OzzePaa wrote: ↑07 Mar 2020 11:50
Als één ding uit de reviews me wat doet fronsen in de combinatie FM-KTM 790 is dat iedereen aangeeft dat da spel "likes to be ridden hard"
De smallere powerband zal voor Frans vermoed ik toch een hele aanpassing zijn na zoveel RT-
kilometers.
Wel, het spel is 'speels'. Hij nodigt uit toch gas geven. Op die dag dat ik hem gehuurd heb, heb ik zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald, omdat ik hem nog niet echt kende, en het was immers mijn moto niet. Vergeet niet dat ik een 1190 gehad heb, met heel wat meer power. Die vroeg nog meer om de rechterpols te gebruiken. Maar die was voor mij bij het vele langzame rijden wat je hier in Vlaanderen moet doen, een tegenvaller. De 790 daarentegen rijdt ook nog redelijk verfijnd aan wandeltempo. Echt een leuk motortje.
De smallere powerband nodigt uit tot meer schakelen dan bij de RT. Laat ik dat nu net positief vinden. Omdat ik bij de RT merk dat ik ontzettend veel in 2e versnelling blijf rijden in het hogere gebergte. Als je dan de filmpjes bekijkt van die ritten, stoor je je gewoonweg aan het lawaai in de hoge toeren. Met de 790 schakel je veel meer, maar met die quickshifter is dat net een genot. Uitaccelereren gebeurt zonder enige hapering van schakelen met de koppeling. Dat gaat echt van tsjak tsjak tsjak… zalig !
OzzePaa wrote: ↑07 Mar 2020 11:50
Over de afwezigheid van een cardan heeft hij hier z'n gedacht al ergens neergepend. Voor mij is dat helaas nog steeds conditio-sine-qua-non
Dat is inderdaad een issue voor mij. Maar dat moet ik er maar bij nemen. Wat smering betreft, denk ik me een Cobrra Nemo 2 aan te schaffen. En een ketting spannen zal me waarschijnlijk ook nog wel lukken...
I am confused. Oh no, maybe not!