Motorrem

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
petervdc
Posts: 3045
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motorrem

Post by petervdc » 06 Aug 2018 13:28

ik vind dat mijn 1190 minder motorrem heeft dan mijn 990.
Nog altijd 2 cylinders toch ?
Ietsje meer pk, dat wel...
Keep going

User avatar
't spook
Posts: 105
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Motorrem

Post by 't spook » 06 Aug 2018 16:44

1190 heeft zelfs slipperclutch om de te sterke motorrem in te tomen...

maar ik had ook den indruk dat de 950 sterker afremde dan de 1190 bij gas toe...

streench... :?
:? KMK :roll:

den Bullet
Posts: 682
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorrem

Post by den Bullet » 06 Aug 2018 18:01

't spook wrote:
06 Aug 2018 16:44
1190 heeft zelfs slipperclutch om de te sterke motorrem in te tomen...

maar ik had ook den indruk dat de 950 sterker afremde dan de 1190 bij gas toe...

streench... :?
Andere gearing?

User avatar
't spook
Posts: 105
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Motorrem

Post by 't spook » 06 Aug 2018 18:22

waarschijnlijk wel
is langer gegeard wegens power op overschot and then some :ugeek:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1637
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorrem

Post by Wipr » 07 Aug 2018 01:47

Stefke wrote:
05 Aug 2018 22:43
't spook wrote:
05 Aug 2018 19:01

Stefke hier doet of hij weet van niets
tuttut, ik doe niet of ik van niks weet. Ik snapte Wipr zijnen uitleg niet, meer niet. Ik schakel ongeveer altijd terug VOOR de bocht en probeer zo de motor te vertragen zonder eigenlijk echt de remmen te moeten aanspreken. Op die manier hangt mijne moto ook al goed aan de gas om de bocht in te gaan om dan ergens halverwege de gas erop te zetten en de bocht te kunnen uitaccelereren. En heel soms moet ik eens IN de bocht terugschakelen omdat ik zie dat hij toch wat scherper gaat worden dan ingeschat.
Dus voor mij vraagt dat geen andere rijstijl, ik heb ook geen gearindicator nodig en eigenlijk ook geen toerenteller.... Als de moto maar in de juiste versnelling staat en goed aan de gas hangt is het ok voor mij... En dan nog liever eentje te laag dan een versnelling te hoog... :dontknow:
Astemblift :thumbsup:

Ik heb nooit een cursus "goed motorrijden" gevolgd. Niet bewust, simpelweg nooit gedaan zoals zoveel dingen die ik doe of deed en er niets voor gevolgd had. Enfin, dus omdat nooit iemand me gezegd heeft hoe "beter" motorrijden in zijn werk gaat heb ik het doorheen de jaren proefondervindelijk geleerd met letterlijk vallen en opstaan. Gekend en geschiedenis. Meteen ook de reden dat ik het niet goed kon verwoorden maar ik ben content dat ik toch enigzins iets doe wat de anciens/betere motard hanteert.

En dan kom ik op het gegeven "remmen op de motor". Deze boxer heeft me dat eigenlijk doen inzien en me er attent op gemaakt.
Idd een mono remt ook goed af op de motor maar je hebt mono cilinders en je hebt mono cilinders. Als ik terugdenk aan dat prul van een Honda Vigor/SLR/FMX 650 dan was er van remmen op de motor niet veel aan. Wellicht door de atypische compressie voor een mono. (verbeter me als 't fout is)
De Duke, zowel de 390 als de 690 hadden dat feller en hoe gek ook maar deze laatste had het minder dan de 390. Balansassen de oorzaak? Geen idee maar dat gevoel was er wel.

Als "Traktor" ooit synoniem stond voor "nothing holding me back", en wat weet ik nog allemaal.....zo een boxermoteur doet het wel goe. Bekan een elektromotor :mrgreen:

petervdc
Posts: 3045
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motorrem

Post by petervdc » 09 Aug 2018 13:22

Wipr wrote:
07 Aug 2018 01:47
Meteen ook de reden dat ik het niet goed kon verwoorden
:shock: :shock: :shock:
Keep going

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest