Honda CRF450l

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
Wipr
Posts: 1659
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda CRF450l

Post by Wipr » 25 Aug 2018 00:36

Een nieuwe Honda die vele wereldreizigers wel zal aanspreken denk k. Het vermogen dat op enkele Nederlandstalige websites wordt aangegeven, met name een 25pk lijkt me toch heel weinig voor deze Honda. Onderstaande website, u allen wel gekend schat eerder meer dan 40pk.. Integenstelling tot de crf250l zou deze 450 wel min of meer hetzelfde frame en veercomponenten mee krijgen als de rasechte Crf 450

De Nederlandse websites claimen pas onderhoud na 32000km en op onderstaande website lijkt hij de behandeling te moeten krijgen een crosser waardig.

Enfin, we’ll see maar leuk speelgoed

http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/

User avatar
Muug
Posts: 6754
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda CRF450l

Post by Muug » 25 Aug 2018 09:43

alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.

Wipr
Posts: 1659
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda CRF450l

Post by Wipr » 25 Aug 2018 23:19

Muug wrote:
25 Aug 2018 09:43
alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.
Lijkt me echt onwaarschijnlijk dat dit Honda blok quasi dezelfde waarden ad dag gaat leggen dan bijv de Himalayan :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 3861
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Honda CRF450l

Post by zappa » 25 Aug 2018 23:29

zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2052
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Honda CRF450l

Post by duibhce Kaelann » 28 Aug 2018 10:13

zappa wrote:
25 Aug 2018 23:29
zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
De 25pk is vermoed ik gewoon een geristricteerde versie die gemakkelijk weer op vol vermogen te zetten zou moeten zijn.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 6754
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Honda CRF450l

Post by Muug » 29 Aug 2018 08:33

duibhce Kaelann wrote:
28 Aug 2018 10:13
zappa wrote:
25 Aug 2018 23:29
zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?

Wipr
Posts: 1659
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Honda CRF450l

Post by Wipr » 30 Aug 2018 22:40

Deze 450L zou toch tal van aanpassingen hebben die de R/X niet heeft. Een voorbeeldje: de nieuwe 450L zou 3 zuigerveer ringen hebben ipv 2 enz. Om de 32.000 km onderhoud?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2052
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Honda CRF450l

Post by duibhce Kaelann » 31 Aug 2018 18:22

Muug wrote:
29 Aug 2018 08:33
Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?
De 450 is een heel ander beest. Met een 250L zou ik ook zo vertrekken.
Volgens Honda US onderhoud op de 450: 600 mijl olie, filter en luchtfilter wissel. 1800 mijl tussen checks van de klepspeling.
De 250L krijgt om de 8000 mijl oliewissel voorgeschreven.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests