Waals Brabant, forgotten roads toerke

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Muug wrote: 10 Jan 2021 22:40 Koeno: toont eens wat meer mist foto's zeg. :!:
Ik zou wel willen... maar 3/4 van wat ik gefilmd heb ziet er zo uit :p

Image

Soms ook zo:
Image

Of zo:
Image


En een beetje zo:
Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Jullie hebben precies alleen maar rechtdoor gereden? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

F M wrote: 11 Jan 2021 09:26 Jullie hebben precies alleen maar rechtdoor gereden? :mrgreen:
We hebben de route die jij gemaakt hebt gevolgd he seg... :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Jan 2021 09:20
Muug wrote: 10 Jan 2021 22:40 Koeno: toont eens wat meer mist foto's zeg. :!:
Ik zou wel willen... maar 3/4 van wat ik gefilmd heb ziet er zo uit :p
Soms ook zo:
Of zo:
En een beetje zo:
:lol: :lol: :lol:
Ja dat is wat ik mij toch ook herinner. :mrgreen:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by TRooPER »

Muug wrote: 10 Jan 2021 22:49

In navolging van Tom heb ik de gpx gewoon op de smartphone geopend in Osmand en dan heb ik mij laten navigeren via mijn Sena. Wat veel aanwijzingen, maar doordat het zicht gedurende drie uur meestal maar 100m was, kwamen die wel van pas. :thumbsup: Ik had ook nog mijn Oregon 600 die de track toonde als hulplijn.
Osmand vertelt inderdaad wel veel, soms te veel.

'slightly right, slightly left'....
bij elke beetje bocht in een weg krijgt ge een instructie, soms wat vervelend. Maar dat is eigen aan osmand denk ik , want als ik mij niet vergis, wordt een track of route vectorieel bekeken (en niet op straatniveau ) en daarop volgen de instructies.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Maar volgens Jo (en Tom?) wordt dat opgelost met een nieuwe versie van Osmand ? Of is die nieuwe versie er zelfs al ?

@ Koeno: dan was het misschien wat moeilijker om een foto te trekken in een bocht, neem ik aan ? ;)
En je zei dat je de track in de Zumo omgezet hebt naar een route, en dat die ook perfect volgde wat je reed? Dat wil dan zeggen dat op de plaatsen waar er geen weg staat in de CN-kaart, de Zumo mooi een stukje track laat staan. Want in Basecamp zijn er een paar serieuze omleidingen waar er geen weg op de kaart staat. Dat kostte me heel wat tijd om de track daar aan te passen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 11 Jan 2021 11:17 Maar volgens Jo (en Tom?) wordt dat opgelost met een nieuwe versie van Osmand ? Of is die nieuwe versie er zelfs al ?

@ Koeno: dan was het misschien wat moeilijker om een foto te trekken in een bocht, neem ik aan ? ;)
En je zei dat je de track in de Zumo omgezet hebt naar een route, en dat die ook perfect volgde wat je reed? Dat wil dan zeggen dat op de plaatsen waar er geen weg staat in de CN-kaart, de Zumo mooi een stukje track laat staan. Want in Basecamp zijn er een paar serieuze omleidingen waar er geen weg op de kaart staat. Dat kostte me heel wat tijd om de track daar aan te passen.
Ik heb automatische updates van mij apps dus ik ben niet zeker maar ik had de laatste keer de indruk dat het beter was maar ik zet het getater en gepiep af van mijn navigatietoestellen dus eigenlijk, ik weet het niet. :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 11 Jan 2021 13:04 Ik heb automatische updates van mij apps dus ik ben niet zeker maar ik had de laatste keer de indruk dat het beter was maar ik zet het getater en gepiep af van mijn navigatietoestellen dus eigenlijk, ik weet het niet. :dontknow:
Het zou al moeten kunnen in de meest recente versie op Android. Via "Plan a route" > "open existing track" of "import track" > "done" (NIET Add gebruiken, tenzij je de route nog wil verlengen). Heb het zelf nog niet kunnen testen. Dus geen idee hoe goed het nieuwe algoritme om een track te mappen op een vectorkaart in de praktijk werkt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 10 Jan 2021 22:54 Je mag mij zeker uitnodigen ! Maar herteken dat laatste stuk aub. :?
Op terugweg naar de Kempen ben ik na de "WC-rit" van datzelfde Spook, vanuit SPL kronkel-kronkel onder Brussel door gekropen.
Kwam zowat tussen Huldenberg en Terlanen uit waar "dat laatste stuk" verder noordwaarts klimt.
Ook geen motorrijdersparadijs, die côté natuurlijk, maar als persé in "Den Airing" ene moeten te gaan drinken geen sine qua non is, zou het een alternatief kunnen zijn om, soms verrassend tussen de bebouwde kommen doorkruipend en het Zoniënwoud doorkruisend, terug aan de vertrekkerk uit te komen.
F M wrote: 11 Jan 2021 11:17 ...... Want in Basecamp zijn er een paar serieuze omleidingen waar er geen weg op de kaart staat. Dat kostte me heel wat tijd om de track daar aan te passen.
't Is o.a. daarom dat ik nog veel liever MapSource gebruik om routes te maken. Poepsimpel om daar een route "door het niets" te sturen als je goed weet (bv. door gebruik van OSM-kaarten) dat er wel degelijk een weg(ske) is. Dat is in BC ridicuul moeilijk gemaakt. Ik gebruik dat programma enkel voor conversie track-naar-route en vise-versa ... iets wat MS dan weer onbegrijpelijkerwijs nooit gekund heeft.

@KoenO & Muug : al die rechte stukken zijn er al uitgewerkt door klein of grotere détourkes ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Ah we gaan het dus nog eens moeten doen 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Ik doe mee met een rerun... liefst zonder ijsvorming op mijn vizier deze keer...
En... misschien wachten tot ik een iets beter band heb als het nog vettig ligt op sommige stukken :p :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Jan 2021 22:23 Ik doe mee met een rerun... liefst zonder ijsvorming op mijn vizier deze keer...
BMW-helm kopen eh. 8-)
In de solden zijn die een pak minder duur :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Ma hoe kan da verschil maken?
Ik zou eerder gokken dat uw windscherm & spoiler erop gewoon meer vocht van je helm heeft gehouden?
En dat bij mij alles los in mijn bakkes ging?

Uiteindelijk had ik langs binnen geen condens ofzo he, 't was puur van buiten aangevrozen... (of is mijne helm zo geïsoleerd? Of gij zo een heet pitouke,)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Tom Thumper »

Ik vroeg me net af, is dat de legendarische toer met Hellblazer ofzo die Paul zijn regenoveral geleend had, twee gaten had in 1 band, een gat in zijn carter en met een stevige discussie achteraf of het wel verantwoord was.
Was het die? En was het deze keer verantwoord?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Ah, was dat die rit ? :w00t:
De discussie was er zowel voor als na de rit.

Mijn ingebouwde angsthaas deelde mij in bij de 'ONVERANTWOORD'-groep. :peepwall:

Hoe zou het trouwens zijn met Hellblazer? Zou die nog perrongeluk op de ferry naar Engeland gereden zijn?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 12 Jan 2021 08:55 Uiteindelijk had ik langs binnen geen condens ofzo he, 't was puur van buiten aangevrozen... (of is mijne helm zo geïsoleerd? Of gij zo een heet pitouke,)
Ha, 't zal dan inderdaad wel dat geweest zijn.
Man, ge had me ne foto moeten laten nemen eh! :lol:

En jawel, da's dat ritje waarover zoveel mensen die niet mee waren een mening hadden. En Facebook en Twitter bestonden toen nog niet eens. :o Vanzelfsprekend was het nu wél verantwoord want ik was deze keer de - rustige en voorzichtige - voorrijder. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Koeno wrote: 10 Jan 2021 20:38 Op dit baantje was ik Muug echt even kwijt... Mijn banden & ervaring konden hier niet echt mee om :p
Image
Nu een ietwat rijtechnische vraag van een noob: waar rijd je nu het best op zo een bolle, natte kasseiweg? Mijn grijze massa zegt daar gewoon weg te blijven, maar tja, het gebeurt soms toch dat je daar verzeild geraakt.

Ik heb de neiging om de bovenkant in het midden op te zoeken, maar ik zal ongetwijfeld verkeerd zijn? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

1. de foto die je quote was eigenlijk een betonbaan met modder... waar ik daar ook reed dat was glibberachtig voor mij.
2. op kasseibaantjes (had hetzelfde gesprek met Muug onder de baan) is afhankelijk van de veel dingen:
Soms was het links droog en rechts niet, dan rij je eventjes rechts.
Soms was dat omgekeerd, dan rijd je dus links.
Soms lag het midden beter dan links/rechts, dan rijd je midden...
Heb regelmatig in het midden op het hoogste punt van de kasseibaan gereden, en dan paar keer verschoten als de motor toch iets of wat naar links/rechts wilt glijden...
Maar blijkbaar ligt dat aan de ballen van ne ktm of de ballen van de banden... maar niet aan uw eigen ballen blijkbaar... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 12 Jan 2021 11:37 Soms was het links droog en rechts niet, dan rij je eventjes rechts.
Soms was dat omgekeerd, dan rijd je dus links.
Koeno,
nu hebt ge per ongeluk de situatie omgekeerd denk ik? We rijden toch best waar het droog is? :grin:

Wat dat ballenspel betreft: ik en Raketman zeggen al jaren dat deze KTM veel betere motards van ons maakte dan we eigenlijk waren. De übervering, het überblok, het überchassis.... de mix van dat alles.... We kennen geen enkele andere moto die dat doet. Niet dat we al met alles gereden hebben natuurlijk.
Verder is het ook zo dat ik gewoon niet durf zeggen dat ik gewoon een pak beter ben dan gij want is dat wel waar? :oops: Hoe meet je dat? :oops: :oops: Of lijd ik nu aan het beroemde imposter syndroom? https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... te-vallen/ :oops: :dontknow:

Afin, begint met Heindenau K60's te monteren. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Muug wrote: 12 Jan 2021 12:03
Koeno wrote: 12 Jan 2021 11:37 Soms was het links droog en rechts niet, dan rij je eventjes rechts.
Soms was dat omgekeerd, dan rijd je dus links.
Koeno,
nu hebt ge per ongeluk de situatie omgekeerd denk ik? We rijden toch best waar het droog is? :grin:

Wat dat ballenspel betreft: ik en Raketman zeggen al jaren dat deze KTM veel betere motards van ons maakte dan we eigenlijk waren. De übervering, het überblok, het überchassis.... de mix van dat alles.... We kennen geen enkele andere moto die dat doet. Niet dat we al met alles gereden hebben natuurlijk.
Verder is het ook zo dat ik gewoon niet durf zeggen dat ik gewoon een pak beter ben dan gij want is dat wel waar? :oops: Hoe meet je dat? :oops: :oops: Of lijd ik nu aan het beroemde imposter syndroom? https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... te-vallen/ :oops: :dontknow:

Afin, begint met Heindenau K60's te monteren. :thumbsup:
Jom, situatie omgedraaid... dat was euhm om de aandachtige lezer te testen :ugeek:

Muug, ik durf vrij zeker zeggen dat gij op véél vlakken nen beter motard zijt dan mij...
Ofwel ligt dat aan mij dat ik u héél hoog inschat vanwege uw verleden als instructeur/goed motorrijden verhalen + dat uw allroad verslag van Marokko indruk gemaakt heeft...
(en ook dat ik mijzelf hééééél graag onderschat... waardoor ik soms dingen misschien beter kan dan dat ik zelf wil beseffen)...

Moet ik die Heidenau's dan monteren op de GS of op ne KTM? ;)

Post Reply