Banden, 't blijft iet vies

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Davy78
Posts: 638
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Davy78 » 11 Oct 2018 08:34

pingu wrote:
10 Oct 2018 20:55
Op de Tiger 800 ook Tourance Next gehad, weinig van te klagen
Een slechte band zal het zeker niet zijn (bestaat dat nog?), maar momenteel geeft de nieuwe tiger nog niet het vertrouwen dat ik op de oude had. Kan gewoon zijn door het feit dat die achterband vierkant staat ... (dat is wat ik hoop)

Als het dat niet is kan het ook nog de afstelling van de vering zijn. De vering op de oude tiger werkte eigenlijk best goed. Wat op zich wel raar is, want de vering van die tigers had niet de beste reputatie. Ik heb zo het vermoeden dat de vering op mijn vorige gewoon deftig onder handen was genomen ...

User avatar
Raketman
Posts: 755
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Raketman » 11 Oct 2018 19:50

Ja, slechte banden bestaan zeker nog. Meestal dingen die ze af-fabriek monteren...
Hier altijd Pirelli-fan geweest. XJR, FJR, KTM en nu op Honda ook. Madam hare Fun zitten ook Pirelli's op (Scorpion Trails :mrgreen: ) en dat zijn in alle omstandigheden al geweldig goeie banden gebleken. Op de Z1000 zitten Sport Demons, ook content van.
Nil volentibus arduum

Stefke
Posts: 1442
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Stefke » 11 Oct 2018 20:12

Blackbert wrote:
10 Oct 2018 14:41
Wat ik nooit meer wil: TKC80. Ziet er stoer uit, maar is bang van alles wat nat is.
Dat is toch een tof bandje? Zelf op droge baan driften en in de regen ging die alle richtingen uit behalve de goeie... :twisted: Veel strepen mee getrokken en niet alleen zwarte... :ricky: :mrgreen:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

pingu
Posts: 313
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by pingu » 11 Oct 2018 21:21

Raketman wrote:
11 Oct 2018 19:50
Madam hare Fun zitten ook Pirelli's op (Scorpion Trails :mrgreen: ) en dat zijn in alle omstandigheden al geweldig goeie banden gebleken.
Zijn dat toevallig Scorpion Trail 2s? Daar hoor je idd goeie dingen van. Maar mijn bandenboer wilde daar zo goed als evenveel voor als voor een setje Road 5 :shock: . Tja, keuze vlug gemaakt dan...

pingu
Posts: 313
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by pingu » 11 Oct 2018 21:25

Davy78 wrote:
11 Oct 2018 08:34
Als het dat niet is kan het ook nog de afstelling van de vering zijn. De vering op de oude tiger werkte eigenlijk best goed. Wat op zich wel raar is, want de vering van die tigers had niet de beste reputatie. Ik heb zo het vermoeden dat de vering op mijn vorige gewoon deftig onder handen was genomen ...
Moet zijn, want die 'Roadies' hadden echt rommel tussen wiel en chassis. De XCs hebben geloof ik spul van WP tegenwoordig. Voor de XRs is het probleem vering opgelost met nekeer tot in Sint Truiden te rijden. Een 1000,- € meenemen en bij TRP Racing afgeven. Ik herkende mijn Tiger niet meer achteraf...

Blackbert
Posts: 2206
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Blackbert » 12 Oct 2018 07:37

Stefke wrote:
11 Oct 2018 20:12
Blackbert wrote:
10 Oct 2018 14:41
Wat ik nooit meer wil: TKC80. Ziet er stoer uit, maar is bang van alles wat nat is.
Dat is toch een tof bandje? Zelf op droge baan driften en in de regen ging die alle richtingen uit behalve de goeie... :twisted: Veel strepen mee getrokken en niet alleen zwarte... :ricky: :mrgreen:
Zo kan je 't ook bekijken ja. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 6893
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Muug » 12 Oct 2018 12:56

De bandentests van Motoplus lees ik wel graag. Ze zijn extreem uitgebreid en erg nuttig.

User avatar
Davy78
Posts: 638
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by Davy78 » 13 Oct 2018 16:22

Sinds daarnet zijn de tourances er af en liggen er terug michelins op (road 5 trail). Zo een verschil in rijgedrag, de eerste 100 meters hebben mijn hersenen effe terug moeten calibreren ... maar het vertrouwen dat ik miste lijkt wel voor een groot deel terug. Misschien ben ik gewoon een beetje een prinses-op-de-erwt wat betreft banden. Ik heb de voorbije jaren dan ook met niks anders gereden dan michelins.

En nu effe kijken in de agenda wanneer ik nog es tot in de ardennen geraak om het boeltje es deftig aan de tand te voelen :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 1045
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by OzzePaa » 13 Oct 2018 20:35

Davy78 wrote:
13 Oct 2018 16:22
.........
En nu effe kijken in de agenda wanneer ik nog es tot in de ardennen geraak om het boeltje es deftig aan de tand te voelen :grin:
Wel, de zwarte rondsels onder Gertruud hebben daar vandaag het beste van zichzelf mogen geven ;)
Na setjes TKC80 en '70, een stapeltje Heidi Scouts, Mitas E09, Anakee Wild en Shinko 804/805 zit er nu een Scorpion Rally STR op. Vond er eigenlijk geen enkele echt slecht ... de TKC80 traditioneel wat meer aandacht alst nat is en de Heidis wat hard op de schouders. TKC70 te rap weg en wat lawijt. Idem voor de Anakee Wilds : niet te harden gefluit met 70+km/u maar wel veel vertrouwen. De Pirelli bevalt het best op asfalt, maar de Shinkos absoluut beste prijs/performance score. De FJR staat na een torentje PR's met elk nummer nu al een setje op 5 op Pirelli Angel GT's ... en dat gaat zo blijven vermoed ik zo. :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3059
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Banden, 't blijft iet vies

Post by petervdc » 15 Oct 2018 11:02

OzzePaa wrote:
13 Oct 2018 20:35
TKC70 te rap weg
???
Ik doe daar 20k mee... op mijn 1190
Of ik rij blijkbaar als een bompa, dat kan ook (no offence bompa !)
Keep going

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests