uit de oude doos : Va bene

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by TuttoTerreno »

Nog een plukje grenskam gereden, lunch in Trieste (Eataly, met enorm raam met zicht op de bootjes).

Image
Image
Image
Image
Image
Image


En dan hebben we een heel stuk van de TET Slovenia gereden. Maar dit stukje heb IK er met de Guzzi ertussenuit gelaten. Kameraad is er wel doorheen gereden en heeft ook het stuk erachter gereden ("technical parts" volgens de TET kaart) :
steile berg, single track en 2 keer op die helling moeten uitwijken voor omgevallen bomen.

Image


Ik heb de Zumo XT nog eens proberen gebruiken. Maar na veel gesukkel het ding opgeborgen en verder met OsmAnd gedaan.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by TuttoTerreno »

Ik herkende overigens helemaal niks meer.

De eerste keer lag de grenskam in de regen/mist/wolken en heb ik van de prachtige uitzichten dus niks gezien.
Er ligt nu veel meer asfalt.

Enkel de heel smalle bergwegeltjes aan Italiaanse kant (er lopen er een aantal parallel richting Sloveense grens) had ik zo in herinnering en de kassei'kes op de Vrsic.


nuttige weetjes:
-naft kost in SL blijkbaar aan elke pomp evenveel: 1,304/L :w00t:
-als je de keuze hebt, zorg dat je voor lunch in IT bent :mrgreen:
- er liggen geweldige baantjes (ook de 100% geasfalteerde), en het gebied is dun bevolkt (net als de IT tegenhanger Friuli)

En speciaal voor Zappa: Lipica !!! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lipizzan (prachtig domein waar je doorheen kan rijden, begeleid door tientallen witte paardjes.

Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by zappa »

Muug wrote: 12 Jun 2020 15:12
zappa wrote: 11 Jun 2020 22:42 OH MIJN GOOT! OH MIJN GOOT ! OH MIJN GOOT ! :shock: :shock: :shock:
:stupid: :stupid: :stupid:

Ok ik koop mij weer een enduro....
Ja ? ? De mijne is nauwelijks buiten geweest :( Ik weet zelfs niet meer of ik nog ga durven op zo'n hoog ding gaan schuiven om met één voet aan de grond te komen? Prudence ( soes freewind ) staat te koop :bigcry: maar ze is nauwelijks buiten gekomen, geen 20 km mee gereden :cry:

TuttoTerreno : als ik dat allemaal zie, dan kan ik alleen denken, arm arm arm vlaanderen, en zelfs wallonie is naar de kl. De goesting om hier al het vastgoed te verkopen en naar ergens anders te gaan wonen met RUIMTE voor paard en motor is echt frustrerend groot aan het worden. Maar een gezin, en werk houden mij hier aan de ketting :-|

WAAROM ben ik niet toen ik nog een 20-er was niet naar Noorwegen geëmigreerd ? :dontknow:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 14 Oct 2021 10:37



En speciaal voor Zappa: Lipica !!! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lipizzan (prachtig domein waar je doorheen kan rijden, begeleid door tientallen witte paardjes.

Image
ja ja ik ben al zo zaloes of wa :mrgreen:

Maar Lipizzaners (soort Spaans paard meegenomen door de Oostenrijkers uit Lipica ) worden zwart, vos of bruin geboren en worden "schimmel" een dominant gen die hun basis kleur doet overgaan naar wit, maar ze blijven een donkere huid hebben, juist de haarkleur trekt jaar na jaar naar wit. Ook Camargue paarden hebben die veranderlijke kleur, meestal niet de appelschimmel als de Lipizaner (= donkerdere rondjes gelijk appeltjes) , maar de vliegenschimmel (= spotjes/vlekjes, alsof er vliegen op de vacht zitten)
We hadden tot vorige week een schimmel IJslander, maar een genetische afwijking bij "schimmels" is dat ze veel melanomen krijgen, en ons paardje is door het openscheuren van zo'n melanoom aan een slagader gestorven aan een inwendige bloeding,= ik voel me niet goed, gaan liggen en dood :cry: Ze heeft het waarschijnlijk zelf niet geweten, maar des te meer was ik geschrokken haar zo aan te treffen, en daarnav heb ik moeten helpen om ze door iemand met een tractor te laten wegbrengen, om langs de weg leggen om opgehaald te worden :cry2: Ben toen 2 dagen met de moto gaan rijden om mijne kop gaan leeg maken.
Vanaf nu kijk ik zeker met een soort medeleven naar ieder paard dat schimmel is. :(

Toch hoop ik ooit nog eens langs zo in vrijheid levende paarden te mogen passeren ( die in New Forest heb ik al 2x gezien ;-) )
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by Blackbert »

New Forest paarden is very british excentricity. Zo, gewoon in centre ville, loslopen en het buskot als toilet gebruiken. 8-)

Als ge in de Pyreneeën wat gravelbaantjes gaat rijden is de kans groot dat ge er nog een aantal tegenkomt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by TuttoTerreno »

wel, helemaal los liepen die niet, maar wel in een uitgestrekte wei , met witgeverfde omheining, zoals in de films

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 12 Oct 2021 18:15 En dan hebben we een heel stuk van de TET Slovenia gereden. Maar dit stukje heb IK er met de Guzzi ertussenuit gelaten. Kameraad is er wel doorheen gereden en heeft ook het stuk erachter gereden ("technical parts" volgens de TET kaart) :
steile berg, single track en 2 keer op die helling moeten uitwijken voor omgevallen bomen.

Image
Die twee bomen lagen er in 2019 al! :grin:
Het lastigste was toen om voorbij dat tunneltje, waar we gestopt waren om op elkaar te wachten, terug te vertrekken. :mrgreen:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 14 Oct 2021 10:37En speciaal voor Zappa: Lipica !!! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lipizzan (prachtig domein waar je doorheen kan rijden, begeleid door tientallen witte paardjes.
Heb je net voorbij Lipica ook dat smal bospad omhoog gedaan?
Vond ik zelf lastiger dan het stuk na de tunnel.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by TuttoTerreno »

Schussboelie wrote: 19 Oct 2021 08:36
TuttoTerreno wrote: 14 Oct 2021 10:37En speciaal voor Zappa: Lipica !!! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lipizzan (prachtig domein waar je doorheen kan rijden, begeleid door tientallen witte paardjes.
Heb je net voorbij Lipica ook dat smal bospad omhoog gedaan?
Vond ik zelf lastiger dan het stuk na de tunnel.
nee, in Lipica waren we op de terugweg vanuit Trieste en hebben dan de TET in omgekeerde richting gevolgd.
Kameraad heeft ook die 2 bomen helling in omgekeerde richting gereden en kwam dan uit bij die plas onder de spoorweg.

We moeten nog eens terug en ons iets beter voorbereiden. De bestemming was eigenlijk Garda-Idro-Iseo, maar door omstandigheden zijn we in Friuli/Slovenia beland…
En eigenlijk wouden we daar ook wat anders rijden, maar de maat had het te koud boven 1000m, ergo: routes gezocht die lager en zuidelijker lagen… :roll:

de TET was een soort nood-oplossing :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by TuttoTerreno »

Lago Dimon lijkt me ook een bezoekje waard.

google it ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: uit de oude doos : Va bene

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 03 Dec 2021 10:35 google it ;)
Dees dus: https://goo.gl/maps/afV4Wt43x5Dcsmn3A

Niet mis, inderdaad :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply