Waals Brabant, forgotten roads toerke

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Deze topic heeft bizar veel views. :o

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Muug wrote: 08 Jan 2021 11:50 Hier alleszins het pdfke.
Wie goesting heeft om het te digitaliseren kan hiermee aan de slag. :thumbsup:
Goesting: present
Tijd: vanavond
Hoeveel tijd nodig: ben niet zeker dat dat op een avond af geraakt
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

F M wrote: 08 Jan 2021 14:24
Muug wrote: 08 Jan 2021 11:50 Hier alleszins het pdfke.
Wie goesting heeft om het te digitaliseren kan hiermee aan de slag. :thumbsup:
Goesting: present
Tijd: vanavond
Hoeveel tijd nodig: ben niet zeker dat dat op een avond af geraakt
Ik ben curieus welke aanpak ge toepast. Gisteren efkes geprobeerd in Basecamp, maar na tien minuten al opgegeven. Met die tussenafstanden.... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

Ik vrees voor die rit. Al na een paar km zijn er enkele wegen afgesloten met een C1. Rond Thoricourt heeft men lelijk huisgehouden in het landschap. Men heeft daar enkele snelwegen doorgetrokken, dus zijn er enkele kleine wegen verdwenen of gewoon doodlopend geworden. :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Hm. Waarom had ik dit scenario al in gedachten? :evil:
Omdat ik een ervaren Belg ben zeker? :whistling:
Wel, dan gaat een elektronische versie - een track - al zeker nodig zijn om het spoor niet bijster te geraken. :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 08 Jan 2021 11:50 Hier alleszins het pdfke.
Wie goesting heeft om het te digitaliseren kan hiermee aan de slag. :thumbsup:
Krijg nu wat :lol: ... Dat toerke komt vlak in de buurt van de "Chapelle Daix", een typisch bietenboerenwegske komende van Incourt boven de E411 tussen Tourinnes en Corroy-le-Grand, waar den FJR laatst aan bodemonderzoek is gaan doen :stars:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Als het zondag droog is en er is een track beschikbaar dan rij ik die rit :thumbsup:
Wie nog?

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Ik... 't is wel lang geleden dat ik gereden heb... zou weleens roestig kunnen zijn :p
hoe lang is het rijden?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 19:29 Ik... 't is wel lang geleden dat ik gereden heb... zou weleens roestig kunnen zijn :p
hoe lang is het rijden?
Ik ben ook roestig tegenwoordig :oops:
Het is ongeveer 200km, afgaande op de kms in de roadbook.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 08 Jan 2021 15:19 Ik vrees voor die rit. Al na een paar km zijn er enkele wegen afgesloten met een C1. Rond Thoricourt heeft men lelijk huisgehouden in het landschap. Men heeft daar enkele snelwegen doorgetrokken, dus zijn er enkele kleine wegen verdwenen of gewoon doodlopend geworden. :furious3:
Mwaahh ... valt nogal mee : eigenlijk nog perfect te volgen tot over de E411 in Tourinnes-Saint-Lambert. Op km 11,4 (daar was men toen waarschijnlijk van het kruispunt N243/N243A een rond punt aant maken) de draait Sus Antigoon daar 180° en gaat langs een toenmalige omleiding richting Incourt. Aldaar in de Rue Eugene Hallet is het spoor weer op te pakken ...
Last edited by OzzePaa on 08 Jan 2021 22:22, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Pfff, daar was wel wat werk aan...

Enkele bemerkingen: dit is een spoor. Er staan hier en daar wat wegen op die niet op de CityNavigator kaarten staan. Maar die er wel degelijk zijn, want zelfs de Streetviewauto is er door gereden. Maar de route die in Basecamp gemaakt is, werkt op sommige plaatsen niet.

Ik denk dat ze wel nog bijna intact te rijden is, behalve in Grez-Doiceau, waar ik ze wat heb moeten verleggen omdat er nu enkelrichting is in sommige straten. En natuurlijk de verkeerde richting :mrgreen:

De route komt verdorie door Leefdaal, waar ik in niet-corona-tijden zo goed als wekelijks in de sporthal vertoef. Sporthal waar je trouwens langs komt.

Nog in Leefdaal wordt onder de E40 een voetganger / fietspad genomen waar je met de motor eigenlijk niet door mag. Maar het Spook zegt daar specifiek dat het wel mag, dus dan mag het zeker ?

Het spoor start niet voor de deur van het Spook. Om die mens niet lastig te vallen start het spoor aan de kerk in Ghosttown.
Ze eindigt aan den Druugen Airing, waarvan Google Maps spijtig genoeg zegt: 'voorgoed gesloten' :(

Link om track down te loaden (als het lukt):
https://www.dropbox.com/s/7u8rz6hrautgr ... t.gpx?dl=0
Last edited by F M on 09 Jan 2021 16:49, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Frans, dat stemt 99,5% overeen met hetgeen ik hier in mekaar geknutseld had (met OSM kaarten) tot aan die vermelde omleiding ... je track komt daarna niet door die Rue Hallet in Incourt, maar voor de rest : eersteklas gedaan :thumbsup: :!:

EDIT : excuus, FM : zie net dat de track wel degelijk langs het eerste stukje van de Rue Hallet komt :lipsrsealed2: :thumbsup:
Last edited by OzzePaa on 08 Jan 2021 22:56, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Fm, ge zijt een kastart! :thumbsup: :rayof: Als gij al zegt dat het niet simpel is! :o
En, behalve Koeno, wie rijdt er nog mee? :ricky:
Vanzelfsprekend spreken we aan de kerk af.
Last edited by Muug on 08 Jan 2021 22:54, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Fm, die route start trouwens NIET aan de deur van het spook hoor. Geen idee waar je dat haalt. :dontknow: Maar dus wel aan de kerk, waar dat café is.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 08 Jan 2021 22:51 Fm, die route start trouwens NIET aan de deur van het spook hoor. Geen idee waar je dat haalt. :dontknow: Maar dus wel aan de kerk, waar dat café is.
Das just : ge moet maar 30m rijden en dan de Albert Fleurus in.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Muug wrote: 08 Jan 2021 22:51 Fm, die route start trouwens NIET aan de deur van het spook hoor. Geen idee waar je dat haalt. :dontknow: Maar dus wel aan de kerk, waar dat café is.
De route niet , maar mijn spoor wel (op ongeveer 50 meter na) :mrgreen:
Tenzij ik me ongelofelijk hard vergis.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Hm,
Aangezien deze track ongetwijfeld het wijde web op zal gaan, is het misschien toch beter om uw bestand toch aan de kerk te laten starten, zodat het spook de komende jaren niet téveel motards aan zijn deur ziet sukkelen om rechtsomkeer te maken. :mrgreen:
Geen kat behalve wij snapt anders waarom die track daar begint.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 08 Jan 2021 22:18 Mwaahh ... valt nogal mee : eigenlijk nog perfect te volgen tot over de E411 in Tourinnes-Saint-Lambert. Op km 11,4 (daar was men toen waarschijnlijk van het kruispunt N243/N243A een rond punt aant maken) de draait Sus Antigoon daar 180° en gaat langs een toenmalige omleiding richting Incourt. Aldaar in de Rue Eugene Hallet is het spoor weer op te pakken ...
maar ja waarom zou je dezelfde route willen rijden? regelmatig is gewoon uwe neus of gewoon "verloren" rijden is het tofste wat er is. :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Daarom :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Muug wrote: 09 Jan 2021 09:44 Hm,
Aangezien deze track ongetwijfeld het wijde web op zal gaan, is het misschien toch beter om uw bestand toch aan de kerk te laten starten, zodat het spook de komende jaren niet téveel motards aan zijn deur ziet sukkelen om rechtsomkeer te maken. :mrgreen:
Geen kat behalve wij snapt anders waarom die track daar begint.
Als die track het wereldwijdeweb opgaat, zal het dan toch door dit flrum zijn, want alleen hier staat de link.
Maar we willen natuurlijk het Spook geen ongemak bezorgen, dus kzal het begin eraf knijpen en een nieuwe link plaatsen.

Als ik er nog eens tijd voor vind, natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:

Edit: gevonden
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply