Vering .

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
bompa
Posts: 1599
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Vering .

Post by bompa » 27 Oct 2019 15:47

Ik ben op zoek naar andere vering voor mijne scrambler ,maar 'k weet niet goed welke, Ohlins , WP ,SHOWA. Voor deze moto heb ik geen benul welke ik zou nemen ,nu voor de moment staat de vering op het zachtste maar is eigenlijk nog te hard , ik zou ander veren kunnen steken, maar ik kan eigenlijk beter een vering nemen die je helemaal kan instellen, iemand een gedacht ?

Online
User avatar
Muug
Posts: 7573
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vering .

Post by Muug » 27 Oct 2019 16:28

ohlins heeft echte meerwaarde bij verkoop later.

bompa
Posts: 1599
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vering .

Post by bompa » 27 Oct 2019 17:32

Muug wrote:
27 Oct 2019 16:28
ohlins heeft echte meerwaarde bij verkoop later.
Ok , ik ga er is achter horen , maar op de pc zie eigenlijk niet direct een verkooppunt hier bij mij in de geburen .

User avatar
Davy78
Posts: 783
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Vering .

Post by Davy78 » 27 Oct 2019 18:25

Staan er in de triumph catalogus geen Fox schokdempers? Voor de street twin kunt ge van het fabriek uit Fox shocks kiezen, voor een meerprijs van 700 euro.

User avatar
julien
Posts: 50
Joined: 31 Dec 2012 05:42
Location: omgeving Herentals

Re: Vering .

Post by julien » 27 Oct 2019 18:28

volgens google http://www.shocking-good.be/over.html is in Hulshout , ooit is er ook ene geweest in oud Turnhout maar da was vorige eeuw :whistling: indertijd invoerder van husqvarna Luyten Johan , heb wel geen ervaring met deze leveranciers .

bompa
Posts: 1599
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vering .

Post by bompa » 27 Oct 2019 19:04

Davy78 wrote:
27 Oct 2019 18:25
Staan er in de triumph catalogus geen Fox schokdempers? Voor de street twin kunt ge van het fabriek uit Fox shocks kiezen, voor een meerprijs van 700 euro.
Mijne triumph is een veranderde moto toen ik hem kocht , daar staan van die verchroomde schokdempers op ,maar van wa merk?Maar ik ga wel is bij een triumph garage binnenrijden hierachter ,toen ik die ging testen leek dat wel ok ,maar ik heb dan nadien er is een ritje van ongeveer 500 km mee gereden (niet dikwijls gestopt) en snel terug vertrokken, en dat was eigenlijk niet goed voor mijne rug voelde ik na de rit, daarom dat ik nu een vering wil waar je zowel de vering als de demping kan regelen.

bompa
Posts: 1599
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vering .

Post by bompa » 27 Oct 2019 19:13

julien wrote:
27 Oct 2019 18:28
volgens google http://www.shocking-good.be/over.html is in Hulshout , ooit is er ook ene geweest in oud Turnhout maar da was vorige eeuw :whistling: indertijd invoerder van husqvarna Luyten Johan , heb wel geen ervaring met deze leveranciers .
Ik ga daar wel is luisteren wat zij aanraden ,bedankt voor het adres dat is niet zover van hieruit.In den tijd den Luyten dat weet ik nog, maar ik ging gewoonlijk naar Jos Bax Oostmalle met mijne husqvarna , spijtig dat die gestorven is want anders zou ik hem ze laten maken dan wis ik zeker dat ze goed waren.

User avatar
OzzePaa
Posts: 1240
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Vering .

Post by OzzePaa » 27 Oct 2019 20:15

Met "vering" aanpassen bedoel je waarschijnlijk de veervoorspanning, Bompa ... maar die instelling dient infeite alleen om de moto weer op ideale hoogte te zetten als hij zwaarder beladen wordt (met duo of bagage). Als de veer te straf is (te grote Feder-rate) voor uw gewicht, dan gaat daaraan vijzen niks verhelpen. Eerste punt is dus de aan jouw gewicht aangepaste veer te hebben zodat de moto met enkel jou er op net genoeg inzakt tot de ideale hoogte en je de beste verhouding hebt van positieve en negatieve veerweg.
Een aparte regeling van ingaande demping (dus hoe snel de demper weer op zijn uitgangspositie komt na inveren : bij oprijden verkeersdrempel of een wegbult bv) is voor gewoon gebruik eigenlijk overkill. Uitgaande demping (hoe snel de demper weer goed staat na uitveren : afrijden verkeersdrempel of put in de weg bv.) is wel aan te raden.
Die instelling regelt (bij goeie dempers) trouwens op één of andere manier ook voor een deel de bijhorende ingaande demping.
Omdat ik heel kontent ben met de Wilbers-dempers onder Gertruud, heb ik bij TRP in St Truiden deze week voor de FJR een "Nivomat" gasdemper besteld, samen met aangepaste veren voor de voorvork. Voor de Scrambler bestaat dat systeem niet, maar ze kunnen wel twee, op jouw gewicht afgestelde, standaard achterdempers leveren die qua veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar zijn.
Wel aangeven dat je voor jou gewicht een eerder comfortabele dan sportieve veer wilt want anders maken ze ze over talgemeen iets te straf.
Ik zou eventueel ook hier in Mol wel eens gaan horen bij WP ... die hebben zeker ook goei spul. Ohlins is natuurlijk zowat de grootste naam in dezen, maar denk ook wel de meest prijzige ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Muug
Posts: 7573
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vering .

Post by Muug » 27 Oct 2019 20:43

Als Mol voor ulle niet ver is, dan raad ik zeker Mol aan. :thumbsup:

Stefke
Posts: 1655
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vering .

Post by Stefke » 27 Oct 2019 20:51

Wilbers heeft aardig gerief in huis. Doet nu toch al een tijdje dienst onder mijn BMW en vroeger onder mijn Pan European.
Eén adres en dat is de tuinmachinewinkel... 8-) https://huisthijs.be/dienst/veringen/
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000... 2018: ??? 2019: 35000

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests