Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Ben vandaag gewoon met de motor die ik al een tijdje heb gaan controleren of de muur van Huy er nog ligt. Goed nieuws, die is nog steeds even steil. De kerncentrale in Tihange draait nog, de stoom komt langs boven uit de koeltorens en niet door scheurtjes in de zijkant. Geen Marc Coucke te bekennen in de buurt van Durbuy Adventure. Veel motards op de baan. De overgrote meerderheid op een GS. Veel dure auto's op de baan ook. Vooral Tesla's en Porsche's. Verder liggen er nog steeds een hoop schone bochtjes in de Condroz. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

:mrgreen:

Ge moogt er allemaal eens mee lachen, het is meer dan terecht ;)

En Koeno, onrust zeker en vast. Ik merk dat ik enkel kan focussen en aan niets anders denk als ik bijvoorbeeld op het water ben. En als ik op mijn gezicht ga, en in het water lig, denk ik alleen maar aan zo snel mogelijk weer te planeren zodoende er geen haai aan mijn voeten kan komen snuffelen :mrgreen:

Idd, ik weet het gewoon niet meer. Gisteren zei ik tegen mijn madam. Ik verkoop mijne fiets ook (zo gezegd en op 2dehands geplaatst) en of ik koop een wrak en bouw er zelf iets speciaals van, of ik koop een 125cc met een typisch “DAX” blokje onder of of of (en toen luisterde ze al niet meer :roll: :roll: :roll: :twisted: :mrgreen: ) of ik koop een Spedelec.

We zien wel. :peepwall:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

De moto van dienst is ne monowheel. Heel leuk maar moeilijk en gaat toch ook een 25-27km/u.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Vliegjes gaan vangen in de Ardennen, we hadden een prima vangst.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Bij
Posts: 440
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Nief bandjes gaan inrijden in de kempen....
't was fijn :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Aan de VanVan zoals gewoonlijk njks.
De Scrambler had gisteren nieuwe remblokken gekregen en door een miniem klein vergetelheidje van de eerstgeborene (ik had niet geassisteerd bij de vervanging) had de remschijf de twee kabeltjes van toerenteller en ABS netjes doorgesneden.
Een opdrachtje voor Vadertje Soldeerbout om nu toch te assisteren ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 17 May 2020 11:24 Vliegjes gaan vangen in de Ardennen, we hadden een prima vangst.
Er plakten er waarschijnlijk al teveel tegen, en daarom TABMNC niet opgemerkt tijdens onze rit in die contreiren :mrgreen:
Er stond nog genoeg water in de Semois, Frahan ligt er nog altijd schoon bij en het was zoals gewoonlijk weer een shock om na een dikke halve dag echt "rijden" onder de Maas, na de Condroz-passage, het getaffel/gesukkel, het zich "voortbewegen" te moeten ondergaan boven die magische grens. :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

GS voorzien van nief plastiek op de snuit...

Keer testen of dat voor wat minder turbulerende turbulentie zorgt op de motor...
moet nog paar busjes op maat maken voor het echt goed vast te zetten...
Nadeel van 2dehands te kopen, alles is er bij... met uitzondering dat net niet alles er bij is :p
Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Als het helpt, dan helpt het, maar ge gaat er volgens mij geen design award mee winnen (zijt ge er zeker van dat dat schermpke voor een gs1200 bedoeld is?)

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 18 May 2020 08:29 Als het helpt, dan helpt het, maar ge gaat er volgens mij geen design award mee winnen (zijt ge er zeker van dat dat schermpke voor een gs1200 bedoeld is?)
Hebt gij nu werkelijk design award in eenzelfde zin gezet als een BMW R1200GS?
Volgens mij doet de quarantaine u genen deugd :mrgreen:

Alleszins, 't is een wunderlich flowjet vensterke speciaal voor nen R1200GS van mijn bouwjaar:
https://www.wunderlich.de/shop/en/bmw-r ... 0-002.html

't geeft de GS nog wat meer Batman allures toch? :p

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 17 May 2020 20:50
Tom Thumper wrote: 17 May 2020 11:24 Vliegjes gaan vangen in de Ardennen, we hadden een prima vangst.
Er plakten er waarschijnlijk al teveel tegen, en daarom TABMNC niet opgemerkt tijdens onze rit in die contreiren :mrgreen:
Er stond nog genoeg water in de Semois, Frahan ligt er nog altijd schoon bij en het was zoals gewoonlijk weer een shock om na een dikke halve dag echt "rijden" onder de Maas, na de Condroz-passage, het getaffel/gesukkel, het zich "voortbewegen" te moeten ondergaan boven die magische grens. :roll:
Deze keer de ottostrade genomen tot aan Dinant, tegen mijn principes maar hierdoor konden we wel langer genieten van de mooie en nu lege banen in de toeristische gebieden, zelfs van een picknick in Vresse naast de Semois. Daar was op een éénzame visser en een verliefd koppeltje na echt niemand. Heel vreemd. Vorige week zagen we nog veel Harleys maar nu was de temperatuur onder de 20° gezakt en waren die ook niet meer in de buurt.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Wellicht een nieuwe keuze gemaakt! :mrgreen:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Wipr wrote: 18 May 2020 12:54 Wellicht een nieuwe keuze gemaakt! :mrgreen:
Proficiat met de aankoop van de msx125 monowheel met verhoogdstuur? :oops: Sorry! :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 18 May 2020 12:56
Wipr wrote: 18 May 2020 12:54 Wellicht een nieuwe keuze gemaakt! :mrgreen:
Proficiat met de aankoop van de msx125 monowheel met verhoogdstuur? :oops: Sorry! :whip:
Ge vergeet de LED-liichtjes rondom rond. :grin:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Ik werd gek van die keuzes met als gevolg dat ik simpelweg mijn nummerplaat heb opgestuurd naar de DIV ter schrapping.

Een KTM adventure 390, BMW F750GS, Moto Guzzi V85 waten mijn keuzes maar ik kan het niet betalen en lenen doe ik niet (meer), de MSX125 dan......... zelfs occasie kosten ze nog veel en ik had wel de 2de generatie voor ogen.
Bmw F800ST was een eerste keuze maar dan bedenk ik me.......wipr, wat rij je nog met de motor..........250km sinds november. Wees eerlijk tegenover jezelf..... :roll:

Het motorbloed kruipt waar het niet gaan kan en ik voel me daar eerlijk gezegd wel slecht bij geen motor te hebben of te weten dat het zo blijft maar langs de andere kant, ik heb veel spullen die maar door 1 iemand kan gebruikt worden. Een grote toer, reizen met de motor heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Zal het anders stellen. Als ik nog ne schone motor voor een prikje kan kopen dan zal ik het niet laten, een prikje is rond de 1000euro. Het “Lego” syndroom, eerst zelf iets bouwen en er dan mee spelen lijkt me meer iets en iets dat ik altijd al heb willen doen.

Een elektrische fiets kost ook gigantisch veel en zeker als je speed pedelc wil aanschaffen, in het budget dat ik had (4000-5000€) zitten zowel mooie motorfietsen en aan deze prijzen begint het nog maar pas. :shock: waanzin

De vitpilen was nog een stuiptrekking terwijl ik eigenlijk al wist er amper mee te gaan rijden. Gisteren opgehaald maar totaal geen greintje spijt gevoeld!

Als er een ander voertuig komt dan horen jullie het wel ;)


De monowheel is de beste aankoop geweest van de laatste jaren. Nu een 2-3 weken in mijn bezit en het begint goed te gaan. Echt fantastisch om mee te rijden. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Koeno wrote: 17 May 2020 23:30 GS voorzien van nief plastiek op de snuit...

Keer testen of dat voor wat minder turbulerende turbulentie zorgt op de motor...
moet nog paar busjes op maat maken voor het echt goed vast te zetten...
Nadeel van 2dehands te kopen, alles is er bij... met uitzondering dat net niet alles er bij is :p
Image
Gisterenavond/nacht testrit gedaan en 't is goed bevonden...
hoofd meer in de wind, maar minder turbulentiekes...
het leek zelfs even alsof dat GSa vlotter te besturen was... (maar dat zal wel volledig tussen de oren zitten :D )

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 17 May 2020 20:22 Aan de VanVan zoals gewoonlijk njks.
...

...
Na anderhalf jaar stilstand den tank es volgegooid en de volle 35 km gereden langs de kleinst mogelijke baantjes die 'k hier ken. Langs daar rijden er (meestal) geen professionele wielertoeristen; die hebben effectief een eigen wegcode :shock:

De rug sputterde ni te veel tegen, dus da 's voor herhaling vatbaar 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

De XTR buiten gezet.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 21 May 2020 16:07 Gisterenavond/nacht testrit gedaan en 't is goed bevonden...
hoofd meer in de wind, maar minder turbulentiekes...
Ik ben ook al heel lang geleden overhaald door het less is more principe aangaande windschermpjes. Niks zo plezant als een mooie zuivere rijwind rond uw helm zonder "slagen" om uw oren. Het is ineens ook veel stiller op de moto. Dat dit het stuurgedrag op uw moto beïnvloed zou ik ook eerder raar vinden, maar bon, ik ben blij dat je content bent met het kleiner scherm.

Als ik dan weer iemand zie met zo een vitrine vanvoor op de moto, meestal nog afgewerkt met een 'deflector' van een dure duitse webshop van 'adventure' materiaal, moet ik me steeds inhouden om die mensen uit te leggen wat er zo geweldig is aan een klein schermpje maar dan besef ik dat ze het toch niet gaan begrijpen en hou ik wijselijk mijn mond. Beter dan die spullen van de dure duitse webshop, dat kan toch niet! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Tom Thumper wrote: 22 May 2020 09:19 Als ik dan weer iemand zie met zo een vitrine vanvoor op de moto, meestal nog afgewerkt met een 'deflector' van een dure duitse webshop van 'adventure' materiaal, moet ik me steeds inhouden om die mensen uit te leggen wat er zo geweldig is aan een klein schermpje maar dan besef ik dat ze het toch niet gaan begrijpen en hou ik wijselijk mijn mond. Beter dan die spullen van de dure duitse webshop, dat kan toch niet! ;)
Jamaar, ieder zijn goesting he. Ik rij nu toch al een paar jaar zonder scherm op mijne GS. Veel beter zonder turbulentie. :ricky:

Locked