Downsizen ?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3113
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Downsizen ?

Post by petervdc »

Even schetsen. Mijn 1190R van 2013 is er al 5j, en quasi afbetaald; 41000km nu, ik ben 51 nu.

in de loop vd jaren rij ik van 40k per jaar naar 5k nu. Andere hobby erbij, relatie etc

Nu kan ik de moto houden, er nog 10j mee rijden en dan t motoverhaal afsluiten.
Of verkopen, iets kopen dat ouder & goedkoper is, en budget recupereren. En dan denk ik aan een Ktm 990 of 950, een Gs1200, enfin terug een allroad model.
Offroad gebeurt niet meer, en graag iets flexibeler dan een baanmodel.

What to do...
Last edited by petervdc on 31 Jan 2020 14:04, edited 1 time in total.
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 798
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Downsizen ?

Post by Davy78 »

Is het wel een goed idee om dat te vragen op een forum waar de gemiddelde bezoeker sneller van moto wisselt dan van onderbroek?

petervdc
Posts: 3113
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Downsizen ?

Post by petervdc »

Davy78 wrote:
31 Jan 2020 11:56
Is het wel een goed idee om dat te vragen op een forum waar de gemiddelde bezoeker sneller van moto wisselt dan van onderbroek?
Ja, juist daarom :-)
En niet iedereen wippert hé :mrgreen:
Keep going

Stefke
Posts: 1695
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Downsizen ?

Post by Stefke »

petervdc wrote:
31 Jan 2020 11:40
What to do...
Ik zou een goeie psycholoog zoeken.
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000... 2018: ??? 2019: 40000

User avatar
Muug
Posts: 7664
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Downsizen ?

Post by Muug »

Ik zou voor een GS1200 gaan dan.
Moet ge voor 5000 op de kop kunnen tikken, denk ik zo, zonder mij in die prijzen verdiept te hebben.
KTM verkopen. Rustig de GSsen in de gaten houden die op de markt verschijnen. Wat kijken welke opties interessant zijn. ESA is cool. WESA (van Wilbert Suspension) is nog veel cooler. Cardan ook, zalig onderhoudsvrij en je moto blijft ervan proper.
Niks afjagen, rustig an. KTM niet onder de prijs verkopen.

petervdc
Posts: 3113
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Downsizen ?

Post by petervdc »

Stefke wrote:
31 Jan 2020 14:58
Ik zou een goeie psycholoog zoeken.
Die kon daar niks op zeggen :mrgreen:
Vraag het aan motomensen zei ie...
:dontknow:
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4156
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Downsizen ?

Post by zappa »

petervdc wrote:
31 Jan 2020 15:28
Stefke wrote:
31 Jan 2020 14:58
Ik zou een goeie psycholoog zoeken.
Die kon daar niks op zeggen :mrgreen:
Vraag het aan motomensen zei ie...
:dontknow:
der zijn nochtans psychologen die denken der iets van af te weten ;-)



Volgens de psychologen kunnen we hiermee een spannende nieuwe stap in ons leven zetten!
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 659
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Downsizen ?

Post by Droopy »

Downsizen is relatief, de opties die jij geeft zouden voor mij allemaal upgrades zijn. :grin:

Maar serieus : als je gelukkig bent met wat je hebt en die moto rijdt nog goed waarom zou je die dan niet gewoon oprijden :?:
Moest je veranderen dan zou ik de GS voorstellen, met een andere KTM ga je misschien te snel vergelijken met je huidige KTM die performanter is, misschien betere vering heeft, etc... ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 1259
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Downsizen ?

Post by OzzePaa »

Allez vooruit ... Het eerste deel van je dilemma is er al geen meer :thumbsup: ;) Nu nog de vraag offet ne lucht- of watergekoelde 1200 wordt hé Peter :?: :idea:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Koeno
Posts: 1653
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Downsizen ?

Post by Koeno »

Persoonlijk.... vind ik het een rare keuze....
Ergens vind ik een 1200gs of 950/990 niet direct downsizen...
Je rijdt nu met een moto die je kent, waarvan je de kwaaltjes kent...
die verkopen voor 9500 om een motor van +/- 6000euro te kopen (want propere gs'en of 990's gaan aan die prijs op 2de hands toch?) dan heb je 3500 aan de kant... waarvan je een deel aan inschrijving mag geven, een onderhoudje om zeker te zijn... en dan hopen dat je een goeie 2dehands vast hebt...

persoonlijk zou ik dus gewoon de 1190 behouden... tenzij je natuurlijk de kriebel hebt voor iets anders... dan is er geen enkele vorm van logica die er toe doet...

(maar van een 1190 naar een 1200gs denk ik dat je ergens gigantisch teleurgesteld gaat zijn... is toch echt een volledig ander type motor, ook al zijn het beide allroads)
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Post Reply