Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

bompa wrote: 02 Apr 2020 13:51 Ik reken tegenwoordig de duurdere dingen die wij kopen toch terug om naar BF dan verschiet je soms toch wel is over de prijs dat het kost, iets stom , neem bvb als je nu iets gaat drinken op een terras met een paar man en je rekent af, nu geef je toch wel makkelijk een briefje van 50 euro mee met de garçon,maar toen ik bvb 25 jaar was zou ik er nooit aan gedacht hebben om 2000 bf aan een garçon mee te geven op een terras als je daar met een 3 of 4 man iets zou gedronken hebben, is maar een stom voorbeeld .Met den euro zijn er veel dingen duurder geworden,en de jeugd heeft nooit de BF gekend en kunnen moeilijk vergelijken denk ik.
Ja, een briefke van 1000 BEF was onredelijk veel geld toen ik 20 was. :oops:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Raketman »

Overgang naar de euro was de grootste rip-off die ik ooit meegemaakt heb. Moest mijn pré evenredig mee gestegen zijn, amai dan. Heb nog lange tijd productverpakkingen gehouden die eerst in Bf geprijsd stonden, dan de 2, dan alleen euro. Prijs van hetzelfde product x15 (ja, vijftien). Zelfde verpakking, zelfde inhoud. En zo had ik er verschillende. 'k Heb ze deze winter nog eens aan mijn kinderen laten zien en dan alles weggesmeten. 't Was toch alleen maar om depressief van te worden :| .
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

Raketman wrote: 02 Apr 2020 17:59 Overgang naar de euro was de grootste rip-off die ik ooit meegemaakt heb. Moest mijn pré evenredig mee gestegen zijn, amai dan. Heb nog lange tijd productverpakkingen gehouden die eerst in Bf geprijsd stonden, dan de 2, dan alleen euro. Prijs van hetzelfde product x15 (ja, vijftien). Zelfde verpakking, zelfde inhoud. En zo had ik er verschillende. 'k Heb ze deze winter nog eens aan mijn kinderen laten zien en dan alles weggesmeten. 't Was toch alleen maar om depressief van te worden :| .
en toch bleef de politiek bij hoog en bij laag zweren dat niets, maar dan ook NIETS duurder werd met de komst van de euro :pillepalle:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Verhofstadt was dat, denk ik. Verrijkt zich nu in Europa en amuseert zich met deelnames aan Classic Races.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

prijs x15? ja, maar een euro is wel 40 keer zoveel waard als een frank, dus ge doet nog altijd profijt. :sweeet: :deal:


:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 02 Apr 2020 22:45 Verhofstadt was dat, denk ik. Verrijkt zich nu in Europa en amuseert zich met deelnames aan Classic Races.
En ik zweer u, dat kost wansmakelijk veel geld om daar aan deel te nemen. :shock:
Maar veel zal 'm dit jaar ook niet moeten rijden...
Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

chikke foto ! :laughing:


User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

't is toch wel om uw kloten van op te fretten dat ge in olland WEL recreatief mag motorrijden en hier niet

:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Jopet »

Ik hoor iedereen altijd maar zeggen het leven wordt duurder, ik ga daar niet echt mee akkoord. Vastgoed ja de rest nee niet echt, wij maken het leven vooral duurder.
Ik zeg altijd, moest ik leven als mijn grootouders dan had nu een grote spaarboek want geen van beide heeft bvb ooit een auto gehad, laat staan een moto, wat hadden ze staan van elektrische apparaten en andere luxe dingen in huis?
Energie duurder lees ik hier, neen wij verbruiken gewoon veel meer, vroeger werd er 1 plaats verward, tegenwoordig moet een gans huis verwarmd worden, en wat stond er van elektrische apparaten? Op de slaapkamers was er licht en dat was het, de wekker moest je met de hand opwinden, wat staat er nu op onze kamers....
Is de benzine dan niet duurder? Ik hoor minister van Economische Zaken Willy Claes nog zeggen eind jaren 80, de benzine zal nooit 40 bfr kosten, een paar maanden later was het van dat, hoeveel kost die nu? Inderdaad 1 euro....
Op reis gaan, ja naar zee of Ardennen voor een dag, dat was op reis gaan, ze waren gepensioneerd als ze de eerste maal echt op reis geweest zijn. Wij gaan bijna elk jaar op reis.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze nu veel minder hebben dan 10, 20 of 30 jaar geleden, we hebben gewoon steeds meer kosten waardoor het lijkt dat we minder hebben omdat we minder sparen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 08 Apr 2020 23:46 Ik hoor iedereen altijd maar zeggen het leven wordt duurder, ik ga daar niet echt mee akkoord. Vastgoed ja de rest nee niet echt, wij maken het leven vooral duurder.
Ik zeg altijd, moest ik leven als mijn grootouders dan had nu een grote spaarboek want geen van beide heeft bvb ooit een auto gehad, laat staan een moto, wat hadden ze staan van elektrische apparaten en andere luxe dingen in huis?
Energie duurder lees ik hier, neen wij verbruiken gewoon veel meer, vroeger werd er 1 plaats verward, tegenwoordig moet een gans huis verwarmd worden, en wat stond er van elektrische apparaten? Op de slaapkamers was er licht en dat was het, de wekker moest je met de hand opwinden, wat staat er nu op onze kamers....
Is de benzine dan niet duurder? Ik hoor minister van Economische Zaken Willy Claes nog zeggen eind jaren 80, de benzine zal nooit 40 bfr kosten, een paar maanden later was het van dat, hoeveel kost die nu? Inderdaad 1 euro....
Op reis gaan, ja naar zee of Ardennen voor een dag, dat was op reis gaan, ze waren gepensioneerd als ze de eerste maal echt op reis geweest zijn. Wij gaan bijna elk jaar op reis.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze nu veel minder hebben dan 10, 20 of 30 jaar geleden, we hebben gewoon steeds meer kosten waardoor het lijkt dat we minder hebben omdat we minder sparen.

Groetjes,
Jopet
Juist!

Met de lock-down loop ik al zo'n 3 weken meet ongeveer 60€ in mijn portefeuille. Daarvoor kwam ik daarmee niet toe voor één week (1 pintje = 2€, bijvoorbeeld).
Ok, mijn dagelijkse uitgaven doe ik met de kaart, maar dan nog ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

ola wacht, dus gij drinkt minstens 15 pinten per week, ergens op café, concludeer ik nu. :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Marsman wrote: 08 Apr 2020 22:59 't is toch wel om uw kloten van op te fretten dat ge in olland WEL recreatief mag motorrijden en hier niet
Ik weet niet of het daar nog lang gaat duren ...

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Rijden in Corona tijden

Post by tandwieleke. »

Muug wrote: 31 Mar 2020 14:05 Of willen we een aparte foto-topic maken? :w00t:
En waarom niet?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Muug wrote: 09 Apr 2020 10:51 ola wacht, dus gij drinkt minstens 15 pinten per week, ergens op café, concludeer ik nu. :mrgreen:
Duikt eens achter uw computer, doet een excelleke open, en doe de rekening eens opnieuw.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

F M wrote: 09 Apr 2020 13:39
Muug wrote: 09 Apr 2020 10:51 ola wacht, dus gij drinkt minstens 15 pinten per week, ergens op café, concludeer ik nu. :mrgreen:
Duikt eens achter uw computer, doet een excelleke open, en doe de rekening eens opnieuw.
30 dus :whistling:
Dat neigt toch al naar een licht overdreven neiging naar geestrijk vocht. :lipsrsealed2:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 09 Apr 2020 14:01
F M wrote: 09 Apr 2020 13:39
Duikt eens achter uw computer, doet een excelleke open, en doe de rekening eens opnieuw.
30 dus :whistling:
Dat neigt toch al naar een licht overdreven neiging naar geestrijk vocht. :lipsrsealed2:
Den Bullett zal zijn 60€ weekbudget wel niet in totaliteit aan geestrijk vocht besteden, vermoed ik, Muug ;) Maar wat heet ... :dontknow: Al decennia bij tavondeten steevast een Primuske en later op den avond bij de TV/aan de PC/in een boek nog één of ander trippelke uit het assortiment of bv het flesje wijn van bij de spaghetti dan verder leeg maken gaan ze mij toch niet moeten ontraden denk' ;)
En natuurlijk ... als het hier weer eens een weekske zoeten- inval is, of we gaan zelf een stapke in de wereld zetten, ja dan kan dat allis wat meer zijn, ja. :mrgreen:

Met Jopet's stelling ivm levensduurte in relatie tot vroeger treed ik 200% bij :thumbsup: ... En daar moet ik zelfs niet voor teruggaan tot mijn grootouders "hunnen tijd". :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

Jopet wrote: 08 Apr 2020 23:46 Ik hoor iedereen altijd maar zeggen het leven wordt duurder, ik ga daar niet echt mee akkoord. Vastgoed ja de rest nee niet echt, wij maken het leven vooral duurder.
Ik zeg altijd, moest ik leven als mijn grootouders dan had nu een grote spaarboek want geen van beide heeft bvb ooit een auto gehad, laat staan een moto, wat hadden ze staan van elektrische apparaten en andere luxe dingen in huis?
Energie duurder lees ik hier, neen wij verbruiken gewoon veel meer, vroeger werd er 1 plaats verward, tegenwoordig moet een gans huis verwarmd worden, en wat stond er van elektrische apparaten? Op de slaapkamers was er licht en dat was het, de wekker moest je met de hand opwinden, wat staat er nu op onze kamers....
Is de benzine dan niet duurder? Ik hoor minister van Economische Zaken Willy Claes nog zeggen eind jaren 80, de benzine zal nooit 40 bfr kosten, een paar maanden later was het van dat, hoeveel kost die nu? Inderdaad 1 euro....
Op reis gaan, ja naar zee of Ardennen voor een dag, dat was op reis gaan, ze waren gepensioneerd als ze de eerste maal echt op reis geweest zijn. Wij gaan bijna elk jaar op reis.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze nu veel minder hebben dan 10, 20 of 30 jaar geleden, we hebben gewoon steeds meer kosten waardoor het lijkt dat we minder hebben omdat we minder sparen.

Groetjes,
Jopet
Mijn eerste crossmoto was een jaar oud koste 28000 BF,nu zie ik er staan van een jaar oud 5900 euro 5700 euro allee rond de 6000 euro, bij mijn weten toen ik nog jong was waren er vroeger geen elektrische apparaten, een deel van het vlees legde men op in een Steine pot en de rest stelerizeerde ze bij ons ,ook de groentes en zo, want er was geen diepvriezer of koelkast, wel ne kelder, neem bvb toen ik op lpg begon te rijden 5 BF per liter ,een jaar of 6 nadien 19 BF de liter ,wat hij nu staat weet ik niet, niet meer naar gekeken , wij stookten eerst op kolen ,nadien stokten we met een mazoutstoof maar op het laatste was dat ook onderhalve keer duurder voor ne ketel dan voordien, nu beginnen ze de pellets ook al op te slagen, in het begin toen we er mee stookte 3,20 Euro de zak van 15 kg , nu lees ik toch al op plaatsen 4,70 Euro , toen ik dat zo is zij tegen een handelaar zegde die ,ja maar de mazout is ook duurder geworden , ik tegen hem maar voor pellets gebruiken ze geen mazout of hangt daar helemaal niet van van af ,toen wist hij het niet goed ni meer ,en zo kan ik nog wel even doorgaan, alles is zeker duurder geworden , wacht maar is tot je je de eerste keer het overgrote Belgisch pensioen trekt :grin: , ik durf gerust zeggen dat ik tien jaar geleden meer had per maand dan nu, maar ik klaag niet :grin: , maar met de stelling dat het nu niet duurder geworden is ben ik zeker niet akkoord.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

Muug wrote: 09 Apr 2020 14:01 30 dus :whistling:
Dat neigt toch al naar een licht overdreven neiging naar geestrijk vocht. :lipsrsealed2:
Pintjes, ja. En rookstokskes, hier en daar een magazine, mijn middageten, ...

Nu geen pintjes (toch niet in mijn stamkroeg) en geen magazines - op mijn woon/werkweg geen enkele winkel die open is; zelfs in de 'Central' is er alleen een apotheek open.
En voor de rest alles met de kaart betalen ...

Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Amaai, loving, drinking en smoking op één hoop gooien, dat is pas straf. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply