Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Stefke »

red_zebra wrote: 17 Mar 2020 10:56 We kunnen alleen maar op weekend gaan en moeten naar 3 verschillende containerspark gaan om het geheel kwijt te kunnen geraken op elke sessie omdat we maar met 1 vierkante meter mogen komen.
Dat probleem is al opgelost want ze zijn nu gewoon dicht... :wall: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

shhhhhhhhhhhhhht zebra weet dat nog niet :mrgreen:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Stefke wrote: 17 Mar 2020 13:59 Dat probleem is al opgelost want ze zijn nu gewoon dicht... :wall: :wall: :wall:
Yup :grin: ik zal wel zien met de goevernement des huis hoe ik kan gaan rijden terwijl hij toch het appartement/garage/tuinhuis gaat verder opruimen :)
And remember:
Image
Attachments
be advised.jpg
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Cotthem »

Eind deze maand zouden we dus naar Schotland vertrokken zijn voor 15 dagen....dat sucked redelijk omdat we er zoooo verschrikkelijk naar uitkeken. Verschillende voorafbetalingen waren al gedaan (zo een kleine 2000 euries)...fuck, dat is heel spijtig geld dachten we...en...Europ Assistance dekt niet bij pandemie blijkbaar.....allez tof....
Maar al die Schotse hotellekes en B&B eigenaren zijn zooo vriendelijk dat we alles hebben kunnen overzetten naar volgend jaar. Er zijn er zelfs bij, die een flesje prosecco aanboden omdat we volgend jaar komen. Er zijn er zelfs die gewoon eens mailen om te vragen hoe het gaat... Ook DFDS seaways deed eigenlijk niet moeilijk....

1 hotel, zo een sjiek SPA hotel op eiland Mull, waar ge u kunt laten masseren, kaarsen in uw oor laten steken, hete keien op uwe rug kunt laten leggen en in bubbelbaden champagne kunt drinken (van een Schotse keten blijkbaar, het enige grote hotel van de trip, omdat ik niks anders kon vinden, ik hou niet van grote hotels, tenzij het "The Grand Budapest Hotel" heet) doet moeilijk. Moraal van het verhaal, de kleintjes zijn flexibel en zoeken mee naar een oplossing, de grote keten wil gewoon zijn geld...

Totaal verlies van ons reis dankzij corona blijft beperkt tot 179 pond sjiek hotel en een reis-annulatieverzekering waar ik niks aan heb....

Alle voorafbetalingen blijven dus betaald, maar gelden dan voor 2021. Het voelt alsof ik een spaarrekening heb in Schotland nu...

Het tempert een beetje de ontgoocheling....maar toch...
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Zwijgt stil, juli behoort onze Canada- maand te worden, fingers crossed....theoretisch kan het nog...

Wel grof van dat hotel.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 27 Nov 2019 08:18 Winterblues en veel goesting om een week op een tropisch eiland te zitten/hangen/liggen.
spijtig dat ik dees 5 maand te laat lees, ik was bijna heel december op "nul graden noorderbreedte" :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 01 May 2020 16:54
Muug wrote: 27 Nov 2019 08:18 Winterblues en veel goesting om een week op een tropisch eiland te zitten/hangen/liggen.
spijtig dat ik dees 5 maand te laat lees, ik was bijna heel december op "nul graden noorderbreedte" :mrgreen:
Geen probleem, volgend jaar heb ik weer winterblues hoor. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Blackbert wrote: 02 Mar 2020 18:18
Omdat er ene in een ander deel van mijn bestaan niet aflaat, zal 't naar Caprese Michelangelo worden, ergens wanneer het veel te warm zal zijn.
Ik heb nog een maand of zes om een schone tolvrije route heen en terug ineen te knutselen.

't Zou een gelegenheid zijn om op de terugweg over de Timmelsjoch te denderen, maar de Austrians willen daar bijkans 20€ voor. Is het dat waard?
Heel dat AU, CH, D deel is redelijk onbekend terrein trouwens.
Wel, de Timmelsjoch is gewoon de afsluiter van een geweldige route door de dolomieten, dan hé

je gaat van Caprese naar Vicenza. En vandaar neem je de kaart en trekt een denkbeeldige lijn richting Sölden. Ge komt dan (indien tijd genoeg toch) zowat alles tegen wat ik hier gepost had:
http://motorpraat.be/viewtopic.php?f=40&t=6386


Denzel Ostalpen en de juiste Kümmerly & Frey kaart (Trentino-Südtirol , nr. 3) maakt het wel véél interessanter.
Last edited by TuttoTerreno on 01 May 2020 17:15, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 01 May 2020 17:06
TuttoTerreno wrote: 01 May 2020 16:54
spijtig dat ik dees 5 maand te laat lees, ik was bijna heel december op "nul graden noorderbreedte" :mrgreen:
Geen probleem, volgend jaar heb ik weer winterblues hoor. :thumbsup:
Kom dan ineens af, he. 't is helaas geen eiland, maar wel wat interessanter dan de meeste eilandjes. ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 01 May 2020 17:07
Wel, de Timmelsjoch is gewoon de afsluiter van een geweldige route door de dolomieten, dan hé

je gaat van Caprese naar Vicenza. En vandaar neem je de kaart en trekt een denkbeeldige lijn richting Sölden. Ge komt dan (indien tijd genoeg toch) zowat alles tegen wat ik hier gepost had:
http://motorpraat.be/viewtopic.php?f=40&t=6386


Denzel Ostalpen en de juiste Kümmerly & Frey kaart (Trentino-Südtirol , nr. 3) maakt het wel véél interessanter.
Cheers, zal ik toch eens werk van moeten maken, stel dat in september de grenzen open zijn. :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Cotthem wrote: 01 May 2020 12:12 .../... Eind deze maand zouden we dus naar Schotland vertrokken zijn voor 15 dagen .../...

Alle voorafbetalingen blijven dus betaald, maar gelden dan voor 2021. Het voelt alsof ik een spaarrekening heb in Schotland nu...
Same feeling here. Begin juni in Schotland, gaat niet meer door :cry: maar alles is wel naar 2021 verplaatst.
Ik had al een lap grond in Schotland, nu ook een soort van spaarrekening :grin: ik denk dat het universum mij iets probeert wijs te maken.
In Schotland verhuizen ipv een café in Copenhagen te gaan opendoen :w00t:
Time will tell.
En nu hopen dat mijn Hogmanay weekend in Aberdeen niet word afgelast ;)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

wel
ge zijt zot van de rugby ginder
ge wilt daar op congé
ge spreekt misschien al wat schots?

Dus best naar ginder verhuizen eh. Iets met een vlak stuk grond, waarin ge gemakkelijk haringen kunt slaan, zodat uw kameraden kunnen afkomen. :thumbsup:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Weel mah mukker, ah think that is a stoatin idea 'n' th' roads 'n' scenry in bonnie Scotland wull be far mair prettier than in Denmark.
En in het Schots:
Uill mo charaid, tha mi a ’smaoineachadh gur e deagh bheachd a tha sin. Agus bidh na rathaidean agus na seallaidhean ann an Alba fada nas deise na anns an Danmhairg.

Maar dan moet ik wel toegeven dat Deens leren gemakkelijker is dan Schots :laugh3:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Mario »

allee weer onzekerheid en twijfel troef hier
de laatste dag van vorig jaar beslist om in de 2de helft van mei een week in de Katharenstreek te verblijven in Zuid-Frankrijk maar met die corona intussen de hoop opgegeven dat het er nog van ging komen, ook al was het volledige bedrag intussen betaald

nu lees ik vanmorgen op de website van de VRT dat er opnieuw toeristen uit de EU naar Frankrijk gaan mogen komen als ze geen symptomen hebben...
nog maar een paar dagen afwachten zeker voordat alles eventueel wordt afgeblazen (tussenstops in hotels en zo)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

Mario wrote: 04 May 2020 15:29 allee weer onzekerheid en twijfel troef hier
de laatste dag van vorig jaar beslist om in de 2de helft van mei een week in de Katharenstreek te verblijven in Zuid-Frankrijk maar met die corona intussen de hoop opgegeven dat het er nog van ging komen, ook al was het volledige bedrag intussen betaald
als ge daar naartoe gaat, neem dan alvast een deftig paar stapschoenen mee want die zal je nodig hebben als je de ruines van hun kastelen gaat bezoeken. Die liggen meestal op een hoogte en zijn zelden met je persoonlijk vervoermiddel bereikbaar :o :lol: :lol: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Cotthem »

red_zebra wrote: 04 May 2020 10:51
Cotthem wrote: 01 May 2020 12:12 .../... Eind deze maand zouden we dus naar Schotland vertrokken zijn voor 15 dagen .../...

Alle voorafbetalingen blijven dus betaald, maar gelden dan voor 2021. Het voelt alsof ik een spaarrekening heb in Schotland nu...
Same feeling here. Begin juni in Schotland, gaat niet meer door :cry: maar alles is wel naar 2021 verplaatst.
Ik had al een lap grond in Schotland, nu ook een soort van spaarrekening :grin: ik denk dat het universum mij iets probeert wijs te maken.
In Schotland verhuizen ipv een café in Copenhagen te gaan opendoen :w00t:
Time will tell.
En nu hopen dat mijn Hogmanay weekend in Aberdeen niet word afgelast ;)
En op dat stukje grond staat toevallig de Ben Nevis op?

Ik krijg om de paar dagen een foto doorgestuurd door Lorraine en David (B&B uitbaters) van de Ben Nevis...als troost en ook als teaser om de goesting te voeden voor 2021
"...the path is the destination"

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Cotthem wrote: 06 May 2020 20:18 En op dat stukje grond staat toevallig de Ben Nevis op?

Ik krijg om de paar dagen een foto doorgestuurd door Lorraine en David (B&B uitbaters) van de Ben Nevis...als troost en ook als teaser om de goesting te voeden voor 2021
The sweet evil doers :mrgreen:
Een voet grond is idd in de buurt van Glencoe dus waarschijnlijk zich op Ben Nevis.
De andere voeten grond zijn meer noorderlijk, nabij Loch Loyne.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Cotthem »

red_zebra wrote: 07 May 2020 12:21
Cotthem wrote: 06 May 2020 20:18 En op dat stukje grond staat toevallig de Ben Nevis op?

Ik krijg om de paar dagen een foto doorgestuurd door Lorraine en David (B&B uitbaters) van de Ben Nevis...als troost en ook als teaser om de goesting te voeden voor 2021
The sweet evil doers :mrgreen:
Een voet grond is idd in de buurt van Glencoe dus waarschijnlijk zich op Ben Nevis.
De andere voeten grond zijn meer noorderlijk, nabij Loch Loyne.
cool!!
"...the path is the destination"

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

We moeten zo snel mogelijk op bedevaart:

Naar Madonna della Corona !!


Image


ook schoon wegelkes daar in de gebure! :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Op 15 juni gaat de DE/AT grens open.

De AT/IT grens hopelijk ook.

En ik heb congé vanaf 15 juni.

Allemaal puur toeval, maar de kans dat het lukt, is vandaag toch heel wat gestegen.

Post Reply