kon die echt ni laten staan...
kon die echt ni laten staan...
als de 950S de sloerie was en de 1190R de supersloerie...
dan emmek just de madam van't hoerekot gekocht
1190R na 5 jaar verkocht aan een endurorijder die er mee in de pyrenneekes hangt
1090R gekocht en na 500 meter terug verkocht wegens soort regenmodus 1190 blok
dan CB1000 op de kop getikt, na 10 km lekkende vering achter, geld terug gekregen
CB1300 gekocht voor de zomer
op 3 maanden 5000 km mee gereden
zalig machien maar weg zonder pijn in het hart
omdat ik wist dat de volgende klaarstond...
goede contacten met KTM invoerder leveren superdeal op op één van hun directie-testmoto's
me happy
da spel heeft ongeveer elke optie
kan er ook ni aan doen
travelpack ttz alle elektronische snufjes qua HHC MSR en kweeni wa nog allemaal da ne mens ni nodig heeft (op ne normale moto)
alhoewel die Quickshift + wel yammie is natuurlijk
bijkomende led schijnwerpers
verwarmde handvaten
alarm
riserkes onder 't stuur
paar oranje dekselkes op rem en koppelingreservoir
touratech zijkoffers
grote bagagedrager
heb er zelfs hun waterdichte KTM bagagerol bijgekregen ( zat nog een paar proper sokken in ook )
carterbescherming in alu
en nog ne nest anderen brol
enfin, veel fuller option kan hij denk ik ni zijn
dus in't vloms
nen brommer mè;
*kruuzkontrool
*geirindiketer
*eebie-yes plus vu de bochten oek
*traksjen kontrool
*hiloold kontrool
*bloetoet
*fletskrien dash
*tajerprecheurmoniter
*ietit grips
*reen modus
*striet modis
*sport modus
*ofroot modus
*kwikshifteur
*dijaarel
...
nen Oostenrijker in Waterloo
efkes getest op gravel
rechtstaan, heel makkelijk, voetseunen zitten er voor iets tussen (ook optie)
zitten, nog veel makkelijker, als hij dribbelt gewoon gas bij om te stabiliseren
ongelofelijk... maar op gravel remmen van 160 naar nul is moeilijker... met enkel achterrem zoals ik dat geleerd heb
als ge dan denkt... da spel heeft het meest geavanceerde ABS ter wereld en ge nijpt gewoon de voorrem toe staat ge verbazend rap stil...
die Quickshift... wist zelfs ni dat die erop zat...
ik vertrek in de buurt van Genappes en die snijdt precies vermogen af net voor ik schakel
QS stond aktief en als ge maar tegen 't schakelpedaalke komt gaat gas dus efkes toe maar gezien ik ontkoppelde deed da nogal vies...
stoppen, nadenken, in menu surfen... tiens.. Quickshift activated...
spel afgezet en idd schakelen als vanouds
maar vol doorsleuren en met gas vol open in de volgende versnelling shotten is toch een speciaal gevoel in't begin
terugschakelen ook trouwens
iets voor circuit want ge houdt bijna helemaal op met nadenken en dan wordt het gevaarlijk op de openbare weg natuurlijk
dash is verbazend duidelijk
menu ben ik gewoon van den 1190R behalve dat deze langer is
één ding is echt ni goe
ruimte onder zadel is bijna nul door electronica
en wat doen ze dan met het laatste stukske ruimte?
daar steken ze DIAGONAAL de etra stuurunit van travelpack (denk ik) in
resultaat... toolkit moet ge onderverdelen in 3 plastieken zakskes om het erin te peuteren
dus eerste werk, nieuw supporke maken en da spel daar gewoon recht tegen de zijkant in, kan de toolkit tenminste mee
jommo...
nagommenegank
dan emmek just de madam van't hoerekot gekocht
1190R na 5 jaar verkocht aan een endurorijder die er mee in de pyrenneekes hangt
1090R gekocht en na 500 meter terug verkocht wegens soort regenmodus 1190 blok
dan CB1000 op de kop getikt, na 10 km lekkende vering achter, geld terug gekregen
CB1300 gekocht voor de zomer
op 3 maanden 5000 km mee gereden
zalig machien maar weg zonder pijn in het hart
omdat ik wist dat de volgende klaarstond...
goede contacten met KTM invoerder leveren superdeal op op één van hun directie-testmoto's
me happy
da spel heeft ongeveer elke optie
kan er ook ni aan doen
travelpack ttz alle elektronische snufjes qua HHC MSR en kweeni wa nog allemaal da ne mens ni nodig heeft (op ne normale moto)
alhoewel die Quickshift + wel yammie is natuurlijk
bijkomende led schijnwerpers
verwarmde handvaten
alarm
riserkes onder 't stuur
paar oranje dekselkes op rem en koppelingreservoir
touratech zijkoffers
grote bagagedrager
heb er zelfs hun waterdichte KTM bagagerol bijgekregen ( zat nog een paar proper sokken in ook )
carterbescherming in alu
en nog ne nest anderen brol
enfin, veel fuller option kan hij denk ik ni zijn
dus in't vloms
nen brommer mè;
*kruuzkontrool
*geirindiketer
*eebie-yes plus vu de bochten oek
*traksjen kontrool
*hiloold kontrool
*bloetoet
*fletskrien dash
*tajerprecheurmoniter
*ietit grips
*reen modus
*striet modis
*sport modus
*ofroot modus
*kwikshifteur
*dijaarel
...
nen Oostenrijker in Waterloo
efkes getest op gravel
rechtstaan, heel makkelijk, voetseunen zitten er voor iets tussen (ook optie)
zitten, nog veel makkelijker, als hij dribbelt gewoon gas bij om te stabiliseren
ongelofelijk... maar op gravel remmen van 160 naar nul is moeilijker... met enkel achterrem zoals ik dat geleerd heb
als ge dan denkt... da spel heeft het meest geavanceerde ABS ter wereld en ge nijpt gewoon de voorrem toe staat ge verbazend rap stil...
die Quickshift... wist zelfs ni dat die erop zat...
ik vertrek in de buurt van Genappes en die snijdt precies vermogen af net voor ik schakel
QS stond aktief en als ge maar tegen 't schakelpedaalke komt gaat gas dus efkes toe maar gezien ik ontkoppelde deed da nogal vies...
stoppen, nadenken, in menu surfen... tiens.. Quickshift activated...
spel afgezet en idd schakelen als vanouds
maar vol doorsleuren en met gas vol open in de volgende versnelling shotten is toch een speciaal gevoel in't begin
terugschakelen ook trouwens
iets voor circuit want ge houdt bijna helemaal op met nadenken en dan wordt het gevaarlijk op de openbare weg natuurlijk
dash is verbazend duidelijk
menu ben ik gewoon van den 1190R behalve dat deze langer is
één ding is echt ni goe
ruimte onder zadel is bijna nul door electronica
en wat doen ze dan met het laatste stukske ruimte?
daar steken ze DIAGONAAL de etra stuurunit van travelpack (denk ik) in
resultaat... toolkit moet ge onderverdelen in 3 plastieken zakskes om het erin te peuteren
dus eerste werk, nieuw supporke maken en da spel daar gewoon recht tegen de zijkant in, kan de toolkit tenminste mee
jommo...
nagommenegank
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
Proficiat met de aankoop!!!
Tot het laatste moment getwijfeld tussen weer een KTM, de 1290S en de GSa. Uiteindelijk toch voor de GSa gekozen, was gewoon een goede deal en daarom de GSa gekocht maar had ik de KTM gekocht zou ik even blij geweest zijn (denk ik toch)....
Groetjes,
Jopet
Tot het laatste moment getwijfeld tussen weer een KTM, de 1290S en de GSa. Uiteindelijk toch voor de GSa gekozen, was gewoon een goede deal en daarom de GSa gekocht maar had ik de KTM gekocht zou ik even blij geweest zijn (denk ik toch)....
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: kon die echt ni laten staan...
Ja, supermachien.
Ik vind het alleen spijtig dat die smoel tegenwoordig echt lelijk geworden is. Vroeger was het gewoon... gewoon.
Maar net zoals bij Muug zijn Duc: die smoel zie je toch niet wanneer je erop zit.
Ik vind het alleen spijtig dat die smoel tegenwoordig echt lelijk geworden is. Vroeger was het gewoon... gewoon.
Maar net zoals bij Muug zijn Duc: die smoel zie je toch niet wanneer je erop zit.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: kon die echt ni laten staan...
ne moto en een vrouw hebben soms meer gemeen dan je zou denken
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
Als 't is gelijk met een echte vrouw, dan zit ge veel meer op de smoel te kijken dan dat ge er op zit....
Re: kon die echt ni laten staan...
Nice one...
En nu nergens meer roepen dat al die elektronica niet vandoen is he...
Aangezien ge hier nu diegene zijt met de zotste computer waar toevallig ne motor aan hangt, moet ge duidelijk voorstander worden van "the dark side".
Nieje effekes serijees na, gralijk schoein masjientje. Veel leute dermee
En nu nergens meer roepen dat al die elektronica niet vandoen is he...
Aangezien ge hier nu diegene zijt met de zotste computer waar toevallig ne motor aan hangt, moet ge duidelijk voorstander worden van "the dark side".
Nieje effekes serijees na, gralijk schoein masjientje. Veel leute dermee
Re: kon die echt ni laten staan...
Koeno,
de SeeBee 1300 zonder ABS en TC was zalig
maar dat kon ne gewone mens dan ook controleren, die rustige 110 pk van de 4-cilinder
dees... als ge alles afzet begint er denk ik ne countdown te lopen en op NUL zijde morsdood
power is beestig
delivery ongelofelijk als ge de kraan opendraait
deze namiddag op "street" de gravelroads ronds Waterloo in
all systems working
vergeten dat daar nen offroadstand opstaat voor een reden
gewoon blijven zitten en kot open
160 voor ge 't weet
is ni normaal
misschien dat Kini en consoorten dat kunne beheersen maar den deze zeker ni
enfin, heb de ultieme reismoto (voor mij dan he) onder mijn gat voor nen hele goeie prijs en daar ga ik hopelijk jaaaaren van genieten
electronica
dark side
da spel zegt mij zelfs dat mijnen tellefon gaat...
de SeeBee 1300 zonder ABS en TC was zalig
maar dat kon ne gewone mens dan ook controleren, die rustige 110 pk van de 4-cilinder
dees... als ge alles afzet begint er denk ik ne countdown te lopen en op NUL zijde morsdood
power is beestig
delivery ongelofelijk als ge de kraan opendraait
deze namiddag op "street" de gravelroads ronds Waterloo in
all systems working
vergeten dat daar nen offroadstand opstaat voor een reden
gewoon blijven zitten en kot open
160 voor ge 't weet
is ni normaal
misschien dat Kini en consoorten dat kunne beheersen maar den deze zeker ni
enfin, heb de ultieme reismoto (voor mij dan he) onder mijn gat voor nen hele goeie prijs en daar ga ik hopelijk jaaaaren van genieten
electronica
dark side
da spel zegt mij zelfs dat mijnen tellefon gaat...
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
No stress, was flauw moppeke...
ik kan mij inbeelden dat zonder dat vangnet... het inderdaad een satanisch beest kan zijn (zeker offroad).
wat en hoe het ook mogen zijn:
ik vind het ne prachtige moto... maar ik denk dat voor mij eerder de 1090 geschikt is...
ben eerder het pussy gehalte en dus niet weggelegd voor die vermogens (met of zonder vangnet).
Veel plzier dermee. daar gaatet uiteindelijk om...
ik kan mij inbeelden dat zonder dat vangnet... het inderdaad een satanisch beest kan zijn (zeker offroad).
wat en hoe het ook mogen zijn:
ik vind het ne prachtige moto... maar ik denk dat voor mij eerder de 1090 geschikt is...
ben eerder het pussy gehalte en dus niet weggelegd voor die vermogens (met of zonder vangnet).
Veel plzier dermee. daar gaatet uiteindelijk om...
Re: kon die echt ni laten staan...
Nen hele knappe moto, echt. Wat mij betreft ook een prima zet met de koplamp unit.
Al die elektronica..... goh, als t erop staat, staat het erop he, dan zou k ook ni zagen maar als ik als niemendal bij de dealer zou komen en van een kale motor moest vertrekken zou ik enkel opteren voor de QS.
Maar gene goeie motor voor mij. Wipr&KTM1290 Duke/ adventurer of gelijk welk model waar ze die moteur in proppen => staat in de sterren geschreven => motor nr 4 richting t stort en ikke wellicht ook. Ben al jaren geen windbescherming meer gewoon en maar goed ook.
Enfin, chique dinges, zoveel is zeker! Nu binnen jaaaren zijwieltjes er op en ge kunt ermee blijven rijden. De aftermarket “ zelfrijdende elektronica” is op komst en slechts een kleine aanpassing op de reeds aanwezige elektronica.
Al die elektronica..... goh, als t erop staat, staat het erop he, dan zou k ook ni zagen maar als ik als niemendal bij de dealer zou komen en van een kale motor moest vertrekken zou ik enkel opteren voor de QS.
Maar gene goeie motor voor mij. Wipr&KTM1290 Duke/ adventurer of gelijk welk model waar ze die moteur in proppen => staat in de sterren geschreven => motor nr 4 richting t stort en ikke wellicht ook. Ben al jaren geen windbescherming meer gewoon en maar goed ook.
Enfin, chique dinges, zoveel is zeker! Nu binnen jaaaren zijwieltjes er op en ge kunt ermee blijven rijden. De aftermarket “ zelfrijdende elektronica” is op komst en slechts een kleine aanpassing op de reeds aanwezige elektronica.
Re: kon die echt ni laten staan...
Amaai de garagewissels gaan hier pesies nogal ne gaank En ik dacht nogwel dat prille lente de moment was waarop ge "ik-wil-ne-nieve-moto"- kriebels behoort te krijgen
On the other hand ... tegen de winter aan willen de prijskaartjes wel eens wat vriendelijker zijn zekers
Gratuliere mit dem Bomber aus Mattighofen, Sussen
Love or hate the KISKA design zeggen ze wellis, maar den deze is - zelfs met de ongewone koplamp - toch ook wel mijne meug
... helaas zit er geen cardan in de optielijst Afgezien daarvan : een alleskunner die het ook echt allemaal kan ook.
Uit eerste hand hoorde ik laatst nog dat vorige jaargangen je rechteronderbeen nogal gaar braadden, maar dat is blijkbaar geen issue meer.
Hopelijk blijft wel den overvloedige electronica zonder perikelen (kan de tankdop bv. open met sleutel?) en kun je'm ook starten als de batterij van de fopsleutel plat is
On the other hand ... tegen de winter aan willen de prijskaartjes wel eens wat vriendelijker zijn zekers
Gratuliere mit dem Bomber aus Mattighofen, Sussen
Love or hate the KISKA design zeggen ze wellis, maar den deze is - zelfs met de ongewone koplamp - toch ook wel mijne meug
... helaas zit er geen cardan in de optielijst Afgezien daarvan : een alleskunner die het ook echt allemaal kan ook.
Uit eerste hand hoorde ik laatst nog dat vorige jaargangen je rechteronderbeen nogal gaar braadden, maar dat is blijkbaar geen issue meer.
Hopelijk blijft wel den overvloedige electronica zonder perikelen (kan de tankdop bv. open met sleutel?) en kun je'm ook starten als de batterij van de fopsleutel plat is
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: kon die echt ni laten staan...
Ik vrees het zelfs niet, ik ben het zeker dat ik hier het grootste gat in mijn hand heb (in beide handen zelfs), een nieuwe BMW GSa en een nieuwe Opel Insignia GSI dit jaar, plus in de garage nog een Kymco 500 scooter, een Peugeot 508 van 2014 en een Ford C-Max van 2005.... en ik ben de enige in het gezin met een rijbewijs (voorlopig), de C-Max is wel voor de dochters om mee te leren rijden (hand geschakeld). Maar mijn vrouw mag niet klagen, ze heeft dit jaar van mij een nieuwe elektrische fiets gekregen
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: kon die echt ni laten staan...
proficiat met uwen ondalozen oranjen.
Dat normaal rood dat nu door mijn aderkes stroomt zal wel anzich de beste keuze geweest zijn voor een trien als ik, maar toch oranje doet nog steeds mijn hartje sneller slaan.
Dat normaal rood dat nu door mijn aderkes stroomt zal wel anzich de beste keuze geweest zijn voor een trien als ik, maar toch oranje doet nog steeds mijn hartje sneller slaan.
sig nature
Re: kon die echt ni laten staan...
en als ge op dat 'test'knoppeke van den diff duwt, kunt ge dan alle elektronica in 1 keer afzetten
Proficiat !
Proficiat !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: kon die echt ni laten staan...
ge hebt nu ne moto die slimmer is als gij..... ( was ook ni moeilijk .... )
mijne GSA heeft geen toolkit....maar is ook ( een beetje) slimmer als ik
mijne GSA heeft geen toolkit....maar is ook ( een beetje) slimmer als ik
Re: kon die echt ni laten staan...
Proficiat met uw nief machien, veel plezier ermee.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: kon die echt ni laten staan...
da's gewoon nen 1190 met wat meer "oumpf" en een fancier dashboard...
ik kijk nog altijd wat jaloers als ik nen 1190R zie staan...
alhoewel ik ondertussen de 1290 beter begin te verstaan
voelde wat "zacht" aan, ge voelde gewoon dat de elektronica te veel en te snel ingreep
en dat stond mij echt ni aan
ook quickshift vond ik ni zo goed
oplossing echter gevonden
ge zet da spel in sport en ge laat dat gewoon in sport staan
quickshift is crisp
gas geven is zoals op de eerste 950's
direct, brutaal
maar ge weet tenminste wat er gaat gebeuren als ge aan 't gas draait
dat weet ge dus niet in alle andere rijmodi
ABS en MTC grijpen later in en minder doortastend
ipv duidelijk inhouden gaat uw voorwiel wat zweven als ge wat enthousiast gas geeft
net zoals op de 950
ikke nu dus gelukkige motard
ook tof, GPS via bluetooth in dash
bolleke pijl
zaaaalig
precies moderne versie van oud papieren roadbook waar ik zo van hield
geen extra steuneke voor GPS, geen extra kabelke, gene zever
en uwe GSM laadt op tijdens het rijden
azdanitovves
net zoals op de 1190 kunt ge uw shifhtlight instellen op het toerental dat ge wilt
is net iets minder opvallend dan op de 1190 ook
ook "smart" is dat de lijn van de toerenteller gaandeweg van wit naar rood verkleurt
ik heb de laatste jaren nooit zoveel met de moto gereden dan met den deze
zalig machien
KMK