MDC 218

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
User avatar
't spook
Posts: 237
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook » 04 Apr 2019 19:01

Koeno wrote:
04 Apr 2019 14:12
En at ge ne minuut rapper getypt, 't was terug 13..... :shock:
eigenlijk...
wa ligt e rtussen 14 en 12?

:w00t:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 237
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook » 04 Apr 2019 19:21

OzzePaa wrote:
03 Apr 2019 11:08
Ziet er zéér potent uit :thumbsup: :Pyndn: 8-)
is het ook
redelijk indrukwekkend gerief
mijnen beste maat en piloot van vorig jaar had net met een M1 een "testritteke" gedaan op het industrieterrein toen ik wat nu het groene ding is daar afkapte in zijn loods
ikke weg
net thuis toen ik telefoon kreeg

de adrenaline liep uit mijn Samsungske :pillepalle:
ik wist al direct dat hij met den Toy gaan spelen was :whistling:
toen hij eindelijk uit zijn woorden geraakte wist hij te zeggen dat die M1 voor woessies was en hij nog nooit met zo iets bruut gereden had dan met mijne Landcruiser
Hij heeft vroeger nochthans met Pajero V6 (toen DE machine) woestijraces gereden en is dus wel wat gewoon

ik moet zeggen dat ne 4.2 6 cilinder die standaard net boven de 200PK zit in die versie er met een competitieturbo (2.5 kilo druk) en een herwerkte dieselpomp een hele cavalerie laat galloperen... werd ergens rond de 350PK geschat, reed toen ik hem zag in de BAJA DEUTSCHLAND met bowler V8s en Bulldogs met Jaguar V8 koers voor het podium...

veel te straf voor mij
en veel te fragiel ook met zoveel turbodruk
net wat ik NIET wil

dus turbodruk een kilo lager gezet, nog lager kon niet want anders moest de mazoutpomp er ook uit

maar kijk, zelfs met (maar) 1.5 kilo turbodruk is het ding nog steeds even bruut en reageert hij als een overvierkante viercilinder op elke dot gas... heel speciaal voor een normaal gezien lome zescilinder
pomp en turbo hebben hier hun deel in net als de verhoudingen van de differentiëlen in voor en achteras
die diffs komen uit een oude heavy duty Landcruiser zoals ik er ook eentje rijden heb

om dat te doen is de vooras in 2 geslepen en is de light duty voordiff er vantussen geslepen en een zware, dikkere klok tussen gelast... achteraan zit er standaard een heavy duty die nu dezelfde verhoudingen als de voorste kreeg

topsnelheid ligt dus niet zo hoog maat gezien mijn banden maar 160 km/u aankunnen is dat geen probleem

koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
:? KMK :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 1122
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa » 16 Apr 2019 22:19

't spook wrote:
04 Apr 2019 19:21
...............
koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking 8-) :thumbsup: Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ... :dontknow: :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 1122
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa » 19 Apr 2019 20:36

Amaai :o Nog één dagske te gaan en die sjarels zijn nog steeds in koers :!: 8-)
Ons Spook heeft helaas blijkbaar (noodzakelijkerwijs :?: ) tijdens een paar "stages" wat veel kilometers over de Nationals moeten rijden en staat daardoor met 109u straftijd op de 33ste plek bij de otto's . Zijn kompanen in de Landrover verzamelden slechts 7u straftijd en prijken op de 26ste plaats ...
Hun betrachting de rally uit te rijden gaat hiermee hopelijk bewaarheid worden. Goe gedaan zouwk zegge :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
't spook
Posts: 237
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook » 21 Apr 2019 21:23

OzzePaa wrote:
16 Apr 2019 22:19
't spook wrote:
04 Apr 2019 19:21
...............
koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking 8-) :thumbsup: Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ... :dontknow: :?

klopt
zandstorm
laatste waypoint in de duinen dus verstand gebruikt en langs de baan
klassement was na pech dag 1 toch om zeep
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 237
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook » 21 Apr 2019 21:31

we zijn er idd geraakt
doodgelukkig zijde dan 8-)

dag 1 panhardstang bevestiging af
120km met as aan chassis gestrapt met dikke riemen
ni om te lachen
alles uitgereden maar buiten tijd dus berg straftijd en kans op top 20 om zeep :?

dan is via baan om laatste waypoint heen want lag in duinen en zandstorm plus de zon was al onder aan t gaan
gevaarlijk dus ni vvor ons

volgende dag copiloot licht uit in zandstorm
van middagpunt binnengereden
jammer maar menselijke factor

maar altijd blijven rijden

wat is er kapot gegaan :?:

spanrol distributie... maar blok ni... mirakel, distri was nieuw trouwens :shock:
glas rechter buitenspiegel weg :roll:
ampoeleke rechter achterlicht stuk :dontknow:
alternator gegrippeerd door zand :whistling:
stuurstang geplooid :w00t:
trekstang vooras rechts geplooid :roll:

enfin, nix meldenswaardig dus
zal is verhaalke schrijven azzek op mijn effen ben... dassal apeuprai november 2056 zijn :stupid:

veel geleerd
volgende keer beter
:rayof:
:? KMK :roll:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests