Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Dat heb je een belangrijk punt.Een kwaliteitslabel voor particulieren dus, dat hebben we nodig. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 08 Aug 2020 11:07
Muug wrote: 08 Aug 2020 08:31 Tja, wat jij zegt dat niet kan wegens zus en zo doen ze in Nederland al vele decennia: de Bovag- garantie. Een kwaliteitslabel waarbij je weet wat je koopt.
Dus in Nederland vind je het beter want als je bij een Bovag bedrijf een moto koopt, krijg je 6 maanden garantie. Maar in België is het minder goed want als je hier bij gelijk welke professionele verkoper een moto koopt, heb je bij wet een jaar garantie? Wat is er beter aan het Nederlandse systeem?
Mij staat voor recentelijk iets gelezen te hebben (Motor.nl-nieuwsbrief :?) rond redelijk wat commotie ivm tweedehandsmotoren in Nederland : bleek uit een "verborgen-camera"-onderzoek door consumentenprogramma "Kassa" dat daar (ook) op grote schaal de koper in't zak gezet wordt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

:furious3:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 08 Aug 2020 21:24:furious3:
Neenee ... Niet noodzakelijk, vermits er in dat onderzoek/artikel nergen sprake is van Bovag. Machines die met dat keurmerk verkocht worden zijn dus waarschijnlijk wel OK.
Twas trouwens niet "Kassa" die de reportage maakte, maar "Opgelicht" :peepwall:
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... efhebbers/
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Een voorbeeld dat ik gevolgd heb in NL:
https://www.motor-forum.nl/threads/geko ... t-29768451

Verhaal in't kort:
1. motor gekocht zag er zo uit:
Image

2. Motor zag er in't verleden echter zo uit:
Image

Motor was in DE Total Loss verklaard, geïmporteerd naar NL als wrak, door opgebouwd met onderdelen van een recenter model om dan te verkopen als een recenter model...

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Tom Thumper wrote: 07 Aug 2020 16:04 Met het gevaar om als een mierenneuker te worden afgeschilderd heb ik dan wel vragen bij een kwaliteitslabel afgeleverd door een garagist? Dus diezelfde garagist die de kilometerstand gaat terugdraaien om meer geld te krijgen voor de tweedehands moto, die gaat dan een kwaliteitslabel afgeven voor particuliere verkoop?
Nee hoor absoluut geen mierenneuker. Ik heb het niet zo begrepen op al die garanties en kwaliteitslabels. Wie wil foefelen zal dat altijd kunnen blijven doen. Is ook niet zo moeilijk want men wil gewoon bedrogen worden. Wie een moto wil verkopen met 100000 km op de teller krijgt dat ding gewoon niet verkocht omdat niemand dat wil. Draai die 75000km terug en het is een uitstekende okkazie.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Stefke wrote: 19 Aug 2020 23:40
Tom Thumper wrote: 07 Aug 2020 16:04 Met het gevaar om als een mierenneuker te worden afgeschilderd heb ik dan wel vragen bij een kwaliteitslabel afgeleverd door een garagist? Dus diezelfde garagist die de kilometerstand gaat terugdraaien om meer geld te krijgen voor de tweedehands moto, die gaat dan een kwaliteitslabel afgeven voor particuliere verkoop?
Nee hoor absoluut geen mierenneuker. Ik heb het niet zo begrepen op al die garanties en kwaliteitslabels. Wie wil foefelen zal dat altijd kunnen blijven doen. Is ook niet zo moeilijk want men wil gewoon bedrogen worden. Wie een moto wil verkopen met 100000 km op de teller krijgt dat ding gewoon niet verkocht omdat niemand dat wil. Draai die 75000km terug en het is een uitstekende okkazie.
:stupid:
Mijn Triumph 800 is na 4 jaar en een 75.000km ook richting Nederland vertrokken. Hier ondanks optisch niks op aan te merken en technisch perfect in orde (volledige onderhoudsgeschiedenis) quasi onverkoopbaar maar uit Nederland interesse genoeg. Geen vragen, contant betaald. Heb me laten vertellen dat, eens in NL op kenteken geplaatst, het niet eenvoudig is om de voorgeschiedenis te achterhalen. Dus maak me ook geen illusies dat die met een 50.000km minder op de teller in NL een nieuwe eigenaar gevonden heeft...

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Mijn Explorer is ook naar Nederland vertrokken. En die had wel problemen, weliswaar doken die pas op na een tweetal uur rijden.
Daar heeft ook iemand pech mee, vrees ik...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Aug 2020 22:13 Motor was in DE Total Loss verklaard, geïmporteerd naar NL als wrak, door opgebouwd met onderdelen van een recenter model om dan te verkopen als een recenter model...
valt moeilijk te snappen dat iemand dat nog wil herstellen en daar dan nog winst wil en KAN aan overhouden. Wisselstukken zijn pokkeduur om dan vergeten we de nog de werkuren. niet te verbazen dat er nog ergens in' tgeniep zo'n tweede moto van eigenaar gewisseld is op niet geheel legale wijze... :twisted:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Ge wilt niet weten hoeveel perte total Harley's ik zo opgezet heb, die daarna gewoon terug de verkoop ingingen. Die werden opgebouwd met stukken die door andere klanten na ombouw en customizing achtergelaten waren.
Nu, technisch gezien was er na de herstellingen eigenlijk niks mis met die moto's, maar die gehele geschiedenis werd toch ook niet meegegeven met de volgende klant.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

De RAD shops zijn dicht, dus ik moet ofwel wachten ofwel online bestellen. Bij online bestellen zie ik nergens een mogelijk om te kunnen genieten van mijn beroepskorting. <dus stuur ik mailtje naar RAD en ik krijg snel een antwoord:

"Wij kunnen deze korting uitzonderlijk online aanvaarden op vertoon van uw identiteitskaart en rijbewijs. Op die manier kunnen wij de beroepskorting in mindering brengen.
Van zodra de winkels terug openen, is dit opnieuw enkel mogelijk in één van onze winkels.
Nog een prettige dag verder toegewenst."


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En waar zouden ze eigenlijk willen dat ik die IDkaart en rijbewijs vertoon? :dontknow: :dontknow:
Ik zou dan ook denken dat die korting nu na 20 jaar trouwe klant zijn toch al automatisch gelinkt zou zijn aan mijn klantnr? :wall: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ehm neen want ge kunt toch veranderen van job? :dontknow:
Eigenlijk zou je voor elke aankoop een attest van uw werkgever moeten kunnen voorleggen :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Het zal de bedoeling zijn dat ge uwe pas en rijbewijs inscant en doorstuurt zeker...Ge zult ze dan wel moeten wijzen op de code, anders weten die volgens mij nog niet eens waar naar kijken.
RAD houdt er idd rare regeltjes op na. Ik kan wel een offerte aanvragen en die laten goedkeuren op naam van de rijschool, maar als ik dan in de winkel sta om af te halen moet ik zelf nog eerst betalen. Ze factureren dus niet rechtstreeks naar de rijschool. Aangezien ik niet meer van plan ben om nog maar één euro voor te schieten van mijn eigen geld ga ik dan maar naar ne winkel (Joma in dit geval) waar ze wel rechtstreeks factureren aan de rijschool. Spijtig voor RAD, da's dan maar klandiezie minder.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Raketman wrote: 02 Nov 2020 19:22 Aangezien ik niet meer van plan ben om nog maar één euro voor te schieten van mijn eigen geld
Groot gelijk.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

toen ik een paar jaar geleden mijn MX verkocht, en nog voordien mijn Enduro, had ik in het achterhoofd dat ik wel altijd een equivalent aan ongeveer dezelfde condities kon terugkopen.

serieus verkeerd gedacht.

de prijzen zijn precies serieus gestegen, in tussentijd.

ik had die spullen beter bijgehouden, had me als belegging een stevig rendement opgeleverd.

Achteraf is t altijd gemakkelijk, kweetet

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Ik heb zo wel de indruk dat deze crisis alvast een prachtig excuus is om veel prijzen van gewone dingen weer eens stevig te laten stijgen. Gelijk welke miserie, er zullen er altijd zijn die er rijker uitkomen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ik zeg het al van voor de corona: de prijzen van de meeste 2dehands moto's zitten serieus in de lift.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

zou kunnen.

ook nieuw is er blijkbaar veel leeggekocht.

nauwelijks nog voorjaarsmodellen bij dealers te vinden.
en list price betalen voor een enduro MY 2021, doet me nog te veel pijn.

anderzijds, de jonge tweedehandse kosten bijna evenveel.
allez, de vraagprijs toch.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Raketman wrote: 11 Nov 2020 13:07 Gelijk welke miserie, er zullen er altijd zijn die er rijker uitkomen.
De grote webshops. Amazon, Bol,...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Een naftstation waar ge niet kunt tanken. 8 (acht!) pompen en geen enkele vrij omdat er overal een lege auto staat. Van diegenen die "snel" in de bijhorende fucking shop een smoske gaan bestellen... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

Locked