Honda CRF450l

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda CRF450l

Post by Wipr » 25 Aug 2018 00:36

Een nieuwe Honda die vele wereldreizigers wel zal aanspreken denk k. Het vermogen dat op enkele Nederlandstalige websites wordt aangegeven, met name een 25pk lijkt me toch heel weinig voor deze Honda. Onderstaande website, u allen wel gekend schat eerder meer dan 40pk.. Integenstelling tot de crf250l zou deze 450 wel min of meer hetzelfde frame en veercomponenten mee krijgen als de rasechte Crf 450

De Nederlandse websites claimen pas onderhoud na 32000km en op onderstaande website lijkt hij de behandeling te moeten krijgen een crosser waardig.

Enfin, we’ll see maar leuk speelgoed

http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/

User avatar
Muug
Posts: 6898
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda CRF450l

Post by Muug » 25 Aug 2018 09:43

alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda CRF450l

Post by Wipr » 25 Aug 2018 23:19

Muug wrote:
25 Aug 2018 09:43
alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.
Lijkt me echt onwaarschijnlijk dat dit Honda blok quasi dezelfde waarden ad dag gaat leggen dan bijv de Himalayan :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 3908
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Honda CRF450l

Post by zappa » 25 Aug 2018 23:29

zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2071
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Honda CRF450l

Post by duibhce Kaelann » 28 Aug 2018 10:13

zappa wrote:
25 Aug 2018 23:29
zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
De 25pk is vermoed ik gewoon een geristricteerde versie die gemakkelijk weer op vol vermogen te zetten zou moeten zijn.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 6898
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda CRF450l

Post by Muug » 29 Aug 2018 08:33

duibhce Kaelann wrote:
28 Aug 2018 10:13
zappa wrote:
25 Aug 2018 23:29
zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?

Wipr
Posts: 1709
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda CRF450l

Post by Wipr » 30 Aug 2018 22:40

Deze 450L zou toch tal van aanpassingen hebben die de R/X niet heeft. Een voorbeeldje: de nieuwe 450L zou 3 zuigerveer ringen hebben ipv 2 enz. Om de 32.000 km onderhoud?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2071
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Honda CRF450l

Post by duibhce Kaelann » 31 Aug 2018 18:22

Muug wrote:
29 Aug 2018 08:33
Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?
De 450 is een heel ander beest. Met een 250L zou ik ook zo vertrekken.
Volgens Honda US onderhoud op de 450: 600 mijl olie, filter en luchtfilter wissel. 1800 mijl tussen checks van de klepspeling.
De 250L krijgt om de 8000 mijl oliewissel voorgeschreven.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Koeno
Posts: 1408
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Honda CRF450l

Post by Koeno » 28 Sep 2018 12:12

https://www.honda.nl/motorcycles/range/ ... rview.html
Volgens het oorspronkelijke ontwerp van de CRF450L moet het lucht-/oliefilter elke 1000 km worden vervangen, en is groot onderhoud slechts om de 32.000 km vereist.

Koppel versus kracht
Als je niet op een motorcrosscircuit rijdt, kan er kostbare energie verloren gaan door een te hoog piekvermogen. Op de weg gaat het erom dat koppel wordt omgezet in aandrijving, en de CRF450L zorgt voor een krachtig, vloeiend koppel van 32Nm, uitgebalanceerd met een vermogen van 18kW, om het leven van de bestuurder eenvoudiger te maken, in plaats van moeilijker.

Toch raar, want een CBR 125r uit 2009 haalt al 10kw uit 125cc 1 cilinder met een onderhoudinterval van 6000km
lijkt mij een gigantisch gemiste kans nee?
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2071
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Honda CRF450l

Post by duibhce Kaelann » 28 Sep 2018 21:10

Volgens het oorspronkelijke ontwerp van de CRF450L moet het lucht-/oliefilter elke 1000 km worden vervangen, en is groot onderhoud slechts om de 32.000 km vereist.
Ziet ge iemand die op dat ding door Afrika of Azie trekt al om de 1000km olie, oliefilter en luchtfilter vervangen? da's om de 4 dagen. Of elke dag als ge op de saaiere stukken van de transsib zit :shock: :pillepalle:
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests