den Discovery is bijna in orde
de mijnen ook

we rijden dit jaar dus met 2 autos
Gregg met Cedric in den DesertDisco
da groen zwart spel van vorig jaar met nu bowler TD5 en boite en 2 keer de power van toen
Ik rij met Piejer in nen ouwen Toyota die ik op de kop getikt heb en die we de Sandcruiser gedoopt hebben


foto is van toen ik die eerst zag in november 2017 toen we in BAJA DEUTSCHLAND aan het testen waren met onzen Disco
kwijl...
maar zo'n dingen zijn veel te duur dus veel gepikt met mijn ogen en wa foto's gemaakt
ze maken die autos in nederland
ge zet daar nen originelen af en voor ocharme 50.000eurokes ex BTW maken ze der zo eneke van

deze is de oudste van den hoop
was den allereerste die ze daar ooit gemaakt hebben
linkske voor de techneuten en curieuseneuzemosterpotten

http://offroadrallydevelopment.nl/rally ... -cruisers/
toen we terugkwamen van de MDC stond da spel te koop

... voor de prijs die Gregg moest betalen voor nieuw blok en boite in den Disco


was redelijk rap beslist
HDJ80
4.2 24 klepper
dikke competitieturbo
FIA conform
met rallykeuring
kwam goeie 300 paardjes uit maar was wa werk aan
motorkap, voor en achtervleugels kevlar
chassis achter aangepast om coilover veren te steken met 16 inch veerweg

vooraan zitten kings springs met 14 inch veerweg en triple bypass

das pesies ne KTM op oneffen terrein

het ding heeft ettelijke dakars gereden en is 123587496 keer aangepast en vebeterd
elektriciteit was een ramp


maar Piejer kan daar wel raad mee

work in progress


radiator werd terug vooraan geplaatst, in de woestijn ziet nen alternator wreed af en als die de helen dag 2 fans moet aandrijven is dat om problemen vragen...
plus wij zijn van het KIS principe

boit was eentje met rechte vertanding
oerstevig maar om doof van te worden
om een uurke te koersen ok maar ni om 8 uur per dag mee door de woestijn te koersen
dus vervangen door standaard

blok zit 20 cm naar achter om na zweefvlucht ni op de neus te landen dus kan de achterste cardan nu met de voorste gewisseld worden, moete we maar eentje meehebben

probleem was lengte piloot
breedte ook eigenlijk


stoel vinden waar ik in pas ni simpel
toch gevonden
dan zette die derin en paste ni onder t rolkot

een FIA conforme kooi stukslijpen is wa zot dus hebben we ons zwaartepunt wreed verbeterd

vloer deruit en heel de nest 10 cm laten zakken

Piejer zit nog me moeite boven stuur uit

enfin
dan nog wa prullen
compressoren om na de duinen banden weer op te pompen
velgskes bestellen want met 2 reserves komta ni goe
GPS en trackingtoestanden installeren
airscoop in dak
met siliconespuit alle spleetjes en gaten dichten
plaats maken voor jerrycans, gerief, zandplaten, reserveonderdelen...
ah, den turbodruk ook wa verlaagd
stond op 2.5

nu 1.5
en da spel draait nog nen doughnut op asfalt uit stilstand

enfin, power to the people
we hebben hem een beetje groen gespoten ook, zoals den Disco



just nog zwarte velgskes zou veel mooier staan

enfin, komt stillekes in orde

we hebben geen presentatie gedaan wegens ni veel tijd en 2 autos klaar te stomen
maar er is een "after" party
de autos zullen er zijn
wij ook
en niet onbelangrijk, van wat we verdienen aan ingang, een sandwich of burgerke gaat 20% naar MAW, idem voor sponsorgelden
we zijn ondertussen een VZW en gezien we onze kinderdromen kunnen verwezenlijken willen we ons steentje bijdragen om kinderen die minder geluk hebben gehad ook hun droom te gunnen...

MAW logo zal ook op beide wagens duidelijk zichtbaar zijn
die kinderen rijden dus een beetje mee door de woestijn