gebruiken om mijn 6 kinderen eten te geven, dat is toch iets anders versta onder sporten, dat ik niet mee doe aan de sport: afbieden.

En verder via de chat optie van 2dehands antwoord ik zelf zo kort mogelijk en in de advertentie als afsluiter vermelden dat funbieders geen moeite moeten doen, dat ze mogen kiezen. Akkoord gaan met de opgegeven prijs of ik de prijs 1000€ duurder zet dan hebben ze maar liefst 1000€ om af te pingelen.

Neeje, ik heb de KTM.’s ook overgelaten aan de dealer. Met de Duke 690 goede deal gemaakt dat hij hem in de showroom zou zetten maar deze particulier verkocht werd zodoende hij zelf niet bezig moest zijn met garantie, financieringen enz. Een minimumbedrag afgesproken dat ik zeker wou hebben en alles wat hij meer kon hebben mocht hij zo in zijnde portemonnee steken zonder voorbij de BTW en belastingen te moeten passeren.

De 390 zo overgelaten aan de dealer. De SH300 was op nog geen 24u verkocht voor de prijs die ik wou.

De koper vd SH300 was een voorbeeld koper. Kijken en me een bod doen en zeggen dat hij het diezelfde avond zou overschrijven en dat ik het de dag nadien op de rekening zou zien verschijnen. Hij zou hem pas drie dagen later ophalen. ZO gezegd, zo gedaan!

Na al de jaren leer je de trukken vd foor wel al valt er dikwijls kop noch staart aan te plakken. Je hebt al snel door wanneer iemand koopt en wanneer niet. Evengoed al gehad dat iemand je dagen na elkaar mailt en vragen stelt en dan hoor je die persoon ineens niet meer voor een paar weken en dan belt deze je op en zegt: ‘t is hier me mij he, had u al gemaild voor dat op 2de hands. Is het goed dat ik het subiet kom ophalen. :shock:

De meeste en eigenlijke enige moeilijkheden die ik gehad heb is met autohandelaren. De strafste stoot is, ze komen met een takelwagen af. De prijs zogezegd overeen gekomen en ze moeten geen overeenkomst hebben. Das ni nodig. Gewoon cash en eens opgeladen discussiëren ze over de prijs en willen ze niet meer betalen.

No matter what, wat je ook verkoopt. Eerst laten betalen, dan laten opladen, meegeven, verzonden of wat dan ook!

Als je voor 80€ opgelicht bent is dat 80€ teveel maar bekijk het dan als een les voor dat geld. Het zal je geen 2de x meer overkomen

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: oplichter!

Post by Muug »

Ik heb regelmatig zeer goede contacten met kopers. Ik heb erg weinig last van onnozele biedingen. Altijd wel een paar, maar nooit aanhoudend. Zageventen die blijven melken gelijk bij de Rakeman zijn wielen daar maak ik korte metten mee. De tijden van grootmoedig ondergaan zijn voorbij.
Maar het kàn wel goed gaan met mensen in den vreemde. Gisteren stonden er 150 eurocentjes op mijn rekening, gestort door een Kroaat die in Luxemburg woont. Dus vandaag ging zijn doos op de post. :thumbsup:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: oplichter!

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 07 Dec 2017 17:51Maar het zal een lange lijdensweg worden, de politie en het parket en banken werken veel te traag heb ik de indruk... :roll:
Troost u, ze heffen hun gat nog niet op als ge als webwinkel een fraudeur betrapt die u 10.000€ lichter heeft gemaakt.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: oplichter!

Post by Muug »

aaaaauuuwwwwcccchhhhh :cry: :cry: :cry:
Ene van u? Dan zijn we natuurlijk niet nieuwsgierig. :whistling: Misschien win je wel klantjes op dit forum?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: oplichter!

Post by Davy78 »

Neen, niet die van mij :)

Zelf heb ik alleen van die zinloze websitjes die nooit gene frank zullen opbrengen :lol:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: oplichter!

Post by F M »

F M wrote: 07 Dec 2017 20:55 Ik heb al heel wat wat gekocht en verkocht via 2dehands, maar altijd persoonlijk de stukken afgehaald of laten afhalen. Ik heb nog nooit via de post laten leveren, of een bedrag overgeschreven zonder iets in handen te hebben.
Ik heb vandaag een methode gebruikt die ik toch redelijk veilig vind. Ik heb een tanktas voor mijn RT op de kop getikt. Dat zijn tanktassen die specifiek gemaakt zijn voor de RT jaartallen 2005 - 2013. Die kunnen eigenlijk ook alleen op die motor gebruikt worden. Ze kosten nieuw 280euro ( :shock: ), maar deze verkoper vroeg maar 100 euro.

Probleem: in Roeselare. Op en af rijden is zo een 300 km. Nogal kostelijk aan diesel en tijd. Ik heb hem de tas laten opsturen met een postpakket , met betaling door bestemmeling. Ik mag die dus binnenkort afhalen in een postkantoor in de buurt. Ik betaal bij de aflevering, en de post maakt het geld over op de bankrekening van de verkoper. Ik moet dus niet betalen vooraleer ik iets in handen heb, en de verkoper is zijn spul nooit kwijt voor er betaald is.

Lijkt me toch een redelijk betrouwbare manier van werken.

Er was nog een probleem; ik verstond die man nauwelijks. Wat een taaltje... :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: oplichter!

Post by Blackbert »

tankt gij diesel in uwen RT? :shock:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: oplichter!

Post by F M »

Ik probeer dat zo veel mogelijk te vermijden. :geek:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: oplichter!

Post by Muug »

F M wrote: 15 Feb 2018 22:27 laten opsturen met een postpakket , met betaling door bestemmeling. Ik mag die dus binnenkort afhalen in een postkantoor in de buurt. Ik betaal bij de aflevering, en de post maakt het geld over op de bankrekening van de verkoper. Ik moet dus niet betalen vooraleer ik iets in handen heb, en de verkoper is zijn spul nooit kwijt voor er betaald is.
Goed om te weten ! :thumbsup:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: oplichter!

Post by petervdc »

F M wrote: 15 Feb 2018 22:27 Er was nog een probleem; ik verstond die man nauwelijks. Wat een taaltje... :pillepalle:
Excuseer ? Ik ben van Roeselare, en "meestal" begrijpbaar toch... :whip:

Nvdr : ik was niet de verkoper hier...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: oplichter!

Post by F M »

petervdc wrote: 16 Feb 2018 16:25
F M wrote: 15 Feb 2018 22:27 Er was nog een probleem; ik verstond die man nauwelijks. Wat een taaltje... :pillepalle:
Excuseer ? Ik ben van Roeselare, en "meestal" begrijpbaar toch... :whip:
Maar jij doet dan ook je best om goed te praten. Die man niet. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply