Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 04 Apr 2020 23:56 Heeeel knappe motor! :thumbsup:
Is dat de 1050 of 1090?
1090. Buiten het feit dat de zadelhoogte voor mij idealiter iets lager zou mogen zijn, heel tevreden mee. Als deze betrouwbaar blijkt zou het wel es effe kunnen duren voor ik iets anders koop (heb de voorbije jaren iets teveel geswapped naar mijn zin)

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Gisteren een nieuw zuiger in de rempomp van de voorrem gestoken. Geheel nutteloos en frustrerend werkske want het maakt totaal geen verschil, de voorrem blijft dus gewoon een spons... :furious3: :furious3: Zal er dan toch een zeer hardnekkig luchtbel in het systeem zitten?

En nog een factuurke gekregen van een onderhoudje en twee nieuwe banden. 420 euro btw in voor een setje MR5!! en daar zitten nog niet eens werkuren bij? :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Ah ja, er zaten toch al twee gaten in dat paneel: één van een valpartij en een ander dat er nogal onhandig in geboord is geweest, enkele jaren terug.
Maar er is een klein probleem: dat is niet meer nieuw verkrijgbaar. :furious3: Dat wordt dus de tweedehandsmarkt afschuimen als mijn connecties geen soelaas kunnen bieden.

Verder heb ik ook wat gespeeld met dit productjeuh : "UNPASS Thunderbolt met microvezeldoek in case 80 doekjes BE"
Linkje: https://www.rad.eu/nl/c/p/63642-unpass- ... jes-be.htm
Ewel, dat werkt VERDOMD GOED !!!
Lijmresten van verwijderde stickers? Teerplekjes op oude uitlaatdempers? Andere rotzooi? Een minuutje frotten zonder veel druk en hop da's allemaal weg ! :shock:
Straf spul zeg ik u. :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Verder heb ik ook wat gespeeld met dit productjeuh : "UNPASS Thunderbolt met microvezeldoek in case 80 doekjes BE"
Linkje: https://www.rad.eu/nl/c/p/63642-unpass- ... jes-be.htm
Ewel, dat werkt VERDOMD GOED !!!
Lijmresten van verwijderde stickers? Teerplekjes op oude uitlaatdempers? Andere rotzooi? Een minuutje frotten zonder veel druk en hop da's allemaal weg ! :shock:
Straf spul zeg ik u. :thumbsup:
Daar gebruik ik dit voor:
https://www.rad.eu/nl/c/p/22531-riem-polish-400ml.htm

Ben ik vooral beginnen apprecieren met de tiger 800: die had de neiging om veel spatjes van de ketting omhoog te gooien, wat het kuisen niet eenvoudiger maakte. Met die bus riem ging dat heel goed ... gebruik ik nu nog altijd voor de dingen die echt heel vuil worden: eerst met de spons uiteraard, en dan achteraf met riem. De roes van dat spul in te ademen krijgt ge er gratis en voor niks bij.

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

bompa wrote: 06 Apr 2020 18:08
Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 07 Apr 2020 13:36
bompa wrote: 06 Apr 2020 18:08

Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:
En wat was er mis met the good old WD40?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Nooit aan gedacht eigenlijk. Ach ja, in het linker paneel zaten toch twee lelijke gaten.
Al vervangers gevonden op marktplaats. :thumbsup:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

Tom Thumper wrote: 07 Apr 2020 18:05
Muug wrote: 07 Apr 2020 13:36
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:
En wat was er mis met the good old WD40?
zat net hetzelfde te denken...en veel goedkoper in den action...
"...the path is the destination"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

De brommers vandaag geen blik gegund :mrgreen:
Mijn Harlie-trapt'em-zelf echter grondig onder handen genomen. Online 2 nief buitenbanden, velglint en een zijstaander besteld en het apparaat kwazie geheel ontmanteld.
De na een frontale ontmoeting reeds 25 jaar kromstaande voorvork nu toch maar eens rechtgeklopt. De naloop was gereduceerd tot bijna 0 met als gevolg dat da spel wel heel kort de bocht om kon, maar om zonder handen aant stuur te rijden moest ge wel van goeie komaf zijn :mrgreen:
De steevast doorschietende Shimano Nexus 8 naaf en passant weer piekfijn afgesteld en de getormenteerfe voorvork van een eerste laagske zwart voorzien. Morgen de voorkant wedersamenstellen en we kunnen dus weer een toerken doen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Man gij moet u vervelen! :shock:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 09 Apr 2020 17:29
De na een frontale ontmoeting reeds 25 jaar kromstaande voorvork nu toch maar eens rechtgeklopt.
Toch maar voorzichtig zijn een gevaarlijke bezigheid ,want als die voorvork breekt als je aan het rijden bent wilde da niet meemaken, ik heb het eenmaal voorgehad ,ik weet nog dat mijn voorwiel van mij weg bolde en toen was voor 3 u het licht uit , toen ik terug wakker werd hadden ze mij boven mijn oog genaaid, een voordeel ze moesten me toen niet verdoven om te naaien :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 10 Apr 2020 11:50
OzzePaa wrote: 09 Apr 2020 17:29
De na een frontale ontmoeting reeds 25 jaar kromstaande voorvork nu toch maar eens rechtgeklopt.
Toch maar voorzichtig zijn een gevaarlijke bezigheid ,want als die voorvork breekt als je aan het rijden bent wilde da niet meemaken, ik heb het eenmaal voorgehad ,ik weet nog dat mijn voorwiel van mij weg bolde en toen was voor 3 u het licht uit , toen ik terug wakker werd hadden ze mij boven mijn oog genaaid, een voordeel ze moesten me toen niet verdoven om te naaien :mrgreen:
Was uwen totter het gevolg van een weer gerichtte voorvork, Bompa ?
Ik besef dat er een risico is. Daarom ook alles wat daarrond (het terugplooien van metalen dus) te vinden is op tinternet opgesnord.
In tegenstelling met een aluminium exemplaar, ben ik tamelijk gerust dat bij een stalen fourche dat risico niet zo groot is.
Mijn broer die met een levenslange carrière als carossier een respectabel aantal chassis van een beetje inmekaargefrommelde automobielen heeft rechtgetrokken op de trekbank, ook van dat gedacht.
Heb trouwens scrupuleus gechecked op haarscheurtjes.
Bij het demonteren van het stuur geconstateerd dat de (aluminium) stuurpen zo'n 15mm van de onderkant ook gebroken is. Daar heb ik de voorbije 25 jaar geen erg in gehad ... en ook geen last, dus gaat er ook zo weer in ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 10 Apr 2020 12:30
bompa wrote: 10 Apr 2020 11:50
Toch maar voorzichtig zijn een gevaarlijke bezigheid ,want als die voorvork breekt als je aan het rijden bent wilde da niet meemaken, ik heb het eenmaal voorgehad ,ik weet nog dat mijn voorwiel van mij weg bolde en toen was voor 3 u het licht uit , toen ik terug wakker werd hadden ze mij boven mijn oog genaaid, een voordeel ze moesten me toen niet verdoven om te naaien :mrgreen:
Was uwen totter het gevolg van een weer gerichtte voorvork, Bompa ?
Ik besef dat er een risico is. Daarom ook alles wat daarrond (het terugplooien van metalen dus) te vinden is op tinternet opgesnord.
In tegenstelling met een aluminium exemplaar, ben ik tamelijk gerust dat bij een stalen fourche dat risico niet zo groot is.
Mijn broer die met een levenslange carrière als carossier een respectabel aantal chassis van een beetje inmekaargefrommelde automobielen heeft rechtgetrokken op de trekbank, ook van dat gedacht.
Heb trouwens scrupuleus gechecked op haarscheurtjes.
Bij het demonteren van het stuur geconstateerd dat de (aluminium) stuurpen zo'n 15mm van de onderkant ook gebroken is. Daar heb ik de voorbije 25 jaar geen erg in gehad ... en ook geen last, dus gaat er ook zo weer in ;)
Was het gevolg van een afgebroken vork juist onder de kopserie,dat was zo een halve grote oude velo dat mijne vader terug opgemaakt had, dus dat zou wel is kunnen dat hij die ook terug recht gemaakt had , maar da weet ik niet ,maar na die totter toch altijd voorzichtig geweest bij zoiets,ik ben nog altijd voorzichtig, misschien nog een gevolg van toen ik in de onderhoud werkte , da breekt onverwachts en je ligt er voor je er erg in hebt , maar ik zeg niet dat het bij u zal breken maar ik heb van zoiets toch wel wa schrik , vroeger bij mijn crossmoto ook wel nu en dan een stuur terug recht gemaakt ,maar daar keek ik naar de verf en stonden daar nadien geen scheurkes in was het goed

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Nen andere moto gekocht 2weken geleden :mrgreen:


elektrisch en een 1-wieler :mrgreen: :lol:


Alternatief voor een elektrische step


Ne monowheel :rayof:
Meteen ook polsbeschermers besteld, skatehelm van de zoon aangeslagen en werk-knielappen gezocht in de werkbak. Is zoals een peuter dat terug leert fietsen op de oprit voor de garage :lol: :lol: :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Monowheel rocks! :rayof:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Muug wrote: 11 Apr 2020 14:23 Monowheel rocks! :rayof:
Heb jij er ook ene Muug.

Ik heb een Inmotion V8 gekocht! Topsnelheid 30km/u dus 25km/u is te doen maar zal eerder iets tussen de 20-23 zijn en een fabrieksrange ongeveer 45km (20-25km/u irl) maar de ervaring met de elektrische steps en monowheels is dat je een realistische range kent door de fabrieksrange simpelweg in de helft te doen!

Het enige probleem is mijn kinderen weghouden van dat spel! Papa makkikisprobereu! :whip:
:peepwall: :mrgreen:

Ik heb al dromen voor de top monowheels die daadwerkelijk rond de 100km range hebben en tussen de 45-55km/u over de weg zoeven..

Het leuke aan deze super monowheels is dat je dan best een motorvest, handschoenen en echte helm draagt. Het is, zoals je wel weet gyroscopisch, en als je tegen de topsnelheid nog meer wil pushen dan is er de tiltback waarbij de monowheel zich wil balanceren en als je dan net naar voor leunt........ :whistling: :Pyndn:

Begin maart in Montpellier geweest en daar stond een Ninebot Z10 monowheel. Zo een turbo monowheel. Weegt rond de 22-23kg

https://youtu.be/s5Ipq0jrvkQ


Of had je over de monowheels waarbij je een gigantisch wiel hebt waarbij motor en rijder zich binnen het wiel bevinden?

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Nee de gewone kleine die je tussen je voeten houdt.
Een futuristisch voertuig. De hebberige ik in mij zou dat supergraag hebben.

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Wipr wrote: 12 Apr 2020 00:50
Ik heb een Inmotion V8 gekocht! Topsnelheid 30km/u dus 25km/u is te doen maar zal eerder iets tussen de 20-23 zijn en een fabrieksrange ongeveer 45km (20-25km/u irl) maar de ervaring met de elektrische steps en monowheels is dat je een realistische range kent door de fabrieksrange simpelweg in de helft te doen!
....
Begin maart in Montpellier geweest en daar stond een Ninebot Z10 monowheel. Zo een turbo monowheel. Weegt rond de 22-23kg
Dat heb ik toch even moeten opzoeken, met discolampjes inbegrepen zie ik, ziet er leuk uit. :thumbsup:
(je gaat daar toch ook geen andere uitlaat opzetten vooraleer je die verkoopt hé :w00t: :lol: )

Die Ninebot ziet er toch gevaarlijk uit als je geen ervaring hebt, aan 25 km/h op je gezicht vallen met zo'n monowheel kan al heel pijnlijk zijn, laat staan aan 50km/h. :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

zgan-zijpanelen op de Ktm geschroefd! :rayof: ok ok wel model 2007 of '08 maar een kniesoor die daar op let.

Locked