Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Altijd maar dat slecht nieuws overal, een mens zou er eens slechtgezind van kunnen worden. Maar dat is eigenlijk niet leuk, je wordt dan zo vervelend voor iedereen in je buurt.
Daarom heb ik toch even deze topic aangemaakt, in een nederige poging tot tegengewicht van die ándere topic.
Last edited by Muug on 21 Mar 2020 12:20, edited 2 times in total.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een juichtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Schoon weer!
Tijd!
Alles bij de hand!
Dus al gedaan: moto gewassen, stinkputje van afvalwater uitgekuist (man!), GFT-bak eens proper gewassen... en we zijn nog maar middag!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Vanmorgen gehoor gegeven aan de oproep om te onthaasten en dus voor wat boodschappen de fiets gepakt i.p.v. auto of moto. En eigenlijk: ondanks de bijtende wind (eerlijk is eerlijk, zo'n motovest-met-wintervoering isoleert toch een stuk beter dan een softshell) mij bijzonder goed geamuseerd!

Wat mij vooral opviel: hoe vriendelijk iedereen die je tegenkomt is. Vanop respectabele 1,5m ('t mag wat meer zijn ook) afstand, dat spreekt. Maar de vrolijke goeiemorgen's en handengewuif waren voor een keer niet de uitzondering. In tegenstelling tot de norse "ik doe alsof ik u niet gezien heb" blikken die je in andere, vroegere tijden ontmoette.

Dus en welgemeende "hoera" voor de lockdown! :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ik heb ook een fietstochtje van een 13 km gedaan, en er zijn veel mensen aan het fietsen, joggen, wandelen, en er is inderdaad veel meer respect en vriendelijkheid. Ik denk dat mensen het nodig hebben om toch ergens een vriendelijke ontmoeting te hebben in deze barre tijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Wij zijn net terug van een fikse wandeling. Het valt idd op dat de mens toch een groepsdier is. Het is rustig maar we hebben veel babbeltjes en hallo's vanop afstand gezien en gedaan. Vanavond gaan we met onze vaste groep vrienden een skype apero doen. Eigenlijk "back to basics" met behulp van de moderne technieken. :)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

het eurosong afgelast! :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 21 Mar 2020 17:17 het eurosong afgelast! :rayof:
:wav:
En juist nu dat België een schoon liedje had. :|

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 21 Mar 2020 17:56
Stefke wrote: 21 Mar 2020 17:17 het eurosong afgelast! :rayof:
:wav:
En juist nu dat België een schoon liedje had. :|
Ni beginnen bleiten, hè :evil:

Aldi'ke gedaan en zetelkussens gekocht en geplaatst. Very comfy! 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Eindelijk tijd gevonden voor mijn kast met elekentrieken brol uit te mesten! Iemand nog interesse in wat scart- kabels en ADSL-telefoonstekkers?

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

Muug wrote: 22 Mar 2020 12:34 Eindelijk tijd gevonden voor mijn kast met elekentrieken brol uit te mesten! Iemand nog interesse in wat scart- kabels en ADSL-telefoonstekkers?
het containerpark??
:mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Zoveel look in het eten als ik wil!!! :grin:
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Ik zal morgen is wa tomaten in potjes zaaien want ik weet niet of de tuincentras nog open zijn, en nadien mijn garage maar is deftig opkuisen,ander licht heb ik al gehangen zo TL led lampen .Maar die geven licht :o eerst had ik van die grote lichtbakken met 3 TL lampen in hangen , zo drie bakken, nu maar elke keer 1 TL lamp en boven de werkbank een dubbel, zo licht is het nog nooit geweest in mijn garage :ugeek: morgen de stoof aanmaken in de garage en alle kasten en schappen op rommelen ,daar ga ik nog wel een paar dagen zoet mee zijn :? :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Bomen gesnoeid, nieuwe dakgoot gemaakt aan mijn garage, nieuw waterafvoersysteem in de kelder, groententuin gefreesd, watertonnen geïnstalleerd, mijn schoonpa zijn serre gaan afbreken om bij ons te zetten, vriezers ontdooid, de jongste met zijn huiswerk geholpen, mij aan't inlezen in het brandstofsysteem van de Porsche,...

Morgen eens beginnen met de opstart van de moto's.
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

bompa wrote: 22 Mar 2020 19:18
..., en nadien mijn garage maar is deftig opkuisen,ander licht heb ik al gehangen zo TL led lampen .Maar die geven licht :o ...
Details? Dat interesseert mij wel ;-)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 23 Mar 2020 09:07
bompa wrote: 22 Mar 2020 19:18
..., en nadien mijn garage maar is deftig opkuisen,ander licht heb ik al gehangen zo TL led lampen .Maar die geven licht :o ...
Details? Dat interesseert mij wel ;-)
Ik ga er ook hangen, heb ze bij mijne maat zien hangen, waanzinnig veel licht geeft zo'n lampke... :o

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Uw ouwe tl-armaturen mogen blijven hangen, gewoon led-tl buizen aanschaffen in de juiste lengte (obvious, maar kom :mrgreen: ).
Lichtsterkte (lumen) en lichtkleur (Kelvin) kan je eventueel kiezen. vooral de lichtkleur geeft veel effect: 3000K, ook wel aangeduid op TL als 830 is normaal, redelijk wit licht. lager is geler, hoger is witter. Te hoog (6000K) wordt blauwig. 3000 (830) of 4000 (840) is perfect voor werkruimtes.
Verder: ALTIJD de ouwe starter vervangen door de nieuwe die bij de ledlamp zit. Het kan dat de nieuwe lamp niet wil branden, draai ze dan om.
De ballast wordt niet gebruikt door ledlampen, maar 't is toch aangeraden die stroomloos te maken.

Veel info en tekeningen alhier: https://www.ledwereld.nl/blog/tl-vervangen-led-tl/
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by red_zebra »

Tom Thumper wrote: 22 Mar 2020 19:17 Zoveel look in het eten als ik wil!!! :grin:
+1
heb gisteren de tijd genomen om eens zelf ratatouille te maken en heb er een beetje meer look in gezet dan voorzien 8-)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

red_zebra wrote: 23 Mar 2020 11:06
Tom Thumper wrote: 22 Mar 2020 19:17 Zoveel look in het eten als ik wil!!! :grin:
+1
heb gisteren de tijd genomen om eens zelf ratatouille te maken en heb er een beetje meer look in gezet dan voorzien 8-)
Ik kom af!

Misschien moeten de looketers eens bij elkaar komen om eens lekker te eten. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Weer een noodzakelijke verplaatsing gevonden ! :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Den truuk gevonden om mijn dochter toch te laten oefenen met den auto...boodschappen doen voor de oudjes. Eén voor één en allemaal op andere plaatsen. Allemaal noodzakelijke verplaatsingen.

Ik begrijp wel dat ze ergens lijnen willen trekken, maar als ik met mijn dochter ga rijden dan stappen we nergens uit en komen ook niet in contact met andere mensen. En dat was toch de kern
van de zaak, dacht ik zo. Maar nee, ook die "rijlessen" mogen strikt genomen niet. Dus dan maar op die manier :lipsrsealed2: :geek: .
Nil volentibus arduum

Locked